Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan perhana, viivästyyköhän minun päivärahan saaminen nyt kahdella viikolla?

Vierailija
25.04.2021 |

Jäin työttömäksi 29.03 palkkatukipaikasta. Kävin samana päivänä te-palvelun sivulla koska pitää olla työtön työnhakija saadakseen päivärahaa. Huomasin sivulla että siellä lukee että työnhakusi on voimassa joten en tehnyt mitään. Nyt viime perjantaina sitten ytk lähetti viestin että päivärahahakemusta ei voida käsitellä ennen kuin he saavat lausunnon te-toimistolta ja minun ei kuulemman tarvitse tehdä mitään vaan he itse ottavat yhteyttä sinne. Kävin sitten uteliaisuudesta katsomassa te-toimiston sivulta että onko minulta jäänyt jotain huomaamatta ja olihan minulta jäänyt. Siinä työnhakusi on voimassa kohdan alapuolella on kohta jossa lukee että ilmoita työnhakusi muutoksesta. Sinne olisi pitänyt merkitä että palkkatuki on päättynyt. Merkitin sen vasta nyt.
Tietääkö joku tarkoittaako tämä nyt sitä että en saa päivärahaa ollenkaan 29.03 ja tämän päivän väliseltä ajalta vaikka sivulla on lukenut että työnhakuni on ollut voimassa? Eli tänään kirjasin sivulle että työ on päättynyt ja päättymispäivä siis oli 28.03

Harmittaa että tämä jäi huomaamatta heti ensimmäisenä työttömyyspäivänä. Siellä kun kerran luki että työnhakusi on voimassa niin en tajunnut tutkia asiaa tarkemmin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Eikö kukaan tiedä vastausta?

Vierailija
2/3 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärahaa maksetaan siitä päivästä lähtien, kun on ilmoittautunut työttömäksi. Työnhaku voi olla voimassa töissä olessa. Joten sinun olisi pitänyt ilmoittautua työttömäksi palkkatukityön loputtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Päivärahaa maksetaan siitä päivästä lähtien, kun on ilmoittautunut työttömäksi. Työnhaku voi olla voimassa töissä olessa. Joten sinun olisi pitänyt ilmoittautua työttömäksi palkkatukityön loputtua.

Jotain tuollaista pelkäsinkin. No, jää sitten kuukauden vuokra rästiin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi