PAHEKSUVATKO tarhan tädit virikelasten vanhempia, oikeasti?
Kertokaas nyt kokeneet ja tarhantädit jos linjoilla olette?
viittaan tuohon keskusteluun jossa kotiäiti väsymyksen vuoksi haki esikoiselle osaviikkoista tarhapaikkaa.
Kommentit (18)
Jos tarvetta on oikeasti, niin en todellakaan paheksu, enkä usko että kukaan kollegakaan paheksuu. Eri asia ovat nämä työttömät ym. laiskat, jotka kiikuttavat lapsensa päiväkotiin koska eivät yksinkertaisesti jaksa hoitaa heitä, mutta kyllä mun mielestä on ihan paikallaan, että esim. vilkas, sosiaalinen 3-4 vuotias käy " virikkeistymässä" päiväkodissa, että uupunut pienen koliikkivauvan äiti saa arkensa pyörimään.
vanhemmat päättää hoitoon laittamisesta :o? Toivottavasti sellaisia tarhantätejä ei ole olemassakaan.
saamme jotenkin jalkamme sinne oven väliin tulevaisuutta varten. Valintakokous oli yli viikko sitten, eivätkä ole edes ilmoitelleet mitään ....
Ihan sama sen lopputuloksen kannalta, mutta näin siis olemme ainakin roikkuneet pitkään jonossa, kun oikea tarve hoitopaikalle tulee noin vuoden kuluttua.
eivät suuremmin enää paheksu vaan oppivat ymmärtämään ihmisiä. Niin se on vähän joka ammatissa. Muutaman vuoden töissä olleet ovat niitä kyynisimpiä ja tuomitsevimpia, kun kaikki ikävät asiat ovat tulleet vastaan, mutta vielä ei näe sitä toista puolta.
Jos ovat kiinnostuneempia muista asioista kuin lasten hyvinvoinnista ja oman työn hyvin tekemisestä, niin voivat paheksuakin.
Eiköhän noita tarhan tätejä (ja setiä) riitä joka junaan, kuten muidenkin ammattien harjoittajia. Jotkut sopivat ja tekevät työnsä paremmin kuin toiset.
Vierailija:
Jos tarvetta on oikeasti, niin en todellakaan paheksu, enkä usko että kukaan kollegakaan paheksuu. Eri asia ovat nämä työttömät ym. laiskat, jotka kiikuttavat lapsensa päiväkotiin koska eivät yksinkertaisesti jaksa hoitaa heitä, mutta kyllä mun mielestä on ihan paikallaan, että esim. vilkas, sosiaalinen 3-4 vuotias käy " virikkeistymässä" päiväkodissa, että uupunut pienen koliikkivauvan äiti saa arkensa pyörimään.
ttuu onnettomuuksia, ettekä puutu kiusaamistilanteisiin, kun mieluummin juoruilette ja jauhatte lasten vanhemmista paskaa.
Soittelin juuri päiväkoteihin, kun omat olisivat menossa hoitoon (3 ja 4,5) ja kyllä mulle jo niissä puheluissa ehdittiin kovasti paheksua vaikka mitä. Jotenkin annettiin ymmärtää, että olen ollut esimerkillinen äiti, kun en ole aiemmin ollut tunkemassa - no, melkein sitten taas esikoinen olo jo pilallemennyt, kun ei ole vielä ollut hoidossa sosiaalistumassa - ja päiviteltiin, miten jotkut tarjoavat ihan vauvoja hoitoon.
Mitä se minulle kuuluu? Enkä minä ainakaan omia mallejani muille ole ollut opettamassa, kerroin vaan, mikä meidän perheen tilanne on.
ei se kuitenkaan ole koskaan täysin ok. Jos viet liian pienenä, moititaan. Ja jos viet liian " vanhana" , ei ole oppinut ryhmään ja taas moititaan. Ja jos on pitkää päivää moititaan. Jos saa järkettyä lyhyen hoitopäivän vailtetaan, ettei tapaa tarpeeksi kavereitaan ja pääse sisälle ryhmään...
meidän pk:ssa. Olen " osa-aika työtön" töihin lähden kun soitetaan, lapsi pakko olla hoidossa. työpäiviä mulle kertyy kuukaudessa noin 5-15. eivät peittele närkästystään..
Vierailija:
meidän pk:ssa. Olen " osa-aika työtön" töihin lähden kun soitetaan, lapsi pakko olla hoidossa. työpäiviä mulle kertyy kuukaudessa noin 5-15. eivät peittele närkästystään..
työttömien lapset nääs tuppaavat syrjäytymään ja sitten työttömien kotona voi olla ikävähkö ilmapiiri, esim. masennusta.. näiden stereotypioiden mukaan. en ole asiaa tutkinut.
Itse taas näen työnhaun lasten kanssa kotona olemisen ohella mahdottomana: AInakaan naista ei kukaan ota tosissaan jos lapset kitisevät jaloissa, saati sitten että jos et ole duunari ja pitää jotain keksiä työkkärin ulkopuolelta niin lasten kanssa ei oikein voi " verkostoitua" ja luoda jotain uutta ideaa, jonka joku haluaa toteuttaa..
Tuo nuorten vasta alalle tulleiden kyynisyys on kyllä todistetttua ja totta..
Lapsemme hoitopaikassa on 1-vuotias, jonka vanhemmilta on näköjään ruuvi tippunut päästä. Äiti kävi ensin töissä äitiysloman jälkeen, mutta nyt syntyi toinen lapsi ja edellinen jatkaa 8-16 hoidossa. Pahinta on, että pikkuisen synnyttyä tätä esikoista ei otettu edes siksi aikaa pois hoidosta, kun isä oli isyyslomalla + vielä mummu tullut Lapista kuukaudeksi hoitoavuksi. Onko ihme, että mustasukkaisuus jyrää... Eli aamulla tämä " iso" esikoinen vietiin hoitoon ja kotiin jäi vastasyntynyt vauva, äiti, mummu ja isä.
Molemmat vanhemmat alansa tohtoreita ja muutenkin vaikuttavat tasapainoisilta ja menestyviltä.
Numero 8: ajatteletko oikeasti että työtön ihminen on laiska??? Seurasin sivusta, kun mieheni haki monta kuukautta hyvin aktiivisesti töitä, ja kyllä se työstä kävi. Kun ei pitkään aikaan päässyt haastatteluja pidemmäksi, alkoi mielikin painua miinuksella, eikä varmaan ollut yhtä tehokas suorittaja kuin " normaalisti" , mutta en silloinkaan pitänyt häntä laiskana. Ei työnsaanti ole aina helppoa esim. kapean erikoisalan sektorilla.
Vierailija:
Jos tarvetta on oikeasti, niin en todellakaan paheksu, enkä usko että kukaan kollegakaan paheksuu. Eri asia ovat nämä työttömät ym. laiskat, jotka kiikuttavat lapsensa päiväkotiin koska eivät yksinkertaisesti jaksa hoitaa heitä
En sitä, että lapsi on virikepaikalla todellisesta tarpeesta. Sitä suren,
että lapsi työnnetään pois jaloista päiväkotiin pitkää päivää tekemään,
jotta isä/äiti voi elää elämäänsä niinkuin lasta ei olisi siinä olemassakaan. Mitä pienempi lapsi, sitä enemmän surettaa.
Ja näitä lapsia on paljon.
Osa-aikaisuus (esim. 3 aamupäivää viikossa) ei herätä keskustelua. Kaikkein eniten paheksutaan (ja syystä) niitä, jotka lomailevat itse, mutta pitävät lapsia täydetä päivät pk:ssa.
Vierailija:
Lapsemme hoitopaikassa on 1-vuotias, jonka vanhemmilta on näköjään ruuvi tippunut päästä. Äiti kävi ensin töissä äitiysloman jälkeen, mutta nyt syntyi toinen lapsi ja edellinen jatkaa 8-16 hoidossa. Pahinta on, että pikkuisen synnyttyä tätä esikoista ei otettu edes siksi aikaa pois hoidosta, kun isä oli isyyslomalla + vielä mummu tullut Lapista kuukaudeksi hoitoavuksi. Onko ihme, että mustasukkaisuus jyrää... Eli aamulla tämä " iso" esikoinen vietiin hoitoon ja kotiin jäi vastasyntynyt vauva, äiti, mummu ja isä.Molemmat vanhemmat alansa tohtoreita ja muutenkin vaikuttavat tasapainoisilta ja menestyviltä.
Vaikuttavat tasapainoisilta ja menestyviltä, mutta kuitenkin on tippunut ruuvi päästä..? Koetas nyt ap päättää mitä oikein meinaat ja mietis tarkemmin keneltä se ruuvi oikein on tippunut.
joten vaikea sanoa.. päättävät hlöt paheksuvat, varsinkin jos ei ole lääkärintodistusta siitä väsymisestä