Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intian krematoriot eivät enää millään selviydy koronavainajista. Vainajia poltetaan nyt puistoissa rovioilla

Vierailija
27.04.2021 |

Mutta Suomen koronavähättelijät pitävät edelleen flunssana? Vai joko Intian muunnos olisi jotain muuta?

https://www.bbc.com/news/world-asia-india-56897970

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kuvitellut että Gangesin varrella ulkoilmaruumisroviot ovat olleet business as usual jo tuhansien vuosien ajan?

Vierailija
2/96 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin kuvitellut että Gangesin varrella ulkoilmaruumisroviot ovat olleet business as usual jo tuhansien vuosien ajan?

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan on viime aikoina ihan vapaasti kokoonnuttu mielenosoitusten ja uskonnollisten juhlien merkeissä. Sitä satoa nyt niitetään.

Vierailija
4/96 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joenvarsi on hautajaisprotokollaan kuuluva pyhä paikka, kuten meille hautausmaa. Se, että ruumiita poltetaan puistoissa ja krematorioiden ulkopuolella, kertoo sekasorrosta.

Vierailija
5/96 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhakuume joka tappaa 84v monisairaita. Intia on kehitysmaa missä monien terveys on jo muutenkin heikko hoidon puutteen ja jopa aliravitsemuksen vuoksi. Köyhiä kuolee ilman koronaakin slummeissa ja kaduille kuin kärpäsiä. Ei heistä siellä lukua pidetä.

Vierailija
6/96 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sekoilet, niitetään satoa mielenosoituksista ja juhlista? Tajuatko mikä väestötiheys ja paljonko ihmisiä Intiassa on? Lisäksi siellä on ollut yli vuoden lockdowneja, sellaisia joissa kukaan ei astu talostaan ulos. Suurella osalla ei ole vaan sitä taloakaan. Pitääkö kommentoida jotain mistä ei mitään tajua?

Vierailija
7/96 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ilmassa leijuu grillilihan haju.

Ei ne kyllä vedä Jack Daniels BBQ:ta ihoon ennen polttoa, eli mahtaa olla häijymmät savut.

Vierailija
8/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi voisi lähettää Intiaan pari laivalastillista kuivaa polttopuuta.

Menisi kaupaksi hyvällä hinnalla, jos ei lahjoituksena pistettäisi.

Vierailija
9/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronadenialismi on sairaus. Ei se ole mitenkään rationaalisesti perusteltavissa eikä parannettavissa.

Vierailija
10/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koronan vähättelijä, mutta totuus on myös se että Suomessa 86 161 tartunnan saanutta testattua, määrä on kyllä isompi koska moni sairastanut oireettomana, ja kuolleita se nyt noi 900-1000 vuoden aikana.

Näillä nyt noin 85 000 korona on oireillut niin että hengissä ovat selvinneet.

Jotka itse tiedän ovat juurikin olleet lievä oireisia.

Intiassa tilanne on haastava, huono terveydenhuolto, kaikki asuvat yhdessä supussa, kuolleita tulee ja paljon se on selvä.

Mutta edelleen se suurimmalla osalla menee sielläkin lievemmillä oireilla.

Tauti on kamala kun se paha muoto osuu kohdilleen, en vähättele.

Mutta jos se minulla on mennyt pienillä oireilla, niin älä myös vähättele minua jos sanon sen ääneen että meni lievillä oireilla.

Vierailija
11/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intian variantti valitettavasti tarttuu ärhäkkänä muotona myös nuoriin. Nykytietojen mukaan tämä variantti on erityisen vaarallinen ja erityisen tarttuva juuri 20-50 vuotiaille.

Ei hätää, kohta se on Suomessakin kun me ei rajoiteta matkustamista Intiadta eikä vaadita mitään testejä. Pitää vaan valita joku muu lentoyhtiö kuin Finnair, niin sen jälkeen kaikki testit ja karanteenit on omavalintaisia.

Vierailija
12/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tutkimustietoon ap vetoaa? Linkki kiitos

.

Intiasaa kuolee mihin tahansa ihan valtavasti nuoria ihmisiä aina. Sellainen maa se vaan on.

Vierailija
13/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko koleraa taas liikkeellä??

Vierailija
14/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuhakuume joka tappaa 84v monisairaita. Intia on kehitysmaa missä monien terveys on jo muutenkin heikko hoidon puutteen ja jopa aliravitsemuksen vuoksi. Köyhiä kuolee ilman koronaakin slummeissa ja kaduille kuin kärpäsiä. Ei heistä siellä lukua pidetä.

No, vaikka kuinka itsellesi tätä jankutat, et ole oikeassa. Intian variantti tappaa nuoria ja lapsia, siis niitä ikäryhmiä, joita alkuperäinen virus ja brittimuunnos eivät edes sairastuttaneet. Sinuna olisin hyvin huolissani.

Intiassa ei tällä hetkellä saa hoitoa edes rahalla ja suhteilla, ja kohta ollaan siinä tilanteessa, että ei ole enää hoitopaikkojakaan. Veikkaan, että ylikuolleisuus ihan perussairauskiin kasvaa jyrkästi, ja kun ottaa huomioon, mikä tilanne Intiassa on antibioottiresistenttien bakteerien osalta, niin kuolleisuus nousee vielä aivan uusiin mittoihin, mitä ei ole edes Brasiliassa nähty.

Ja vaikka kuinka selität itsellesi, että kuolleet ovat olleet yhteiskunnan pohjasakkaa ja vanhuksia jne, niin tosiasia on se että tuollainen kuolleisuus vaikuttaa tuhoisasti Intian kykyyn toimia yhteiskuntana. Seurauksena nälänhätää (kun se pohjasakkaa on kuitenkin tuottanut ison osan ruuasta ja hoitanut itse omat vanhuksensa ja saitaansa...) ja levottomuuksia. Ja miten Intian kaltainen yhteiskunta pärjää sisäisten ongelmien kanssa? Sotimalla Pakistanin kanssa.

Vierailija
15/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa aurinko ja lämpö tappaa viiruksen

Vierailija
16/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä harrastetaan myös Nepalissa, olin paikalla seuraamassa tapahtumaa. Haju muistutti etäisesti grillimakkaraa.

Miksiköhän se polttaminen piti aloittaa vainajan kasvoista. :I

Vierailija
17/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun 40-luvun Saksassa ei ollut tällaista ongelmaa sen ajan teknologialla ja ruumiitakin oli moninkertainen määrä. Italiallahan oli kans tätä samaa ongelmaa jo viime keväänä.

Vierailija
18/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Intiassa on normaali vuosikuolleisuus (1% väestöstä), niin toistaiseksi korona on lisännyt päivittäistä kuolleisuutta alle prosentin. (40 000 vs 3000 koronakuollutta)

Vierailija
19/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sekoilet, niitetään satoa mielenosoituksista ja juhlista? Tajuatko mikä väestötiheys ja paljonko ihmisiä Intiassa on? Lisäksi siellä on ollut yli vuoden lockdowneja, sellaisia joissa kukaan ei astu talostaan ulos. Suurella osalla ei ole vaan sitä taloakaan. Pitääkö kommentoida jotain mistä ei mitään tajua?

Sinä tässä vaikutat nyt tietämättömältä. Vaikuttaa siltä, että et seuraa uutisia Intiasta.

Intiassa ei ole ollut vuoden lockdowneja missään. Vuosi sitten oli kahden kuukauden lockdown. Ja sen jälkeen on ollut paikallisia, osittaisia sulkuja. Tuollahan kuolisi ihmiset nälkään, jos pitäisi olla vuosi menemättä mihinkään.

Tammikuussa Modi julisti koronan voitetuksi ja sen jälkeen yleisötilaisuudet sallittiin. Intiassa on tungeksittu miljoonissa kastautumaan Gangesiin, koska Kumbh Mela. Lisäksi vaalikampanjatilaisuudet ja krikettiottelut ovat olleet suosittuja.

Ei siellä ole toitotettu, että nyt ei ole aika tehdä sitä sun tätä. Vaan päinvastoin.

Vierailija
20/96 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin minäkin, ja kun ei kaikilla ole varaa vainajiaan sinne viedä niin jokin pienempi ja vähemmän pyhä joki kelpaa hyvin myös.

Mutta sitä en ymmärrä, mistä riittää puuta kaikkien vainajien polttamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän