Aiotko muuttaa eurolla Italiaan?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi muodostaa suomalaisyhteisö ja ostaa useampi talo. Sitten voisi teettää yhdessä allas-alueen yhteiskäyttöön. Ragusahan on aika sisämaassa, joten eimikään rantaloma kohde.
Tämä olisi hyvä idea. Kannatan!
Katsoin sivulta "Rightmove Overseas". Sieltä voit valita maan , paikan , sekä sopivan asunnon.
Ragusan asunnot on tosi kalliita ,kun ovat kunnostettuja.
Jos tämä olisi mielenkiintoista , olisi talot jo myyty aikoja sitten. Näin ilmoituksen melkeen vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
En haaveile edes. Jännä, kun ne italiailaiset muuttavat mielummin Suomeen kuin ostavat itse noita euron taloja. Ja mitä on sitä byrokratiaa seurannut brittituttavan muutettua pysyvästi Italiaan (heillä ollut jo parikymmentä vuotta talo loma-asuntona), niin ei kiitos. Suomalainen EU-kansalaisena pääsee vähän helpommalla, mutta... Täytyy olla todella vahva italiantaito, että pärjää. Ja tulisempi temperamentti ;-)
Jos oisin nuori uskaltaisin ottaa tuon haasteen, mutta enään en jaksa ajatellakaan remontteja mm.
Se tulivuori vieressä ei ole kiva juttu.
Ihme, ettei italialaiset itse osta noita.
Idea kyllä kiehtoo mutta luulen Italian olevan maa jossa pitää osata paikallista kieltä varsinkin Sisilian syrjäkylillä.
Pari vuotta sitten oli viimeksi samanlainen kampanja jollain tuppukyllällä.
https://www.piccolosalvo.com/fi/euron-talo-ei-ole-euron-talo/
Onhan Italiasta saanut maatiloja, castelloja ja linnojakin eurolla, jos on sitoutunut remontoimaan ja käynnistämään maatilamatkailua yms., Espanjassa myyty kokonaisia kyliä parilla tonnilla. Maaseutu on siellä autioitunut samalla tavalla kuin meilläkin, mutta siellä nuoret muuttavat ulkomaille töihin eivätkä lähimpään taajamaan.
En haaveile edes. Jännä, kun ne italiailaiset muuttavat mielummin Suomeen kuin ostavat itse noita euron taloja. Ja mitä on sitä byrokratiaa seurannut brittituttavan muutettua pysyvästi Italiaan (heillä ollut jo parikymmentä vuotta talo loma-asuntona), niin ei kiitos. Suomalainen EU-kansalaisena pääsee vähän helpommalla, mutta... Täytyy olla todella vahva italiantaito, että pärjää. Ja tulisempi temperamentti ;-)