Hiusten hennavärjäys
Kommentit (18)
Hennasin hiuksiani vuosien ajan Lushin hennalla, ja voin kyllä suositella! Värjääminen on kyllä melko työlästä, mutta hiusten laatu ei kärsi ja värin voimakkuuteen voi helposti vaikuttaa muuttamalla vaikutusaikaa tai sekoittamalla eri hennan sävyjä toisiinsa. Ja henna antaa ihan mielettömän kiillon hiuksiin jo lyhyellä vaikutusajalla!
Käytin aina hyvälaatuista hennaa, enkä onneksi allergisoitunut normaaleille hiusväreille. Nyt olen viihtynyt pari vuotta taas luonnonvaaleissa hiuksissani, mutta voisin aloittaa hennaamisen joskus uudestaan. :) Kannattaa kokeilla jos kiinnostaa!
Vierailija kirjoitti:
Hennasin hiuksiani vuosien ajan Lushin hennalla, ja voin kyllä suositella! Värjääminen on kyllä melko työlästä, mutta hiusten laatu ei kärsi ja värin voimakkuuteen voi helposti vaikuttaa muuttamalla vaikutusaikaa tai sekoittamalla eri hennan sävyjä toisiinsa. Ja henna antaa ihan mielettömän kiillon hiuksiin jo lyhyellä vaikutusajalla!
Käytin aina hyvälaatuista hennaa, enkä onneksi allergisoitunut normaaleille hiusväreille. Nyt olen viihtynyt pari vuotta taas luonnonvaaleissa hiuksissani, mutta voisin aloittaa hennaamisen joskus uudestaan. :) Kannattaa kokeilla jos kiinnostaa!
Just sekoitin hennasta tahnan ja laitoin sen lämpimään paikkaan tekeytymään. Vähän vain jännittää että minkänäköiset tulee. Mietin myös kumakarvojen värjäämistä samalla töhnällä.
Ap
Uhka.
Eroon pääset vain kasvattamalla tai ehkä värjäämällä tummaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just sekoitin hennasta tahnan ja laitoin sen lämpimään paikkaan tekeytymään. Vähän vain jännittää että minkänäköiset tulee. Mietin myös kumakarvojen värjäämistä samalla töhnällä.
Ap
Älä missään nimessä, seos karisee kuivuessaan helposti silmiin ja lopputulos voi johtaa jopa sairaalareissuun. Suojaa silmäsi ja äläkä hengitä kasviväristä tulevaa pölyä, maski päähän!
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaisi! Tekisi mieli luopua synteettisistä väreistä. Mutta esim. hiusten ajoittainen vaalennus ei kai hennahiusten kanssa oikein onnistu? Esim. vaaleat raidat?
Vaalennuksen lopputulos hennatuissa hiuksissa voi olla lähes mitä tahansa, joten henna ei oikein sovi käyttöön jos haluaa myös säännöllisen epäsäännöllisesti raidoittaa hiuksiaan.
Mahdollisuus. Olen värjännyt jo vuosia ja tulos on aina hieno, kiiltävä väri. Väri haalistuu tasaisesti ilman rajoja ja eri värejä voi kokeilla. Kun aloittaa, niin ensin kannattaa tehdä yksi käsittely, joka muodostaa tasaisen pinnan hiukseen. Sen jälkeen toinen käsittely, jolloin väri voimistuu ja kiinnittyy paremmin.
Huom. Vaaleaa väriä et saa kasviväreillä. Saat punaisen tai ruskean eri sävyjä ja mustaa.
Mahdollisuus! Henna hoitaa hiuksia ja väri haalistuu kuukauden sisään pesussa. Itse olen käyttänyt vaalennettujen latvojen värjäämiseen, kun kasvatan ulos omaa tummanruskeaa väriäni. Tuo paksuutta ja kiiltoa hiuksiin. Hennalla ei kuitenkaan kannata tavoitella kovin radikaalia värin muutosta, ellei ole varsin vaaleat hiukset luonnostaan.
Mustaa kasviväriä kokeilin joskus niin tyvestä muuttui vihreäksi??
Vierailija kirjoitti:
Indigolla on taipumus vihertää, etenkin jos pohjaväri on kovin vaalea tai harmaa.
Suosittelen!
Henna-väri on hyvin hoitava. Värjäystulos on luonnollinen. Ainoa miinus on sottainen värin laittaminen ja tunkkainen haju.
Hajusta tulee miellyttävämpi käyttää teetä tahnan tekoon. Tai laittaa joukkoon vähän kahvinpuruja!
Vierailija kirjoitti:
Hajusta tulee miellyttävämpi käyttää teetä tahnan tekoon. Tai laittaa joukkoon vähän kahvinpuruja!
*kun käyttää teetä tahnan tekoon :D Nakkisormet taas vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää värjätä ensin hennalla ja musta (eli indigo) siihen päälle. Ei viherrä.
Nyt on henna päässä. Suoraan sanottuna vähän jännittää, että minkälainen tulee 😂 ensi kerralla annan sen kyllä tekeytyä pidempään, mutta katsotaan nyt. :)
Vierailija kirjoitti:
Se pitää ensin hennata tai värjätä 1/4 hennaa 3/4 indigoon ja kuumaan suolaveteen sekoitettuna. Suola vahvistaa indigon tarttumista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on henna päässä. Suoraan sanottuna vähän jännittää, että minkälainen tulee 😂 ensi kerralla annan sen kyllä tekeytyä pidempään, mutta katsotaan nyt. :)
Eli mun hiukset ovat nyt kirkkaan oranssit. Kokeilin myös kuivata hiukset curly girl tekniikalla ensimmäistä kertaa, kun hiukset ovat hyväkuntoiset ja tuli todella kiharat hiukset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mun hiukset ovat nyt kirkkaan oranssit. Kokeilin myös kuivata hiukset curly girl tekniikalla ensimmäistä kertaa, kun hiukset ovat hyväkuntoiset ja tuli todella kiharat hiukset.
Ap
Kuulostaa kivalta! Tykkäätkö väristä? Kuinka kauan annoit olla päässä? Muutaman päivän väri vielä syvenee lopulliseen sävyynsä.
Minulla hennausta takana jo 6 vuotta, hiukset ovat kiiltävät, pitkät ja hyvinvoivat. Väri syvenee joka värjäyksellä vähän, latvasta alkaa jo olla melkein viininpunainen, tyvi oranssimpi, koska siellä on vain yksi kerros hennaa. Auringossa väri on hehkuvan tulipunainen, sisällä enemmän punaruskea.
Hennajauheen voi säilyttää myös pakastimessa, samoin valmiiksi sekoitetun jos jää yli. Se paranee vaan pakastamalla (tämä koskee siis pelkkää hennaa, ei indigoa). Jauheen voi sekoittaa teehen, niin on parempi tuoksu. Itse laitan aina sekaan myös vähän silikonitonta hoitoainetta, helpottaa poispesua ja samalla saa hoitavan hiusnaamion.
Indigoakin olen kokeillut, siitä tulee tosi kaunis vivahteikas musta väri luonnostaan keskiruskeaan hiukseen. Kovin blondeille hiuksille en uskaltaisi kokeilla indigoa. Jos haluaa kasviväreillä mustat hiukset, aina ensin hennaus, sitten vasta päälle indigo.
Tämä kiinnostaisi! Tekisi mieli luopua synteettisistä väreistä. Mutta esim. hiusten ajoittainen vaalennus ei kai hennahiusten kanssa oikein onnistu? Esim. vaaleat raidat?