On säälittävää laittaa someen kuvia itsestään ja naamioida ihailuntarve joksikin muuksi
Moni laittaa someen laittaa itsestään esim vähäpukeisen kuvan, tai kuvan jossa näyttää mielestään hyvältä, ja kuvatekstiksi kirjoittaa esim jotain yhteiskunnallista, ikään kuin vieden huomion pois itse kuvasta. Todellisuudessa tarkoituksena on saada ihailua ja hyväksyntää. Eivätkö ihmiset tajua mistä on kyse? Kyllä ne huomiohakuisetkin ihmiset tajuavat että on säälittävää kerjätä ihailua, siksi heidän on pakko ladata niitä kuvia hienovaraisen harhautuksen saattelemana.
Jos esim haluaisin päteä somessa kertomalla että sain äo-testissä 185, kirjoittaisin suoritusta mukamas vähättelevän kommentin saatteeksi vastaavaa:
"Vastustan älykkyyden älyykkyyden ahdasta määrittelyä. Sain juuri mensan testissä tulokseksi 185. Mitä tuo kertoo minusta? Ei juuri mitään. Meillä kaikilla on erilaisia ominaisuuksia ja olemme eri asioissa hyviä. Itselläni on surkea suuntavaisto, enkä ole sosiaalisesti kovinkaan lahjakas. Vaihtaisin saamani tuloksen em. ominaisuuksiin milloin tahansa".
Tai jos lataan someen bikinikuvan jossa tissini näyttävät hyvältä:
"Meidän naisten ei tarvitse hävetä vartaloamme. Saamme pukeutua juuri niin kuin haluamme, eikä meitä kukaan muu saa määrätä. Otin itsestäni toisenkin kuvan, mutta pömppömahani selluliittireiteni olivat liian näkyviä, joten valitsin tämän. Hyvää juhannusta kaikille!"
Kommentit (13)
Yksi tuttu nainen on jo n. vuosikymmenen ajan säännöllisesti ja tiheästi postannut itsestään "rentoja" kuvia, joista kuitenkin näkee, että niiden takana on valtava määrä valmistautumista ja kuvan tuunausta. Ne ovat kiusallisia, ja tykkäykset ja kommentit ovatkin vähentyneet vuosien varrella rutkasti. Hyväksynnän kerjääminen on koko ajan kovempaa ja säälittävämpää. Antaisi olla jo. Maailmassa on muutakin kuin oma napa. Kymmenen vuoden jälkeen ei enää tule paljon yllätyksiä, kun aina se sama naama siinä.
Erikoisia kavereita teillä. Ei minun kaverit mitään vähäpukeisia selfieitä laita Instagramiin tai muuallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia kavereita teillä. Ei minun kaverit mitään vähäpukeisia selfieitä laita Instagramiin tai muuallekaan.
Eihän täällä kukaan kavereista ole puhunut.
Mun mielestä osoittaa tosi hyvää makua, jos tapahtuu vaikka joku hirvittävä rikos, niin laittaa sen siivellä alastonkuva someen.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on.
Mutta minulle on ollut somen myötä yllätys, miten perustavanlaatuinen tarve ulkonäön huomiointi ja ihailu on naisille. Myös todistetusti älykkäät ja maallisissa asioissa pärjänneet naiset näyttävät haluavan huomiota ulkonäöstä siinä missä muutkin.
.
kampausta kevään arkeen ja juhlaan
Sen kyllä huomaa, eikä oikein voi muuta kuin todeta, että tällainen on ihminen. Ihmiset haluavat vain huomiota ja kehuja tavalla tai toisella.
Mitä jos laittaisi itsestään kuvan ja rehellisesti kirjoittaisi siihen, että "Hei, laitoin tällaisen seksikkään kuvan itsestäni, koska haluan huomiota ja hyväksyntää". Olisiko se teidän mielestä vähemmän säälittävää?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laittaisi itsestään kuvan ja rehellisesti kirjoittaisi siihen, että "Hei, laitoin tällaisen seksikkään kuvan itsestäni, koska haluan huomiota ja hyväksyntää". Olisiko se teidän mielestä vähemmän säälittävää?
Kyllä. Mieluummin ihan vaikka pelkkä kuva ilman suurempia selittelyjä.
Mä tavallaan ymmärrän niitä, jotka tekee rahaa tuolla.. Muilla en niinkään.
Tai siis on muutama (vain muutama), jotka aika usein postaavat omia selfieitään.. Yksi lähes joka päivä.. En tiedä. Välillä tekisi mieli kommentoida, että ei, ei kukaan ole unohtanut miltä näytät.
No jokainen tietty tyylillään.
Mä en postaile mitään, kun ei tapahdu mitään mielenkiintoista ja olen sen verran privaattipersoona.
Noh en jaksanut päivästä toiseen tuijotella toisten naamoja tai aamupalakuvia, joten poistin kaikki somet. Mitään en ole kyllä menettänyt :D
Joo, juutuubissakin naiset ihan vilpittömästi esittelemässä niitä alusvaatteita eivätkä suinkaan itseään. Tuo jos mikä on säälittävintä että mukamas arvostelee jotain paljastavia vaatteita.
Näinhän se on.
Mutta minulle on ollut somen myötä yllätys, miten perustavanlaatuinen tarve ulkonäön huomiointi ja ihailu on naisille. Myös todistetusti älykkäät ja maallisissa asioissa pärjänneet naiset näyttävät haluavan huomiota ulkonäöstä siinä missä muutkin.
Ei mitään väärää siis tässä ole, mutta on yllättänyt minut. Aikoinaanhan ennen somea taisi hieman elää myytti, että Seiskassa ei pyllistele se naisten kerma. Some on madaltanut myös pidättyväisluontoisempien naisten esillelaittautumisen kynnystä.