HUS sairaala - mihin synnyttämään?
Viimeaikainen luettava HUS synnytysten/sairaaloiden osalta on surullista luettavaa. Mihin menisit itse tällä hetkellä ensisijaisesti synnyttämään? Naistenklinikka, Espoo, Hyvinkää, Lohja vai kenties Kotka?
Kommentit (10)
Harva varmaan viime aikoina on noita kaikkia käynyt kokeilemassa.. Menisin sinne mikä on lähimpänä.
Espoossa synnyttänyt x3, ei mitään valittamista. Joten sinne menisin seuraavankin kanssa jos vielä lapsia tehtäisiin.
Onko Kotka muka HUS:n alla? Eikö se olekaan Kymsoten?
Itse menisin ensisijaisesti Naistenklinikalle. Taksilla Lohjalle voisi tulla aika kalliiksi.
Mulla hyvä suht tuore kokemus Espoosta, olen siis helsinkiläinen. Siellä on uudet tilat ja kaikilla omat perhehuoneet. Pääsääntöisesti hyviä kokemuksia olen kuullut myös muista sairaaloista. Isoissa sairaaloissa on toki varmasti keskimäärin paremmat valmiudet jos synnytyksessä tulisi jotakin tavallisesta poikkeavaa. Tsemppiä synnytykseen! <3
Lohjalle, kodinomainen ja rauhallinen. Perhe huoneen saa isolla todennäköisyydellä.
Valinta täytyy tehdä myös sen mukaan, onko synnyttäjällä terveysongelmia. Naistenklinikka on tällöin ainut vaihtoehto, mutta uutisten perusteella sielläkin potilasturvallisuus on heikoilla kantimilla ja helsinkiläiset ovat sinne etusijalla.
Kotka ei tosiaan kuulu HUS:iin.
Vierailija kirjoitti:
Lohjalle, kodinomainen ja rauhallinen. Perhe huoneen saa isolla todennäköisyydellä.
Espoossahan kaikki huoneet ovat yksityishuoneita.
Hyvinkäälle. Naistenklinikalle sitten jos ennalta olisi tiedossa ongelmia minun tai vauvan voinnin kannalta.
Jessus että teillä on t a p p a v a n tylsät aiheet taas vaihteeksi 😑😑