virtsatieinfektio raskaana ollessa, kokemuksia?
Hohhoh, täällä vaan valvon vaikka olen ihan rättiväsy ja esikoinen 1v2kk herättää aamulla kellontarkasti taas.. Kaksi yötä olen hereillä maannut ja kuulostellut että mikä on pielessä. Nyt alkaa pahasti tuntua siltä että vanha tuttu virtsatieinfektio on iskemässä.. Esikoisen raskausaikana vältyin silti mutta sitä ennen on ollut muutaman kerran. Eli kertokaas, miten tätä hoidetaan raskausaikana? Niillä samoilla antibiooteilla kun muutenkin..?
Olen ei-raskaana selvinnyt muutaman kerran ilman lääkkeitä juomalla paljon puolukka- ja appelsiinimehua, mahdanko uskaltaa kokeilla auttaisko nytkin vai olisko parempi vaan soittaa heti neuvolaan aamulla..?
Lounis rv 18+3 (miten ihmeessä jaksan huomenna taaperon kanssa kahden valvotun yön jälkeen...? huaah..)
Kommentit (3)
hei. Mulla oli n. vuoden kestävä tulehduskierre joka helpotti muutama kk. ennenkuin tulin raskaaksi. Nyt oonkin sitten jännittänyt sitä...Olen juonut karpalomehua säännöllisesti toista vuotta ja sitruunavettä joita täällä britanniassa kehoitetaan juomaan. Molemmat ei kyllä kovin hyväksi hampaille. Karpalojuttuja saa myös kapseleina luontaistuotekaupoista jos alkaa mehut tökkimään. Ja viimeisin mitä luin oli alap.huuhtelu kamomilla teellä ?!?! siis haalealla. Ja muuten sitten vaan pitäis pitää kehon puolustuskykyä yllä. Lopetin myös stringien käytön ja nyt käytän vaan puuvillaisia kalisseja. Mutta saahan niitä joitakin antibiootteja kyllä raskaanakin käyttää. Itse vaan halusin pois siitä kierteestä.
Antibioottikuurilla tulehdus hoitui, mutta niistä lääkkeistä sain sitten sitkeän hiivan... Onneksi sekin sitten lopulta talttui.
Mutta mene pikapikaa lääkäriin, ei kannata antaa tulehduksen pitkittyä.
Nella
Soita nyt neuvolaan, ja kerro tunteestasi. Saat lähetteen labraan, ja käyt pissimässä purkkiin:) Antibioottikuurilla hoidetaan, jos tulehdus kyseessä. Kuurin jälkeen kannattaa juoda säännöllisesti karpalomehua estämään tulehduksen uusituminen. Ja antibioottikuurin aikana kannattaa syödä maitohappobakteereita, ettet saa hiivaa itsellesi.
Minulla oli oireeton, ärhäkkä tulehdus ihan samoilla viikoilla, ja sain antibioottikuurin.
Tsemppiä esikon kanssa jaksamiseen!
ulriina rv32+6