Millä tavalla elämänne on ollut missä tahansa vaiheessa erilaista kuin valtaosan ihmisistä?
Esim. erilainen koulu, erilainen perhe tai mitä tahansa.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika harva lapsiperhe Suomessa asui vielä 80-luvun puolella talossa jossa ei ollut sisävessaa, ei lämmintä vettä hanasta saati jotain suihkua (kylmä vesi saatiin sentään 70-luvun puolivälissä, ettei tarvinnut enää kaivosta kantaa).
Tämä oli varmasti maalla?
Meillä oli neljä lasta ja yksi lapsista sairastui vakavasti. Normaali arki muuttui yhdessä päivässä sairaalaelämäksi. Pitkälti yli vuoden yksi sisaruskatraasta oli pois samoin vuorotellen toinen vanhemmista. Se oli kamalaa, pelottavaa, yksinäistä aikaa ja veitsenterällä elämän ja kuoleman kanssa taistelua. Samalla epätoivoista yritystä pitää kolmen muun lapsen elämä edes jotenkuten normaalina.
Kaikki, joilla on sairas lapsi tunnistaa tämän, mutta onneksi valtaosa ei.
Oma elämäni tällä hetkellä, lapset koululaisia, nuorin 8-v ja olen edelleen kotiäitinä.
En tiedä tarkoitatko nyt ollenkaan tällaista talouteen liittyvää, mutta ainakin yksi meidän elämämme kausi oli varmasti erilaista kuin valtaosalla. Olimme taloudellisesti niin ahtaalla, että välillä perheemme eli pullonpalautusrahoilla ja jouduimme lainaamaan rahaa läheisiltä, joka oli tosi noloa. Sähkötkin katkaistiin kun ei ollut varaa laskua maksaa. Sossua emme voineet käyttää avuksi, koska "paperilla" tulomme näyttivät hyvälle. Yrittäjyys se on joka kannattaa..
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika harva lapsiperhe Suomessa asui vielä 80-luvun puolella talossa jossa ei ollut sisävessaa, ei lämmintä vettä hanasta saati jotain suihkua (kylmä vesi saatiin sentään 70-luvun puolivälissä, ettei tarvinnut enää kaivosta kantaa).
Meille palautettiin sähkö 80-luvulla ja sitten saatiin kylmä vesi yhdestä hanasta.
Olen gay. Suurin osa ei ole. Olen neitsyt 36-vuotiaana. Suurin osa ei ole. Ei ole ystäviä. Suurimmalla osalla on edes yksi (kai?).
Lapsuudenperheeni oli vanhoillislestadiolainen