Luetelkaa suomalaisia vappuruokia
Asun ulkomailla ja haluan tehdä miehelleni suomalaisen vapun :)
Kommentit (44)
Nakit ja perunasalaatti
Itse olen tehnyt palvikinkkusalaatti siinä makaroonia, ananasta, pakastevihanneksia, palvikinkkua, raejuustoa ja persiljaa.
Paljon halpaa kaljaa ja grilli makkaraa. Ja siitä tietää että kaljaa on tarpeeksi kun puolet jää juomatta. Siinä on suomalainen vappu. Itse en kuitenkaan aio viettää ja juhlia kun moinen ryyppääminen ja känmääminen ei vain kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Nakit ja perunasalaatti
Itse olen tehnyt palvikinkkusalaatti siinä makaroonia, ananasta, pakastevihanneksia, palvikinkkua, raejuustoa ja persiljaa.
En söisi.
Nakit, perunasalaatti, munkit, tippaleipä, sima. Siinä ne perinteisimmät taitaa olla. Opiskelijoilla vapunpäivän silliaamiainen krapulan parantamiseen.
Joskaan haluatte viettää suomalaista vappua suomalaisittain siten kuin sitä Suomessa vietetään niin miehelle ainakin kannattaa varata kymmenen lavaa kaljaa ja itselle pullo skumppaa.
Kokonainen sika ja hillomunkki suuhun.
Sima onnistuu ulkomaillakin, alkaa vain aika loppua kesken.
Vierailija kirjoitti:
Onko tippaleipiä helppo tehdä?
Ei ole.
Perunasalaatti taitaa olla Saksasta kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Nakit, perunasalaatti, munkit, tippaleipä, sima. Siinä ne perinteisimmät taitaa olla. Opiskelijoilla vapunpäivän silliaamiainen krapulan parantamiseen.
sima ei taida enää keretä tulemaan, mutta ei kai se ole niin päivän päälle ulkomaaseessa?
Vierailija kirjoitti:
Perunasalaatti taitaa olla Saksasta kotoisin.
Ja peruna on etelä-amerikasta kotoisin.
Ihan oikeasti ei ole mitään ruokaa maailmassa, joka olisi jostain "kotoisin"
Vappuna meidän pöydässä tarjoillaan;
Keitetyt nakit, lihapullat, perunasalaattia, muusi mummon reseptillä, tippaleivät, lohisalaatti, munkit, liha/kinkkupasteijat, kivennäisvedet ja kuohuvat 🥂 lapsille mummon tekemä mehu.
Nakkeja ja perunasalaattia meinasin itse syödä.
Lähikaupoissa ollut perunasalaatti loppu vaan useampana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
sen itse tekeminen ei ole mitään avaruustiedettä. ja saa parempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tippaleipiä helppo tehdä?
Ei ole.
No ei se nyt mitään rakettitiedettäkään ole. Jos on yhtään kokemusta keittiöhommista, onnistuvat kyllä tippaleivätkin ihan ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse ja ylläty. Älä laita liikaa majoa sekaan. Vähempikin riittää ja lisätä voi jos siltä tuntuu.
Snellmannin nakit on parhaita!