Mistä olet kiitollinen?
Oletko koskaan pitänyt kiitollisuuspäiväkirjaa ja huomannut sen vaikutuksia elämääsi? Mistä olet kiitollinen?
Kommentit (3)
Kiitollisuus on ehkä monille vieras käsite (ketä kiitetään?) mutta ehkä jos kysytään mihin asioihin elämässäsi olet tyytyväinen, alkaa homma aueta.
Mä olen juuri nyt tyytyväinen siihen, että yrittäjänä töitä on sopivasti vaikeasta ajasta huolimatta.
Vaikka mistä! Olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä tyytyväisempi on.
Yksi perustavanlaatuinen juttu on se, että kaikista maailman maista satuin syntymään Suomeen. Vauraaseen, rauhalliseen, demokraattiseen maahan, joka kaiken huipuksi sijaitsee pohjoisessa (en pidä lämmöstä ja auringosta).
Olen onnellinen siitä, että on työtä, oma koti, rakkaita sukulaisia ja ystäviä (vaikka omaa perhettä en saanutkaan). Pitkään oli myös terveyttä, ja sitten kun tuli sairaus, olen saanut siihen huippuluokan hoitoa yliopistollisessa sairaalassa.
Olen kiitollinen siitä, että maailmassa on niin paljon niin ihania kirjoja, upeaa musiikkia ja hienoa kuvataidetta.
Joskus ihmettelen, kuinka kaikki edes voi olla näin hyvin.
En ole kirjannut mihinkään, mutta monesti iltaisin olen mielessäni luetellut kiitosaiheet. Niitä ovat: puoliso, 3 lasta ja hyvä yhteys heihin, koti, terveys, työ josta pidän, koulutus, lasten harrastukset, hyvät välit omiin vanhempiin, vapaus ajankäytössä ja elämänvalinnoissa, asuinympäristö jossa viihdyn, koira...
Vaikutuksena huomaan rauhoittuneen olon ja kateuden helpottamisen. Olin joskus kateellinen (typerää!) tuttaville, jotka ovat huomattavasti varakkaampia kuin me.