Onko aivan mahdoton idea käydä samalla töissä kun lukee lääkiksen pääskykokeisiin?
Vai onko tosiaan pakko lukea se 8h joka päivä että on jotain mahdollisuuksia edes. Hammaslääkis kiinnostaa.
Kommentit (17)
Ei mahdoton mutta kova urakka.
Ota virkavapaata töistä ja keskity lukemiseen.
Kuinka monta opiskelutuntia suunnilleen yksi lukiokurssi vaatii? Minulla on biologiasta maisterintutkinto olemassa, mutten tiedä auttaisiko se mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta opiskelutuntia suunnilleen yksi lukiokurssi vaatii? Minulla on biologiasta maisterintutkinto olemassa, mutten tiedä auttaisiko se mitään.
Vaikeuttaa koska ei pääse ensikertalaiskiintiöön.
Idea ei ole mahdoton jos lopputuloksella ei ole niin väliä.
Kukapa täällä tietää sinun aivojen vastaanotto kyvyn?
Mulla oli kauan sitten työkaveri joka luki yövuorossa lääkiksen pääsykoekirjoja. Pääsi.
Sehän ei riitä, että osaa lukiokurssin, koska se pitää osata käytännössä täydellisesti/osata soveltaa yli sen. Laskurutiinia pitää olla enemmän kuin sen lukiokurssin verran, ei ällän oppilaatkaan lukematta lääkikseen pääse (paitsi nyt todistusvalinnassa).
Laskurutiinin puutteeseen se useimmilla kaatuu.
No varmaan riippuu käykö töissä 37,5h viikossa vai 15h. Eka ei, jälkimmäinen kyllä.
Hmm, ei se ole mahdotonta eikä välttämättä edes vaikeaa.
Ihan on kiinni omista suuntautumisista eli mielenkiinnoista ja varmaan myös niistä hoksottimista.
Itse opiskelin inssiksi työn ohessa (molemmat päätoimisia). Kokeisiin kertailin pari päivää matikkaa ja fyssaa.
Usko itseesi äläkä stressaa. Ei maailma siihen kaadu, vaikket ekalla yrittämällä pääsisikään.
En minäkään päässyt. Sitten vähän kypsemmällä iällä yritin toisen kerran rennosti ja pääsin.
Pääsäntönä voi mielestäni pitää, että pääsykokeisiin valmistauuminen on jo yksin vaativaa ja verraten intensiivistä ja tarkkuuttakin ja keskitymistä vaativaa työtä, joka vaatii aikaa mutta ei ole mielekästä kuvitella, että voisi monenna päivänä lukea kellon ympäri unohaen kaiken muun (Pääsykokseiin valmsiatutumien on toki muutakin kuin vain nimenomaisesti lukemista).
Kysymys on oikeastaan nyt priorisoinnista ja asioiden tärkeysjärjesyksen asettamista
Kysytään Miten onnnistut päiväsi aikatauluttamaan. Kun teet (ns) lukuaikataulua, niin kannattaa huomioida myös hetkiä, jolloin pidät taukoa lukemisesta, jolloin esimerkiksi syöt ja nukut. Omasta mielestäni on myös hyvä, jos lukemisen välillä käy liikkumassa / "happihypyllä"
Pääsykokeisiin valmistauumisenkin ohella saattaa onnistua olemaan töissä mutta onko se välttämätöntä ja kannattaisiko käyttää mieluummin sama aika johonkin sellaiseen joka mahd. paremmin tukisi pääsykoseissa onnisumista on jokaisen punnittava itse.
Lujasti tsemppiä!
Sinkkumies
Minä luin lääkiksen pääsykokeisiin. Jaoin aamulehtiä (04.00. - 07.00.) ja kävin töissä makkaratehtaalla. Nyt olen arvostettu plastiikkakirurgi. > En tee kosmeettisia leikkauksia, vaan vammojen korjauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kauan sitten työkaveri joka luki yövuorossa lääkiksen pääsykoekirjoja. Pääsi.
Juuri tällaisia rohkaisevia esimerkkitapauksia on mukava kohdata!
Nuo hakupainealat on sellaisia et ei oikein töitä voi samaan aikaan lukemisen kans olla. Tiedän tosi monia jotka on lukion jälkeen välivuodella käynyt töissä ja samalla lukenut kokeisiin päässeen muille aloille yliopistoon, mutta yhtäkään en tiedä joka olisi lääkiksen kokeeseen pystynyt töiden ohella tehokkaasti lukemaan. Lääkis vaatii yleensä myös valmennuskurssin, niin paljon hakijoita.
Se joku rikkaan perheen tyttö luki 6 vuotta täyspäiväisesti,sitten pääsi.
Oli ylellä juttu .
Moni ei pääse vaikka olisi lukenut vuoden 8h päivässä ja kirjoittanut L kaikista aineista siitä voi päätellä jotain.