Pissahätä ja paineen tunne koko ajan
Sellainen paineen tunne, että pissattaa ja pakko mennä pissalle. Eikä edes tule mitään isoa pissaa kuitenkaan. Mistä voisi johtua? Olen alle kolmekymppinen eli ei voi olla vanhempien naisten vaiva kyseessä.
Varsinkin makuuasennossa hirvee paine ja käyn pissalla ennen nukahtamista useita kertoja.
Kommentit (20)
Ei voi olla seksitauti kun en ole seksiä harrastellut kohta kolmeen vuoteen.
Vanhempien naisten vaivalla meinaan, että eikö vanhemmiten tule pissaongelmia? Ainakin äidilläni on ja sanoo johtuvan useista synnytyksistä. Ja onhan niitä mainoksia tenaladyistä ym.
Kannattaa mennä yleislääkäriin/gynekologille asap. Munasarjasyöpäkin voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Toivotaan ettei ole sitä!
Selkä huonossa kunnossa ja säteilee rakkoon.
Juotko tarpeeksi? Voi johtua myös liian vahvasta virtsasta.
Laskeumaa joko virstarakossa tai kohdussa tai molemmissa, eikä se ole mikään varsinainen vanhempien naisten vaiva, nuoremmillakin voi olla ja ilmeisesti on sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä yleislääkäriin/gynekologille asap. Munasarjasyöpäkin voi aiheuttaa tuollaisia oireita. Toivotaan ettei ole sitä!
Kuuluuko munasarjasyöpään myös poisjääneet kuukautiset? Mulla on todella epäsäännölliset menkat ja nyt ovat olleet poissa 3kk.
Vierailija kirjoitti:
Juotko tarpeeksi? Voi johtua myös liian vahvasta virtsasta.
Juon. Pissa on yleensä aika vaaleaa. Vain aamupissa vahvempi.
Pyydä lääkäriltä tamsuminia, turha kärsiä jos 4€/kk saa avun
Vierailija kirjoitti:
Voisi ollakin! Teen istumatyötä ja selkäni usein väsyy nopeasti seistessä ja kävellessä.
Suolistossa jotain vikaa.Onko pakko juosta kiireesti keikä voi pidättää ettei satu vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla seksitauti kun en ole seksiä harrastellut kohta kolmeen vuoteen.
Vanhempien naisten vaivalla meinaan, että eikö vanhemmiten tule pissaongelmia? Ainakin äidilläni on ja sanoo johtuvan useista synnytyksistä. Ja onhan niitä mainoksia tenaladyistä ym.
Eihän niitä pissavaivoja nyt kaikille vanhoille tule. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi ollakin! Teen istumatyötä ja selkäni usein väsyy nopeasti seistessä ja kävellessä.
Selkää voi vahvistaa treenillä, kahvakuulaa tai bodypumppia. Mutta ihan myös coren vahvistus auttaa, lankkua ja selkälihasliikettä ”uimaria”. Lisäksi pakaraan ja alaselän venyttelyt tarpeeksi usein. Itselläni iskiasvaiva säteili rakkoon.
Myooma. Itsellä aiheutti juuri tuollaisia oireita.
Mulla virtsatiekivet aiheutti sellaisen tunteen, että olisi koko ajan rakko täynnä.
Mulla on "krooninen rakkotulehdus", vähän epämääräinen vaiva. Jatkuva pissahädän tunne ja kirvelyäkin. Pissanäytteessä ei bakteereja ole ja sukupuolitautitestit negatiiviset. Saan kerran kuussa ialuril-lääkkeen katetrilla rakkoon ja se poistaa oireet. Tällaiset oireet on kuulemma yleisiä naisilla nykyään, nuoremmillakin, eikä syytä oikein tiedetä. Itse oon 35.
Tunnistan vaivan. Mulla se tulee aina ennen menkkoja. Olen ajatellut, että rakko jotenkin ärtyy hormonivaihtelusta tms. Kohtu ärsyttää/painaa rakkoa erityisesti makuulla jne...?
Oon 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko munasarjasyöpään myös poisjääneet kuukautiset? Mulla on todella epäsäännölliset menkat ja nyt ovat olleet poissa 3kk.
Raskaana? Juotko riittävästi?
Minua gyne kielsi ravaamasta vessassa, koska rakosta tulee yliaktiivinen ja pienempivetoinen.
Oikeasti on toiminut. Nykyisin nukun yleensä yön läpi ja aamuyön 2-3 vessareissua on historiaa. Tuo oli juuri tyypillistä, että nukkumaan mennessä piti käydä vähintään kahdesti, niukoin tuloksin. Olin vain totuttanut itseni "varmuuden vuoksi" -vessareissuihin.
Mitä tarkoitat vanhempien naisten vaivalla?
Sikäli kiinnostaa, että itselläni on samanmoista ja olen 60-vuotias, mutta en ole koskaan kuullut tuollaisesta käsitteestä. Vanhojen miesten taudiksi sanottiin joskus eturauhasvaivoja. Onneksi minulla ei ainakaan niitä ole.