Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuhellan peltikuorien maalauttaminen – missä?

Vierailija
27.04.2021 |

Jossain ajoneuvomaalaamossa vai millaisessa paikassa? Terv. nimim. "Keittiöremontti suunnitteilla"

Kommentit (21)

Vierailija
2/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihalla:

https://www.biltema.fi/autonhoito/autonhuolto/huoltotuotteet/kuumuutta-…

En aio maalata itse, kun kuitenkin se pitää ensin hiekkapuhaltaa. Ehkä sinä satut omistamaan hiekkapuhallusvälineet, mutta minä en. Lisäksi tuossa remontissa on muutenkin niin paljon askartelemista, ettei ihan kaikkea tarvitse tehdä itse.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy parista automaalaamosta. Maalin pitää olla lämmönkestävää.

Vierailija
5/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy parista automaalaamosta. Maalin pitää olla lämmönkestävää.

Täytyy kait soittaa. Mulle ei ainakaan tuu mieleen, missä muualla tällaista voitaisiin tehdä, kun ei ole koskaan aiemmin tarvinnut tällaista tehdä.

Ap

Vierailija
6/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä harjataan ruoste pois rautaharjalla ja teräsvillalla, näin halutessaan. Voithan sä palkata rengin siihen pihalle spreijaamaan ne.

Vierailija
7/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä harjataan ruoste pois rautaharjalla ja teräsvillalla, näin halutessaan. Voithan sä palkata rengin siihen pihalle spreijaamaan ne.

Ei se ole ruosteinen, vaan vanha maali pitää poistaa. Enkä halua mitään käläkäläkannumaalausta, vaan kestävän ja hienon pinnan.

Ap

Vierailija
8/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole ihan varma mistä puhut. Minä oon leivinuunini peltikuoret maalannut ihan itse, mitään hiekkapuhallusta tarvinnut. Lämmönkestävää maalia, muutama suti, käsi heilumaan. Ensin pohjamaalasin uunin valkoisella parit kerrokset, siihen haluttu sävy päällle. Pohjamaalauskaan ei liene tarpeellinen, riippuen pintyamaalin sävystä.

Vierailija
9/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ole ihan varma mistä puhut. Minä oon leivinuunini peltikuoret maalannut ihan itse, mitään hiekkapuhallusta tarvinnut. Lämmönkestävää maalia, muutama suti, käsi heilumaan. Ensin pohjamaalasin uunin valkoisella parit kerrokset, siihen haluttu sävy päällle. Pohjamaalauskaan ei liene tarpeellinen, riippuen pintyamaalin sävystä.

Ei tarvitse vastata, jos ei tiedä, mistä puhun!

Ap

Vierailija
10/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva hengitellä hellan kuumentuessa niitä huuruja sitten. Muista laittaa liesimustaa levyihin niin tulee vielä paremmat koktailit.

Itse jättäisin maalaamatta.

Vierailija
11/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva hengitellä hellan kuumentuessa niitä huuruja sitten. Muista laittaa liesimustaa levyihin niin tulee vielä paremmat koktailit.

Ymmärräthän, että on olemassa maaleja, jotka on tarkoitettu tähän? Onhan siinä nytkin pinnassa maali.

Ap

Vierailija
12/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että on olemassa maaleja, jotka on tarkoitettu tähän? Onhan siinä nytkin pinnassa maali.

Ap

Ymmärräthän että niissä on silti ympäristömyrkkyjä ja syöpähaitallisia aineita. On vaan tutkimuksissa todettu että pitoisuudet on hyväksyttävissä rajoissa, ettei altistus välttämättä ole niin haitallinen ihmiselle. Mitä ikinä se missäkin tilanteessa tarkoittaa. Toivottavasti osaat olla altistumatta samoille kemikaaleille muualla :)

Itse jättäisin maalaamatta, liuottaisin vanhat maalit pois pellavaöljysuovalla ja nauttisin peltisestä pinnasta. Levyille sitten silavaa.

Vierailija
13/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärräthän että niissä on silti ympäristömyrkkyjä ja syöpähaitallisia aineita. On vaan tutkimuksissa todettu että pitoisuudet on hyväksyttävissä rajoissa, ettei altistus välttämättä ole niin haitallinen ihmiselle. Mitä ikinä se missäkin tilanteessa tarkoittaa. Toivottavasti osaat olla altistumatta samoille kemikaaleille muualla :)

Itse jättäisin maalaamatta, liuottaisin vanhat maalit pois pellavaöljysuovalla ja nauttisin peltisestä pinnasta. Levyille sitten silavaa.

No niitä ympäristömyrkkyjä ja syöpähaitallisia aineita olemme hengitelleet tähänkin asti, vaikka toki nuo peltikuoret eivät oikeastaan juuri kuumene, kun hellaa kuumentaa, koska ne ovat vain kuori. En aio tehdä tuolle hellalle itse muuta kuin purkaa, koska kuten sanoin, meillä on aika iso remontti edessä, jossa on todella paljon askartelemista, ja osa pitää jättää muiden tehtäväksi, jos meinataan valmista joskus saada.

Ap

Vierailija
14/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastonin vasaralakalla maalasi appiukko oman porinmaijansa. Hyvä tuli.

Vierailija
15/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaselle äksyakalle viitsi edes vastata. Etsi itse vastaus, jos otat asialliset neuvot ja muiden kokemukset vihamielisesti vastaan. Älä kysele kun olet itse niin viisas!

Vierailija
16/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalla:

En aio maalata itse, kun kuitenkin se pitää ensin hiekkapuhaltaa. Ehkä sinä satut omistamaan hiekkapuhallusvälineet, mutta minä en. Lisäksi tuossa remontissa on muutenkin niin paljon askartelemista, ettei ihan kaikkea tarvitse tehdä itse.

Ap

Et varmaankaan meinaa niitä vanhija peltejä irti ottaa....jos on vanhasta kyse, joka on paikalleen tehty, niin saattaapi käydä niin, notta sulla on kasa kiviä ja hiekkaa siinä lattialla peltien rurkamisen jälkeen....

Vasaralakka on takuu varma.Vaikka eräskin sillä maalannut valitti, että on jo 3 kertaa sen uudelleen maalannut, mutta aina vaan tulee kirjavaa.....

Vierailija
17/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollaselle äksyakalle viitsi edes vastata. Etsi itse vastaus, jos otat asialliset neuvot ja muiden kokemukset vihamielisesti vastaan. Älä kysele kun olet itse niin viisas!

Ei tosiaan tarvitse vastata, jos ei itse kysymykseen ole vastausta.

Ap

Vierailija
18/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalla:

Ap

Et varmaankaan meinaa niitä vanhija peltejä irti ottaa....jos on vanhasta kyse, joka on paikalleen tehty, niin saattaapi käydä niin, notta sulla on kasa kiviä ja hiekkaa siinä lattialla peltien rurkamisen jälkeen....

Vasaralakka on takuu varma.Vaikka eräskin sillä maalannut valitti, että on jo 3 kertaa sen uudelleen maalannut, mutta aina vaan tulee kirjavaa.....

Ei ole vanha paikalleen tehty, vaan ihan moderni tehdastekoinen peli.

Ap

Vierailija
19/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalla:

Ap

Ap

Kyllä ne "modernit tehdastekoiset puuhellatkin" paikallaan muurataan.

Vierailija
20/21 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihalla:

Ap

Ap

Kyllä ne "modernit tehdastekoiset puuhellatkin" paikallaan muurataan.

Kuoret on irrotettavissa ruuveilla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan