Järkytyin kun pyysin kunnalta Logitietoni, nyt tehty selvityspyyntö
Pyytäkää ihmeessä ja lapsienne kohdalta erityisesti.
Kommentit (14)
Logitiedot? Mitä ne on? Lokitiedot kyllä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Siis kunta teki lasun, kun penäsit laillisia oikeuksiasi? Tämän päivän Suomessa lapsiperheillä ei ole enää mitään oikeusturvaa.
Ymmärsin, että ap on tehnyt selvityspyynnön, kuka on katsellut hänen/heidän tietoja kunnan rekisterissä (ilmeisesti pikkupaikkakunta, isoimmissa on lukuisia eri rekistereitä, ei mitään yhteisiä "kunnan" tietoja.)
Pyysin itseäni ja lastani koskevat logitiedot eli kuka on katsellut minua koskevia asioita. Siellä oli EI hoitosuhteessa olleita käynut lukemassa perheeni asioita ja niiden joiden kanssa olen ollut tekemisissä esim. terveydenhoitaja (vastaanotolla käyty 23.5.2020, käynyt katsomassa sen jälkeen 3 kertaa) entinen työtoverini opiskeli sairaanhoitajaksi oli käynyt lukemassa lasteni asioita.
https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/hyva-ammatinharjoittaminen/potil…
Koskee myös sosiaalihuollon asiakirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Pyysin itseäni ja lastani koskevat logitiedot eli kuka on katsellut minua koskevia asioita. Siellä oli EI hoitosuhteessa olleita käynut lukemassa perheeni asioita ja niiden joiden kanssa olen ollut tekemisissä esim. terveydenhoitaja (vastaanotolla käyty 23.5.2020, käynyt katsomassa sen jälkeen 3 kertaa) entinen työtoverini opiskeli sairaanhoitajaksi oli käynyt lukemassa lasteni asioita.
Vaadi ruhtinaallisia rangaistuksia, potkuja ja meheviä korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis terveystiedoista kyse.
Ilmeisen mielenkiintoista luettavaa.
Jos valitat, ilmoittavat vain kuuluvan työhön, vaikka et olisi ikinä ihmistä tavannut etkä ikinä tulisi tapaamaankaan.
Kätilöopiston synnytyssairaala, mistä lokitiedot pyydetään?
ihan kiva, mutta se ei ole loGitieto.
Vierailija kirjoitti:
Kätilöopiston synnytyssairaala, mistä lokitiedot pyydetään?
Helsingin kaupungin tietohallinnosta.
Rehellisellä ei ole mitään salattavaa.
Siis kunta teki lasun, kun penäsit laillisia oikeuksiasi? Tämän päivän Suomessa lapsiperheillä ei ole enää mitään oikeusturvaa.