Miksi osa-aikaisia työntekijöitä ei arvosteta?
Teen eräässä paikassa 2 vuoroa viikossa. Vuorotyötä. Teen töitä kotiäitiyden ohella, olen kolmen lapsen kanssa kotona.
Homma on nyt ajautunut siihen että minut laitetaan aina töihin juhlapyhinä. Joulu, pääsiäinen, vappu, ÄITIENPÄIVÄ. Että vakituiset, arvostetut työntekijät, saavat olla vapaalla.
Olen totaalisen kyllästynyt tilanteeseen. Tuntuu etten merkitse työpaikalla mitään! Eikä kyse ole siitä ettenkö pystyisi muita vuoroja tekemään, arkivuorotkin ovat ihan mahdollisia.
Onko muilla työpaikoilla tälläistä? Ilmeisesti näkevät mut vaan ”tuuraajana” kun itse koen olevani ihan osa työyhteisöä kuten muutkin.
Kyllä, olen lapsien kanssa kotona suurimman osan päivistä, mutta joskus myös juhlapäivät olisi mukava olla yhdessä..
Kommentit (5)
Ehkä ne ajattelee, että haluat lisät, kun palkka jää muuten työn vähyyden vuoksi pieneksi. Eikö työvuoroista voi jutella. Ehkä täytyy etsiä toinen paikka, jossa on tarvetta tavallisia arkivuoroja tekevälle.
Tulee varmaan halvemmaksi yritykselle kuin vakkareiden käyttäminen juhlapyhinä.
Tuuraaja statukselta vaikuttais. Työpaikalla enemmän olevat sopinee siuurimman osan vuoroista ja sen jälkeen vasta kattaus sinulle.
Varmaan riippuu muiden elämäntilanteesta, mitä he haluavat. Tuuraajalle (jollaiseksi katson itsenikin) jätetään ne vuorot, joita ei haluta. Meillä toisinpäin, lähestulkoon tappelevat pyhistä.