Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittelijat

Vierailija
29.04.2021 |

Olen työskennellyt samassa työpaikassa kohta 7 vuotta. Nyt haluaisin muuttaa toiselle paikkakunnalle asumaan ja töihin. Ongelmani on se, että minulla ei ole suosittelijoita. Tuntuisi vähän erikoiselta pyytää pomoani tai hänen pomoaan suosittelijaksi. He lähinnä ihmettelisivät miksi en enää työskentelisi samassa työpaikassa. Entisiä työkavereita olen kyllä pyytänyt suosittelijoiksi, mutta heidän antamat suositukset eivät kuulemma yksistään riitä.

Mitä siis tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä takia sinun pitää mennä vaihtamaan toiselle paikkakunnalle?

Älä mene vaihtamaan. Pysy nyt vaan samassa. Korona on vieläkin aktiivinen. Ei tarvita nyt muuttoliikettä.

Vierailija
2/6 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyinen yritys tarjoa muualla mitään työpaikkoja? Miksi pitää vaihtaa firmaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suosituksilla tee mitään. Minä aloitin työurani raksalla vuonna 1972. Työkokemus on riittänyt sen jälkeen työpaikan vaihtoon. Ja näin mennään loppuun asti.

Vierailija
4/6 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/6 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mukana jossain harrastus- tai yhdistystoiminnassa josta voisit pyytää suosittelijoita? Onko sinulla koko 7 vuoden ajan ollut sama esimies vai löytyisikö joku entinen? Yleensä suosittelijoita tarvitaan vasta ihan haun loppuvaiheilla, joten voit kyllä laittaa hakemuksia sisään noinkin ja vasta tarpeen mukaan pyytää pomoasi.

Vierailija
6/6 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nyt vaan niitä pomojasi. Ei ne mitään ihmettele, jos/kun sanot, että haluaisit muuttaa paikkakuntaa ja etsit siksi uutta yötä toiselta paikkakunnalta.

Toinen vaihtoehto on, että jos on jotain yhteistyökumppaneita tms, niin voikoo niiltä pyytää suosituksia. Ei välttämättä asiakkaita, koska se voisi tuntua siltä että yrittää viedä asiakkat mukanaan toiseen firmaan, vaan esim saman hankkeen toisia osapuolia, tms.