Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan sivuille kirjautuneena - lähetetyn liitteen katoaminen

Vierailija
29.04.2021 |

Hei!

Kuinka yleistä on, että myönteiseen perustoimeentulo-hakemukseen lähetetty lasku katoaa Kelan sivuilla ilman mitään selitystä?

Lähetin (sähkö)laskun 9 päivää sitten, ja se näkyi sivuilla vielä eilen. Asia oli edennyt käsittelyyn. Odotin päätöstä, sillä laskun eräpäivä on huomenna.

Mutta tänään koko liitteen lähettämisestä ei näkynyt merkkiäkään - eikä mitään komnenttia. Koko juttu vain hävisi.

Eikö minun lähettämieni liitteiden pitäisi aina jäädä rekisteriin, ja näkyville, hyväksyttiin ne tai ei?

Onko teillä kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tämä on toinen kerta, kun minulle käy kumnallisesti Kelan kanssa. Viime talvena hain työttömyysajan tukea ja lähetin kaikki tarvittavat liitteet samalla, ei lisätietoja. Viikon päästä tuli todella outo vastaus, jonka sisältö oli seuraavanlainen: "Käsitelläksemme hakemuksen, sinun tulee hakea työttömyysajan hakemus." ... olin viikonlopun ilman ruokaa, ja alkuviikolla työhaastattelussa lähes koomassa - ei ollut rahaa ruokaan kolmeen päivään.

Vierailija
2/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: "Käsitelläksemme hakemuksen, sinun tulee hakea työttömyysajan etuutta." ...vaikka sivuilla oli jo avoin hakemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän laskut viestit-toiminnon kautta ja siellä ainakin näkyvät kaikki tulleet ja lähetetyt viestit.

Vierailija
4/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittivat sentään, etteivät aio käsitellä hakemustani. Nyt ei tullut mitään viestiä.

Vierailija
5/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän laskut viestit-toiminnon kautta ja siellä ainakin näkyvät kaikki tulleet ja lähetetyt viestit.

Ok, en käytä enää "lähetä liite"-toimintoa. Kiitos.

Vierailija
6/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua.

Vierailija
7/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli joku päivitys Kelan sivuilla. Voiko se vaikuttaa siihen, että käsittelyssä oleva liite katoaa. Viestit ovat säilyneet.

No oli miten oli, viestejä vain... "lähetä liite" -toimintoon ei voi luottaa.

Vierailija
8/8 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli joku päivitys Kelan sivuilla. Voiko se vaikuttaa siihen, että käsittelyssä oleva liite katoaa. Viestit ovat säilyneet.

No oli miten oli, viestejä vain... "lähetä liite" -toimintoon ei voi luottaa.

Eikö Kela ilmoita vastaanottaneensa liitteet, siinä samassa ohjelmassa, jossa lähetät ne liitteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi