Hei sinä, joka vielä jyristät ajaa nastarenkailla tienpäällä
Kommentit (58)
AP on puolilta päivin kaljapöhnästään heräilevä työtön luuseri jolla ei edes ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Tänne pyrähti parvi pohjoisempana asuvia, oisko Oulun korvilta ylöspäin. Siellähän saattaa nastat, tai mieluummin kitkat olla vielä tarpeen.
Etelä- ja lounais-suomessa on pärjännyt kesärenkailla jo kuukauden ainakin.
Toivottavasti poliisi alkaa sakottamaan täkäläisiä laiskureita.
Pohjoisen asukkaat osaavat ajatella omilla aivoilla. Kevätkelit ovat niin vaihtelevia että turvallisinta pitää nastat alla. Ei tartte lukea tiedotusvälineistä että takatalvi yllätti autoilijat ja pellit rytisi.
Mummeli Torniosta
Tyhmä kysymys. Koska pakkasta ja räntää. Ei muuta tarvitakkaan. Ja sitten vielä viikon päästä Lapin-reissu.
Jyväskylä
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys. Koska pakkasta ja räntää. Ei muuta tarvitakkaan. Ja sitten vielä viikon päästä Lapin-reissu.
Jyväskylä
Sekö se on syy jyristää nastarenkailla? Minä olen jyristellyt nastarenkailla viimeksi joskus -90 luvulla.
Eilen aamulla oli auton ikkuna kuurassa ja päivällä satoi lunta. Viime viikolla tien päällä ollessani tuli räntää taivaan täydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä
Sekö se on syy jyristää nastarenkailla? Minä olen jyristellyt nastarenkailla viimeksi joskus -90 luvulla.
No jyristeleminen on ihan oman maun mukainen termi jos haluaa käyttää. Mutta, kyllä ajaminen nastoilla on paikallaan silloin kun on liukasta ajokeliä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se muuten AP:ta edes haittaa?
AP joko provoilee tai ei tiedä, että on täysin sallittua edelleen ajella autolla, missä nastarenkaat käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Klo 6 aamulla kun lähdin töihin oli ikkunat jäässä.
Ajatko ikkunoita pitkin? Vaikka ikkunat olisi jäässä kuiva tienpinta ei jäädy
Vielä 3 päivää sitten en päässyt parkkiruutuuni kesärenkailla, eikä sieltä pois. Alkoi kaduttamaan että vaihdoin jo kesärenkaat.
Aika ärsyttävää joka päivä lapioida että pääsee edes parkkiruudusta liikkeelle.
Juuri eilen satoi lunta ja oli pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klo 6 aamulla kun lähdin töihin oli ikkunat jäässä.
Ajatko ikkunoita pitkin? Vaikka ikkunat olisi jäässä kuiva tienpinta ei jäädy
Eikö tämän kommentin kirjoittajalla todellakaan ole muuta tekemistä?? Mitä toisten ajelut kuuluvat muille?
Yöllä oli pakkasta -6 ja tiet jäässä. Lunta tulee vaakatasossa.
T. Kajaanin seudulla asuva
Aamulla viiden aikaan on ollu -3 astetta ja joka aamu ikkunat umpijäässä. Eilen sateli hieman luntakin. Suli ja jäätyi illalla. Pidän lähes aina vappuun asti nastarenkaita ellei tyyliin ole maaliskuusta asti ollu plussaa ja lumet poissa. On tosi vittumaista ajella kesärenkailla aikaisin aamusta, kun missään ei ole aurattu jne. Lisäksi tähän aikaan ainakaan Pohjanmaalla ei julkiset kulje.
Yhtenä vuonna olin puhallusratsiassa vappuna eikä poliisi ollut kiinnostunut renkaista, vaikka näki, että nastat oli.
Vakuutusyhtiöllä saattaa myös olla sanottavaa, jos kolaroi kesäkumeillä takatalven iskiessä.
Aamulla oli pakkasta ja jäinen tienpinta, olisi saanut olla nastat, vähän turhan jännittävää oli kesärenkailla.
Heinäkuussa voi olla vielä yöhalloja, ei pidä vaihtaa ennen sitä. Tarkemmin kun ajattelee niin elokuun lopussa voi olla jo syyshalloja, eli lämpömittari näyttää pakkasta. Saattaa ollakin että järkevintä on käyttää nastarenkaita ympäri vuoden.
Ihan siksi jos tulee takatalvi. Monesti kaverit ovat vaihtaneet renkaat liian aikaisin.
Tarkennus: Helsingissä.