Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hienoin, monimutkaisin, ruoka jonka olet valmistanut Trangialla tai risukeittimellä

Vierailija
25.04.2021 |

Oletko koskaan edes yrittänyt tehdä muuta kuin pussiruokaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimutkaisin mitä itse olen ollut mukana tekemässä on varmaan suklaakakku. Kokonaan itse tehdyistä varmaan amerikkalaiset pannukakut. Mutta yleisesti siis trangialla saa tehtyä sen mitä kaasuhellallakin.

Vierailija
2/17 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpata, sellaisesta valmispussista, johon lisätään jauheliha. Ei siis todellakaan mitään vaikeaa ja hyvin maistui metsäretkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistipata. Makaronitkin onnistuin polttaan pohjaan 😀

Vierailija
4/17 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja ja monimutkaisia ruokia ei tule paljon tehtyä kotonakaan (kohokkaita tai mitä tällaiset olisivatkaan). Mutta hyvistä on jäänyt mieleen esimerkiksi kun matkan varrella tuli vastaan kesän ensimmäisiä kanttarelleja ja niitä paistelin jossain rantakatoksessa.

Vierailija
5/17 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenfileitä voissa paistettuna, pannuperunoiden kanssa -valmiiksi keitettyjä perunoita siis pilkottuna ja paistettuna. Ja samoin kun ylempi, sienikastiketta on tehty tuoreista, just löydetyistä sienistä. 

Vierailija
6/17 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussiruokaa en ole tehnyt, tai no hernekeittoa (joka tietty ei ole pussissa) kerran, mutta en mä sillä mitään monimutkaista ole tehnyt. Jotain pastaa ja linssipataa lähinnä.

Vierailija
7/17 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut valkosipuliperunat savustetun turskan kaveriksi. Oli hankalaa olla käräyttämättä valkkaria ja samalla saada perunoista rapeat. Monimutkaiset tehdään kotona, nopeat tien päällä, ettei kaasua kulu.

Vierailija
8/17 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intin sissiruokia tuli leireillä kokkailtua, mutta eipä niistäkään mitään ihmeellisiä saanut. Joita eri aineksia saattoi sotkea keskenään. Ruokaa tehdään, jotta saataisi energiaa. 

Vierailija
9/17 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhatvuotiset trangiamunat.

Vierailija
10/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussiruoka -> ei tiskattavaa

Vierailija
11/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaipasitko ideoita, vai kyselitkö muuten vain. Mutta suosittelen yhtä lempparipodcastiani ja sen kysymykseesi liittyvää jaksoa 

https://open.spotify.com/episode/5ehDuVx6Iu6MsKpdj2cQ9S?si=IKDst7pKSNWU…

Vierailija
12/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen trangia.Kun käytätte näitä erikoisia sanoja voisitteko joko selittää tai mieluiten kuvan kanssa esittää mistä on kysymys?

Vierailija
13/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen trangia.Kun käytätte näitä erikoisia sanoja voisitteko joko selittää tai mieluiten kuvan kanssa esittää mistä on kysymys?

Jos et tiedä mikä on Trangia, tuskin osaat kommentoida AP:n kysymykseen mitään.

Vierailija
14/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä monen hengen juhlapäivällisiäkin valmistettu jollain risukeittimellä.

Vierailija
15/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pussiruokien kätevyyden, etenkin talvella, mutta pyrkinyt pysymään erossa niistä. Välillä kyllä käyttänyt esim Blåbandin ihan tavis pataaineksia. Varsinaiset retkipussiruoat on jo aika tyyriitäkin.

Itse kuivatusta tarpeista esim risottoa, keittoja. Full English aamiaiset paistinpannulla.

Vierailija
16/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kysymys, minulle retkeilyssä suurimpia juttuja on just se herkkujen teko luonnon keskellä.

Vierailija
17/17 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkupasta banaanilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän