Pitääkö tosiaan Telian asiakkaana kilpailuttaa halvempaan liittymään toisella operasttorilla
Ja sitten odotella että telia soittaa perään ja tarjoaa yhtä halpaa kuin kilpaileva firma? Eikö vaan voi muuttaa puhepaketin kokoa pienemmäksi soittamalla asiakaspalveluun?
Tein näin ja sain ohjeen kilpailuttaa omat ja teinini liittymät toisella operaattorilla. Noh, ei siitä tietysti mitään tullut, koska minulla on maksuhäiriömerkintä.
Nyt maksetaan sitten ylikalliita liittymiä kolme vuotta, kunnes merkintä poistuu ja vaihdan operaattoria. Vai mitä tässä voi tehdä?!
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Eikö vaan voi muuttaa puhepaketin kokoa pienemmäksi soittamalla asiakaspalveluun?
Tein näin ja sain ohjeen kilpailuttaa omat ja teinini liittymät toisella operaattorilla. Noh, ei siitä tietysti mitään tullut, koska minulla on maksuhäiriömerkintä.
Nyt maksetaan sitten ylikalliita liittymiä kolme vuotta, kunnes merkintä poistuu ja vaihdan operaattoria. Vai mitä tässä voi tehdä?!
Toki meillä on monia erilaisia paketteja tarjolla johon päivittää. Nyt ilman asiakastietojasi en pääse tarkemmin näkemään mitä liittymiä sinulla tällä hetkellä on, ja onko niissä toivomaasi "pienennysvaraa". Oletko asiakassivuja tai Minun Telia -sovellusta käyttänyt aikaisemmin? Kun kirjaudut asiakassivuillemme tai sovellukseen verkkopankkitunnuksilla tunnistautuen, niin pääset näkemään kaikki nimissäsi olevat liittymät ja palvelut, ja sitä kautta pystyt myös itsepalveluna liittymiä päivittämään. Kun klikkaat liittymän tiedot auki, niin siellä on myös "päivitä liittymää" -nappula. Olisiko siellä sinulle suoraan tarjolla mieluisampia vaihtoehtoja?
//Sanna
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.
Miksi ihmeessä mikään operaattori itse aktiivisesti pudottaisi sinun liittymäsi hintaa? Tyhmä asiakas joutaakin maksamaan. Kilpailuttamalla voit säästää, mutta jos olet kussut asiasi, ja sinulle ei enää edes kukaan muu suostu liittymää myymään, tyydyt siihen mitä on tarjolla.
Mulle on tullut Elisalta tarjous sähköpostiin ihan mitään itse tekemättä (olen laajakaista-asiakas siellä). Sillä sitten sain saman hinnan Telialtakin, joka oli ehkä 8 euroa edullisempi kuin Telian tarjoama uusi hinta, kun tarjousaika loppui. Asiakaspalvelussa tiedetään kyllä nämä kampanjat.
Jos vaihtaisi, niin saisi luultavasti 2-4 euroa vielä pois ja ehkä jonkin lahjakortin siltä kilpailijalta, jos olisi hetken asiakkaana siellä, mutta tästä on jo ylimääräistä vaivaa.
Kannattaa ostaa uusi puhelin tai tabletti, niin ne alkaa tyrkyttää sulle uutta liittymää ihan pyytämättä. Yleensä jos tartut tarjoukseen, niin saat myös lisäalen ostamastasi tuotteesta tai bonuksen. Mä sain 18e halvemman liittymän ja ilmaiseks kuoret puhelimeen gigantista. :D
TeliaPartio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vaan voi muuttaa puhepaketin kokoa pienemmäksi soittamalla asiakaspalveluun?
Tein näin ja sain ohjeen kilpailuttaa omat ja teinini liittymät toisella operaattorilla. Noh, ei siitä tietysti mitään tullut, koska minulla on maksuhäiriömerkintä.
Nyt maksetaan sitten ylikalliita liittymiä kolme vuotta, kunnes merkintä poistuu ja vaihdan operaattoria. Vai mitä tässä voi tehdä?!Toki meillä on monia erilaisia paketteja tarjolla johon päivittää. Nyt ilman asiakastietojasi en pääse tarkemmin näkemään mitä liittymiä sinulla tällä hetkellä on, ja onko niissä toivomaasi "pienennysvaraa". Oletko asiakassivuja tai Minun Telia -sovellusta käyttänyt aikaisemmin? Kun kirjaudut asiakassivuillemme tai sovellukseen verkkopankkitunnuksilla tunnistautuen, niin pääset näkemään kaikki nimissäsi olevat liittymät ja palvelut, ja sitä kautta pystyt myös itsepalveluna liittymiä päivittämään. Kun klikkaat liittymän tiedot auki, niin siellä on myös "päivitä liittymää" -nappula. Olisiko siellä sinulle suoraan tarjolla mieluisampia vaihtoehtoja?
//Sanna
Sanna ymmärtää nyt tahallaan väärin, tai jättää ymmärtämättä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mikään operaattori itse aktiivisesti pudottaisi sinun liittymäsi hintaa? Tyhmä asiakas joutaakin maksamaan. Kilpailuttamalla voit säästää, mutta jos olet kussut asiasi, ja sinulle ei enää edes kukaan muu suostu liittymää myymään, tyydyt siihen mitä on tarjolla.
En tajua tuota asennetta, että jos on maksuhäiriömerkintä, olet hölmö jota saa rauhassa kupata?
Ap, sama pitää tehdä kaikilla operaattoreilla pl. Moi.
Yritin myös vaihtaa Telialla halvempaan. Olisi onnistunut vain, jos olisin suostunut pakkomyyntiin eli ottamaan "ilmaisen" kaapelikanavan, jonka "voi peruuttaa vaikka huomenna".
Miten tyhmiä oikein olette kun ootte Telian ottanu?
Surkein palvelu ja kalleimmat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mikään operaattori itse aktiivisesti pudottaisi sinun liittymäsi hintaa? Tyhmä asiakas joutaakin maksamaan. Kilpailuttamalla voit säästää, mutta jos olet kussut asiasi, ja sinulle ei enää edes kukaan muu suostu liittymää myymään, tyydyt siihen mitä on tarjolla.
No mä olen kyllä saanut Telialta ihan sen omasta puolesta alennukset liittymiimme.
En olisi itse sitä kiireissäni edes osannut vaatia, vaan Telia kaupassa sanoivat että saamme keskittämisestä alennuksia.
Olemmekin olleet Telian asiakkaita pitkään ja tyytyväisiä palveluun. Erityisesti se että Baltiaan ja Ruotsiin voi soitta samalla hinnalla kuin Suomeen, on ensijaisen tärkeää, koska isovanhemmat asuvat Ruotsissa.
Ei ole ainakaan toistaiseksi mitään aikomusta kilpailuttaa yhtään liittymää perheesämme muille operaattoreille.
Telian palvelu on aina ollut nopeaa ja ystvällistä, asioinpa sitten liikkeesä, chatissa tai puhelimessa.
Mutta tietenkin tämä on vain meidän perheemme näkemys tästä operaattorista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa uusi puhelin tai tabletti, niin ne alkaa tyrkyttää sulle uutta liittymää ihan pyytämättä. Yleensä jos tartut tarjoukseen, niin saat myös lisäalen ostamastasi tuotteesta tai bonuksen. Mä sain 18e halvemman liittymän ja ilmaiseks kuoret puhelimeen gigantista. :D
Mulle joutuisi Telia sitten maksamaan. Nyt rajaton netti, puhe, txt 14,90€/kk
Eipä ainakaan minulla ole maksuhäiriömerkintä estänyt saamasta liittymää millään operaattorilla. Olen ollut kaikkien isojen operaattoreiden asiakas. Tällä hetkellä liittymät Saunalahdella ja dna:llä ovat olleet kohta vuoden ja taas on kilpailutus edessä.
Niin se vain menee, että jos haluaa liittymän halvalla, niin se pitää kilpailuttaa.
Eipä dnata,eikä teliaa ikinä.Ei kuuluvuutta.Meille telia soitti ,sakko.Ei kuuluvuutta kuin ulkona.Mutta tekee toimimattomalla liittymällä.Varmoja toimivia liittymiä on.Eikö ne maksa kuin muutaman ropin lisää.
Ei mun ole koskaan tarvinnut kilpailuttaa. Soitan Telialle ja kysyn miten irtisanon sopimuksen kun Elisa tarjoaa halvemmalla samanlaista. Hinta tippuu välittömästi. Enkä oo ikinä Elisalta tai mistään muualtakaan hintoja kysellyt, ihan hatusta heitän
Eikö lapsen isä voisi ottaa liittymän nimiinsä? Vai onko hänkin sosiaalitapaus ja luottotiedoton?
Sama juttu kaikilla operaattoreilla. Älytöntä, ettei vanhoja asiakkaita voi mitenkään muistaa, vaan poislähtijät ja uudet saavat ne oikeat tarjoukset
Ei onnistunut kilpailutus, edelleen maksan järkyttävän kallista liittymää telialle. Myyvät 5g tä, vaikka ei se täällä perähikiällä toimi.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kaikilla operaattoreilla. Älytöntä, ettei vanhoja asiakkaita voi mitenkään muistaa, vaan poislähtijät ja uudet saavat ne oikeat tarjoukset
No nimenomaan tämä! En ymmärrä miksei mikään operaattori tarjoa mitään asiakkuusetuja pitkäaikaisille liittymänomistajille? Ei olla vissiin millään tavalla arvokkaita näille firmoille.
Taattua Telialaatua!
Irtisanot tietysti ja hommaat prepaid liittymät.