Mistä ADHD ihmiset saa sitä virtaa? Eivät väsy...
Kommentit (4)
Kyllä ne väsyy. Ei vaan pysty keskittymään mihinkään.
Vaikka en ole yliaktiivinen ADHD niin ilman lääkitystä huomiona herpaantuu usein ja ajatus katkeaa tehtävästä työstä, jonka vuoksi asiaan palaaminen vie aikaa. Kyllä se väsyttää.
Ajatus myös etsii kokoajan kohteita, ellei ole jotain tekemistä. Siksi monet tujertaa paperille kuunnellessaan tai neuloo. Itse usein kävelen puhuessani pitkää puhelua tai kuuntelen julkisissa opiskelumateriaalia puheohjelman kautta (ohjelma ääntää tekstin) ja katselen samalla ulos ikkunasta.
Useat vilkkaat tapaukset saattaa etsiä toiminnallisia häiriöitä toistuvasti. Itsellä tämä näkyy lähinnä uusien asioiden opiskeluna sekä väsytä itseäni fyysisesti kovalla liikunnalla, jos syke nousee yli 160-, jolloin väsynyt keho antaa mahdollisuuden mielelle keskittyä arkisiin asioihin.
Mä ainakin add-ihmisenä oon nimenomaan aina väsynyt. Ja perinteisessä adhd:ssa aivot nimenomaan käyvät alikierroksilla, tai yrittävät ylikierroksilla nostaa vireystilaa.
Niiden hermosto on ylikierroksilla. Se vireys ei ole tervettä vaan maanista. Eivätkä sitä paitsi ole aina virkeitä edes.