Uuden tyttöystävän varoittaminen
Kannattaako exän uutta tyttöystävää varoittaa että mies on alistava ja väkivaltainen?
Oletko varoittanut,tai onko sinua varoitettu? Uskoitko?
Kommentit (31)
Varoita kerran ja unohda asia. Mutta sitten jätät hänet oman vastuunsa varaan.
Sinulla on oma elämä elettävänä ja oma tontti hoidettavana, ja mahdollisesti toipuminen vielä meneillään.
Minä varoitin, kun uusi nainen vastasi yllättäen miehen puhelimeen. Varoitus jäi puolitiehen, kun mies sieppasi puhelimen. Vanhan kunnon lankapuhelimen luuri jäi kallelleen niin, että sain kuunnella kaksikon keskusteluja. Kymmenen minuuttia kaukopuhelua riitti, mutta sain hyvän käsityksen siitä, miten mies selitti asian: minä olin joku hullu stalkkeri, jonka hän oli ohimennen tavannut edellisvuonna. Oikeasti olin naisystävä, jota mies oli kerjännyt luokseen asumaan suurin piirtein joka päivä kuukausien ajan.
Tuo uusi nainen häkeltyi ja vaati mieheltä selitystä. Ilmeisesti hän uskoi selitykset, mutta toivottavasti muistiin jäi jotakin, joka saattaisi varoittaa tiettyjen merkkien kohdalla. Kuulin muualta, että uusi nainen lapsensa kanssa oli muuttanut miehen luokse muutaman tapaamisen jälkeen. Puolen vuoden kuluttua suhde jo rakoili ja vuoden kuluttua mies lähetteli minulle viestejä ihan muina miehinä. Nainen oli palannut exänsä luokse, mistä tämä minun exäni hänet oli aikoinaan "pelastanut".
Varoita vain. Ei sua kumminkaan kukaan usko. Sähän olet pelkkä katkera ja hullu ex.
Kannattaa ehdottomasti. Mä varoitin mun erän olevan pettäjä ja uusi mies kiitti tiedosta.
Mä en varoittanut ex-puolison peliriippuvuudesta hänen uutta vaimoaan. Päätin etten puutu enkä muutenkaan olis siihen henkisesti pystyny, kun omakin elämä oli ihan pirstaleina.
Nyt on uuden vaimon rahat menny ja vaimon äiti - tämä exän nyxä on 20 v exää nuorempi ja hänen äitinsä on lähempänä mun ja exän ikää - soitti ja esittäytyi ihan asiallisesti mutta aloitti sitten karmean tulituksen siitä, että nyt on tytär puilla paljailla ja ennakkoperintökin menny, koska mä en varottanu. Ehei, ei ne siksi ole mennyt vaan siksi että ex on peliriippuvainen ja epärehellinen.
Varoittaa voi, mutta vaarana on juuri tuo, että eihän se uusi nainen sitä usko, vaan kuvittelee toisen vain mustasukkaisuuttaan valehtelevan.
Ja jos exä saa tietää - niin kuin takuuvarmasti saa, koska se nyksä menee ilman muuta kertomaan, kuinka se sun entinen naisesi soitteli ja kertoi susta kaikkee soopaa - niin sitten olet täyshullu ja sen takia exä sut jättikin, kun olet niin hullu ym ym. (Todellisuudessahan sinä sen exän jätit, mutta kaikkihan voidaan kääntää päinvastaiseksi ja nyksä uskoo mitä vain).
Jälkeenpäin voi sitten tosiaan joutua muka vastuuseen siitä, ettei mitään sanonut. Mutta turhaa se on, jokainen tekee itse omat päätöksensä.
Turha tuonkaan äidin oli mitään syytellä, ei se nykyinen vaimo olisi kuitenkaan mitään uskonut. Siinä vaiheessa, kun ollaan rakastuneita, varoitukset menee kuuroille korville.
Ehkä silloin, jos ollaan jo vanhempia ihmisiä, uskotaan paremmin. Mutta ei uskonut minunkaan ystäväni, vaikka oli jo kohta viisikymppinen. Meni vaan miehen kanssa, vaikka parikin ihmistä varoitti, että rahasi menetät, ja niin menetti. Mies teki saman minkä edellisellekin, että ehdotteli kaikenlaisia taloudellisia järjestelyjä, mitkä loppujen lopuksi tarkoittivat sitten sitä, että kaikki meni, asuntoa myöten. Ja nyt makselee velkoja, joita ei ole itse tehnyt.
En varoittanut. Tiesin, että mieheni maalaa minusta tyttöystävälleen tarinan, jonka mukaan olen katkera ja mieleltäni sairas lmestyskirjan peto, joka haluaa hänet takaisin. (todellisuudessa jouduin turvautumaan ulkopuoliseen apuun, että jänen harrastaminen vainoamisensa saatiin loppumaan.) Tyttöystävä ei olisi uskonut, vaan luullut minua kateelliseksi. Kutsuttiin molemmat meille sitten tyttären rippijuhliin. Nainen sanoi suoraan, että sä et oo lainkaan sellainen, ku mun on annettu ymmärtää. Olet ihan normaali! Nainen jätti tämän jälkeen eksäni.
Vierailija kirjoitti:
En varoittanut. Tiesin, että mieheni maalaa minusta tyttöystävälleen tarinan, jonka mukaan olen katkera ja mieleltäni sairas lmestyskirjan peto, joka haluaa hänet takaisin. (todellisuudessa jouduin turvautumaan ulkopuoliseen apuun, että jänen harrastaminen vainoamisensa saatiin loppumaan.) Tyttöystävä ei olisi uskonut, vaan luullut minua kateelliseksi. Kutsuttiin molemmat meille sitten tyttären rippijuhliin. Nainen sanoi suoraan, että sä et oo lainkaan sellainen, ku mun on annettu ymmärtää. Olet ihan normaali! Nainen jätti tämän jälkeen eksäni.
*hänen harrastamansa vainoaminen
En minä ainakaan varoittelisi. Jokaisen oma asia. Jos kokisin, että seurustelukumppani on muille vaarallinen ihmisperse, josta täytyy erikseen varoitella tulevia seurustelukumppaneita näiden turvallisuuden vuoksi, järjestäisin ukon kaikessa hiljaisuudessa monttuun ja jatkaisin elämääni.
Kunpa minuakin olisi varoitettu, mutta sen sijaan se ihminen päättikin ottaa yhteyttä eron jälkeen ja käyttää minua suodatinpussinaan :D
Pitäisi olla vakiintunut käytäntö haastatella ne edelliset ja ottaa riittävän kattavasti selvää siitä toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa minuakin olisi varoitettu, mutta sen sijaan se ihminen päättikin ottaa yhteyttä eron jälkeen ja käyttää minua suodatinpussinaan :D
hih hih
Niin. No jos mies olisi oikeasti tosi hullu ja väkivaltainen, ei tule mieleenkään varoittaa jottei itse joudu vainon kohteeksi.
Eli sanon että pelkkää mustasukkaisen exän höpötyksiä nämä varoittelut.
En varoittanut koska olin yhteisten vuosien jälkeen aivan rikki ja oikeasti luulin että olin se huono ihminen joka ansaitsee huonoa kohtelua. Seuraava nainen kirjoitti vuoden päästä kun oli joutunut saman uhriksi. Vaihdoin pari sähköpostia mutta oma toipuminen ja exästä irtaantuminen oli alkanut ja suunta oli eteenpäin enkä halunnut varsinaisesti olla hänen ongelmiensa kanssa tekemisissä enää.
Minua on varoitettu exän kaverin toimesta ja olin kiitollinen varoituksesta. Kokeilin kortin ja totta oli. Lähdin, enkä tiedä onko kukaan varoittanut seuraavaa. Muutaman vuoden oikeuskäsittely tosin menee varoituksesta.
Varoita kerran, asia on pois sinun omatunnoltasi. On uuden tyttöystävän oma päätös kuunteleeko tai uskooko sinua ja exäsi valinta jatkaako naisten kohtelua uudessa suhteessa kuten kohteli sinua (ihmiset saattavat myös oppia ja muuttua, vaikkakin harvoin).
Mä tein vaan rikosilmoituksen, että jos samaa tapahtuu uuden kanssa saattaa poliisi ottaa sen tosissaan.
Musta tämä on vaikea kysymys. Mua on näin varoitettu, joka aiheuttaa epäluuloa suhteeseeni mutta toisaalta kyseinen henkilö itse on jatkuvassa yhteydessä mieheeni ja vaatii tiivistä yhteistyötä sekä on muita reittejä osoittautunut erittäin kaksinaamaiseksi sekä manipuloivaksi, pompottaa mennen tullen, selkeästi paljon narsistisia piirteitä. En siis tiedä mitä uskoa, ex on ihan itse k***päisyydensä minulle todistanut eli ei mies. Ex:n tarinaa on siis vaikea uskoa, kuka olisi noin tiiviissä yhteystyössä oikeasti väkivaltaisen ex-miehen kanssa?
Ei kannata puuttua, saaat vielä heidät perääsi häiriköimään.
Minä ainakin toivon että varoitettaisiin. En tosin tiedä uskoisiko sitä rakastuneena.