Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää onko joku masentunut vaiko vain laiska

Vierailija
25.04.2021 |

Eräs minulle läheinen ihminen on kovaa vauhtia laittamassa elämäänsä sekaisin ihan pelkän aikaansaamattomuutensa takia. Asiat jää hoitamatta, laskut ja vuokra maksamatta ja kohta on varmaan ulosotto ja häätö edessä. Ja kun kysyy syytä, miksi ei ole hoitanut asioitaan, niin vastaus on tyyliä, "Oho sori, mä unohdin."

Mutta miten tällaista ihmistä pitäisi auttaa ? Pitäisikö vaan jättää oman onnensa nojaan ja antaa kohdata oman välinpitämättömyytensä ja laiskuutensa seuraukset. Vai pitäisikö lähteä siitä oletuksesta, että kyseessä on masennus ja auttaa ja tukea saamaan ammattiapua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin itse tuossa tilassa niin en tajunnut itsekään, että tarvitsen apua. No, yritin sitten hukuttaa itseni järveen ja jouduin pakkohoitoon. Vasta tervehdyttyäni tajusin kuinka sekaisin olin ollut. Voit tarjota apua ainakin.

Vierailija
2/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuutta ei ole edes olemassa. "Laiskuus" aiheutuu dopamiinitoiminnan häiriöstä eli masennuksesta. Jos rotan dopamiinitoimintaa häiritään tarpeeksi, niin se mieluummin kuolee nälkään kuin ottaa ruokaa 2 sentin päästä suuhunsa. Se kuitenkin pureskelee ruuan, jos se laitetaan väkisin suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sille raskausajan multitabs joita syö 1kpl päivittäin.

Vierailija
4/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän aiemmin saanut asiansa hoidettua?

Vierailija
5/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu tosi masentunu viimepäivät kun se yks mies ei vastaa enää. Nyt päätin alkaa tapailee yhtä toista sitten kerta sitä ei kiinnosta enää.

Vierailija
6/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä nyt mietin, että minkätyyppinen läheinen. Jos on sun lapsi (koska miksi muuten sanoisi “sori“ omien asioiden hoitamattomuudesta), niin onko vaan tottunut, että hoidat asiat puolestaan.

En ole masentunut, mutta mahdollisesti koronan jälkeinen aivosumu on saanut mut unohtamaan asioita, ja on tosiaan jäänyt vuokrakin maksamatta välillä.

Masennuskin voi aiheuttaa tai ihan vaan pelkkä välinpitämättömyys asioista.

Kysyisin läheiseltä, että oon huomannut, että sun asiat jää hoitamatta. Voisko jotenkin auttaa tai tiedätkö mistä johtuu?

Vierailija
7/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu tosi masentunu viimepäivät kun se yks mies ei vastaa enää. Nyt päätin alkaa tapailee yhtä toista sitten kerta sitä ei kiinnosta enää.

Olet ehkä pettynyt ja surullinen, et masentunut. Masentunut ei välitä ollenkaan siitä, että vastaako joku mies vai ei.

Vierailija
8/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD/ADD?

Vierailija
9/9 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskuutta ei ole edes olemassa. "Laiskuus" aiheutuu dopamiinitoiminnan häiriöstä eli masennuksesta. Jos rotan dopamiinitoimintaa häiritään tarpeeksi, niin se mieluummin kuolee nälkään kuin ottaa ruokaa 2 sentin päästä suuhunsa. Se kuitenkin pureskelee ruuan, jos se laitetaan väkisin suuhun.

Tuommoset julmat kokeet aiheuttavat mulle masennusta. Esim. se, että eläimillä on tunteet, näkyy kyllä ilman testaustakin, mutta testaajissa lienee psykopaatteja, joille tunnemaailma on mysteeri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi