Mites teitä ennen rangaistiin esim lintsauksesta tms?
Joka teinikyselyyn on vastaus "luuri pois". Siltä äitiltä tai isukilta voisi ottaa sen puhelimen pois ja antaa niiden teinien oikeasti elää nuoruutta.
En tosiaan hyväksy lintsausta tai muuta perseilyä, mutta tuntuu tää maailma menevän ihan hulluksi. Muuta ette keksi kuin puhelin takavarikkoon? Miten ennen pärjättiin?
Kommentit (6)
En tiedä, en lintsannut eikä mua muutenkaan rangaistu kotona mitenkään. Paitsi viikkorahaa ei saanut ennen kuin oli siivonnut huoneensa.
En ole ikinä ottanut puhelinta teiniltä pois, en edes uhkaillut. Kerran tyhmästi tehtyään (varastivat kavereiden kesken viinapullon erään kaverin isältä ja joivat sen). Rangaistuksena oli, seuraavan aamun oksentelu, sekä kävi korvauksena ajamassa kaveriperheen nurmikon kerran.
Ei mitenkään. Ei tullut vanhempien tietoon.
En minä ainakaan saanut mitään rangaistuksia mistään. Vissiin osasin hyvin peitellä jälkeni. Hyvä ihminen minusta kasvoi.
Ei mitenkään. Olin hyvä oppilas ja opettajat tiesivät, että poissaolot eivät häiritse minun opintojeni edistymistä. Peruskoulussa keräsin joka kokeesta kiitettävät arvosanat (9 tai 10) ja lukiossa kirjoitin 4 laudaturia. Huvittavaa kyllä, olin ollut 2 kuukautta ulkomailla (lomalla) juuri ennen ylioppilaskirjoituksia. Olin siis poissa oppitunneilta 8 viikkoa putkeen. Siitä huolimatta kirjoitin pelkkiä laudatureja.
Ei mitenkään tai puhuttelu, samaa kasvatuskeinoa itsekin käytän. Mutta meillä onkin fiksut lapset.