Milloin ensimmäiset työttömyyskorvaukset tilille kun irtisanoo itse itsensä?
Eli ymmärrän, että karenssi on 90 päivää, mutta milloin on siis odotettavissa rahaa (ansiosidonnaista) tilille? Sanotaan että viimeinen työpäiväni olisi 31.5. niin kesä-heinä-elokuu menisi karenssissa. Milloin voin laittaa ensimmäisen hakemuksen ja kuinka nopeasti saan siis ekat rahat?
Onko kenelläkään tuoretta kokemusta että olisi ottanut lopputilin? En vaan kestä enää yhtään.
Kommentit (5)
Ekan hakemuksen voi laittaa kahden viikon kuluttua karenssin päättymisestä, ja käsittelyyn vaikuttaa liiton ruuhkan tilanne, ja se että oletko toimittanut kaikki tarvittavat liitteet.
Esim. itse irtisanouduin viime vuoden lokakuun viimeinen päivä. Karenssi loppui tämän vuoden tammikuun viimeinen päivä, joten lähetin ensimmäisen hakemuksen kahdelta viikolta helmikuun puolivälissä. Käsittelyssä kesti vähän vajaa kuukausi, ja ensimmäiset rahat olivat tililläni maaliskuun puolivälissä. Jatkohakemukset on käsitelty n. viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ekan hakemuksen voi laittaa kahden viikon kuluttua karenssin päättymisestä, ja käsittelyyn vaikuttaa liiton ruuhkan tilanne, ja se että oletko toimittanut kaikki tarvittavat liitteet.
Esim. itse irtisanouduin viime vuoden lokakuun viimeinen päivä. Karenssi loppui tämän vuoden tammikuun viimeinen päivä, joten lähetin ensimmäisen hakemuksen kahdelta viikolta helmikuun puolivälissä. Käsittelyssä kesti vähän vajaa kuukausi, ja ensimmäiset rahat olivat tililläni maaliskuun puolivälissä. Jatkohakemukset on käsitelty n. viikossa.
Kiitos, hienoa kun vastasit! :) Laskeskelen juuri että milloin voisin sen tehdä, että säästöjä on varmasti tarpeeksi ja tämä auttoi hahmottamaan. -ap
Enemmän keskittyisin siihen saatko viiskymppisenä enää uutta työpaikkaa jos jäät työttömäksi. Huonokin työ on parempi kuin peruspäivärahalla eläkeikää odotellessa.
Jaa mistä sinä tiedät minkä ikäinen ap on ja mikä on tilanne?
Kandeis hakee vaan uusi duuni?