Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten uskaltaa irti huonosta suhteesta vaikeassa elämäntilanteessa

Vierailija
25.04.2021 |

Miehellä ja minulla on ollut todella ailahtelevainen suhde oikeastaan koko ajan kun olemme olleet yhdessä. Huomaan itsestäni että suhde ei tee hyvää, vaan saa itsetuntoni todella matalalle ja ikään kuin koen, että tähän tulee vain tyytyä. Lapsia ei ole, ikää 30+. Haluaisin erota, mutta en löydä itsestäni rohkeutta siihen.
Kun olemme yhdessä, hän vaatii että saa hoitaa kaikki käytännön asiat ja hän päättää asioista. Olen jotenkin menettänyt uskon itseeni, vaikka aiemmin elämässäni olen ollut todella itsenäinen ja hoitanut itse asiat autonrenkaiden vaihdosta lähtien. Suhde on jollain tapaa todella hallitseva, vaikka mitään väkivaltaa tms ei ole. Hän oikeastaan ikäänkuin palvoo minua, mutta niin että se tuntuu tukahduttavalta. Emme asu yhdessä ja esim. jos olen yksin muutaman päivän (omasta aloitteestani), niin hän alkaa kysellä että enhän vain totu liian hyvin yksin olemiseen ja että rakastanhan häntä varmasti. Tämä kuulostaa varmaan todella sekavalta ja että valitan turhasta, mutta jotenkin suhde tuntuu juurikin hallitsevalta, ikäänkuin se nielaisisi minut ja kun olen hänen kanssaan menen ikäänkuin tilaan jossa ajattelen että en selviä yksin ja on "pakko" jatkaa hänen kanssaan. Tällaista en ole ennen kokenut suhteissani ja olen ihmeissäni.
Minulla on nyt vaikea elämäntilanne, sillä olen toipumassa fyysisestä sairaudesta ja toimintakykyni on todella paljon huonompi kuin normaalisti. Mistä löydän voimaa erota?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no otat ja eroat

Vierailija
2/7 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittamalla että "haluan erota". Yksi puhelu riittää, syitä ei tarvitse luetella. Suomessa voi erota ilman syytä. Oikea rakkaus tuntuu hyvältä - ei pahalta. Siinä lyhesti mien pääset uuden elämän alkuun. Tsemppiä!

Vierailija
4/7 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele sukulaisen kanssa että katsotte sinulle uuden asunnon ja muuttoasiat kuntoon. Oli se äiti, serkku, kumminkaima tai vanha kaveri johon et ole pitänyt yhteyttä aikoihin. Eron jälkeen asiat menevät itsestään eteenpäin, ei sinun ole pakko jaksaa kaikkea tehdäkään, toipuminen väärästä suhteesta vie aikaa. Voit myös jutella rohkaisevien ihmisten kanssa kriisikeskus, kriisipuhelin, yksityinen terapeutti jos eroon on psykologisia esteitä liikaa, jos et kykene mitenkään eroon. Tai jollain palstalla käydä eron esteitä läpi. Mieheltä ei tarvitse lupaa eroon, sitä ei tarvitse sanoa kasvokkain ja voit mennä vaikka heti sukulaiselle (tärkeimmät ja valokuvat mukaan), joku muu hakee tavarat. Miehen manipulointiin ei saa jäädä tai pelätä enää, olet täysin vapaa ihminen lähtemään kuten suomessa asiat ovat.

Vierailija
5/7 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakko uskaltaa, elämäntilanne helpottuu eron myötä, samassa tilanteessa joskus ollut itsekin.

Vierailija
6/7 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha tämmöinen sankari, joka infantilisoi, eristää ja kontrolloi kaikkea. Alat tekemään niitä omia päätöksiä itse uudelleen, et raportoi kaikesta, pidät yhteyttä muihinkin ihmisiin, sovit omia menoja. Ja luotat, että pärjäät. Ihminen tulee toimeen vähän pienemmälläkin toimintakyvyllä. Etsi vaikka vertaisia saman sairauden kokeneista. Se itseluottamus kyllä tulee sieltä, kun huomaat pärjääväsi.

Vierailija
7/7 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. Pelkään vain, että hän alkaa raivota tai kokee, että olen hänelle velkaa jotenkin suhteen jatkoa, kun hän on auttanut niin paljon toipumisen aikana eikä se varmaan ole hänellekään ollut paras mahdollinen suhde siksi

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän