Aloitin uuden työn siivoojana, ja se on niin kauheaa että ihan raivostuttaa
Niin ärsyttävää työtä että tekee mieli tahallaan siivota huonosti ja mennä rätin kanssa wc pytylle ja samalla rätillä taukohuoneen ruokapöydälle pyyhkimään. Luulin että mikä tahansa työ olisi ok koska olin niin pitkään työtön, mutta ei tämä ole muutaman hassun extra roposen arvoista....
Kommentit (33)
Siivoaisin mielellään yhä edelleen, kroppa vaan petti. Aika paljon on omasta asenteesta kiinni tuokin homma, toki ihan sysipa*koja firmojakin on alalla enemmän kuin tarpeeksi. Ikinä en olisi millään vessarätillä lähtenyt kostoja tekemään, vaikka välillä varmaan olisi olut aihetta. Ei pidä tuossa hommassa vajota k*sipäiden tasolle.
Rakastan työtäni siivoojana mutta minun kroppani on kärsinyt aika lailla, vaikken ole mikään vanha ihminen (35-vuotias). Kova tahti ja paljon työtä, vuodet jättäneet jälkensä. En tiedä jaksanko tätä enää esim. 10-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän tapauksen kun yksi siivooja oli ohjeistanut uutta siivoojaa, että samalla rätillä millä wc on pesty niin sillä samalla pyyhitään myös oven kahvat ja käsienpesualtaat.
Se uusi siivooja ei sanonut tuosta äänen mitään, mutta mielessä oli vaan aatellut, että ’no en todellakaan tee noin’.
No samalla liinalla voi pyyhkiä, jos järjestys on puhtaasta likaisempaan, eli ensin oven kahvat, sitten lavuaari ja viimeiseksi wc-pönttö. Kun aina muistaa kääntää liinasta puhtaan pinnan esiin ja ainahan sille puhdistettavalle pinnalle suihkautetaan sitä desinfioivaa pesuainetta ennenkuin liinalla pyyhkäistään.
Näin mä tein siivoojana.
Mulle on kyllä opetettu, että ovenkahvat on vasta lavuaarin jälkeen, koska ovenkahvoihin kosketaan. Ja pesuaine suihkutetaan aina liinaan, ei pinnalle. Eri firmoilla on vähän erilaisia ohjeita ja jos on ihan virallisen koulutuksen käynyt alalle, niin eri aikoina on koulutettu eri tavalla. Ja sitten on niitä jotka tekevät käytännön työssä kaikkien ohjeiden vastaisesti. Teen itse keikkasiivousta, ja silloin tällöin näkee kohteiden vakkareilla sellaista meininkiä että ei tiedä itkisikö vai nauraisiko.
Ap, olet niin puhas kusipää, kuin olla voia.
Nähtävästi sulla ei ole mitään kokemusta alalta, koska ainoakaan alalla oleva ammattilaine ei voi yhtyä sinun sairaaseen mielipiteeseesi.
Miksi alunperin edes läksit siivojaksi, ja kuka sinut edes alunperin palkkasi alalle?
Kerropa se meille muillekin.
Aloituksesi ap on pelkkää sairasta provoilua, se on huvikseen ja pilkaten tehty provoilu loppiviikon hiljaiselle palstalle.
Olet ääliö ap. Sorry tavallaan kun näin rumasti totean, mutta se on aivan totta.
Olet idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän tapauksen kun yksi siivooja oli ohjeistanut uutta siivoojaa, että samalla rätillä millä wc on pesty niin sillä samalla pyyhitään myös oven kahvat ja käsienpesualtaat.
Se uusi siivooja ei sanonut tuosta äänen mitään, mutta mielessä oli vaan aatellut, että ’no en todellakaan tee noin’.
No samalla liinalla voi pyyhkiä, jos järjestys on puhtaasta likaisempaan, eli ensin oven kahvat, sitten lavuaari ja viimeiseksi wc-pönttö. Kun aina muistaa kääntää liinasta puhtaan pinnan esiin ja ainahan sille puhdistettavalle pinnalle suihkautetaan sitä desinfioivaa pesuainetta ennenkuin liinalla pyyhkäistään.
Näin mä tein siivoojana.
Mulle on kyllä opetettu, että ovenkahvat on vasta lavuaarin jälkeen, koska ovenkahvoihin kosketaan. Ja pesuaine suihkutetaan aina liinaan, ei pinnalle. Eri firmoilla on vähän erilaisia ohjeita ja jos on ihan virallisen koulutuksen käynyt alalle, niin eri aikoina on koulutettu eri tavalla. Ja sitten on niitä jotka tekevät käytännön työssä kaikkien ohjeiden vastaisesti. Teen itse keikkasiivousta, ja silloin tällöin näkee kohteiden vakkareilla sellaista meininkiä että ei tiedä itkisikö vai nauraisiko.
Minä ainakin siivoan niin että aloitan ovenkahvasta koska puhdistuspyyhe on puhdas ja siitä on hyvä aloittaa. Voi olla tosiaan että ohjeistukset on erilaiset eri firmoilla. Mutta mikä on se pointti että lavuaarin puhdistuksen jälkeen vasta kahva?
On toi ap k e h i t y s v a m m a i n e n ?
Vaiko vain muuten täys kaheli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep en minäkään tajua miksi joku haluaa tehdä siivousta työkseen
Mä aina päädyn vahingossa sen helppouden vuoksi. Töitä on niin paljon kun haluaa/jaksaa tehdä tai voi tehdä osa-aikaisena, teet työt, menet kotiin. Omalle kohdalle on osunut niin 8-16 arkipäiviä, kuin aikaisia aamuja tai iltatöitä. Yhteen aikaan tein töitä pitkään yhdellä toimistolla 6-13. Sitten oli koko loppupäivä aikaa tehdä, mitä huvittaa. Liikunta sisältyy työetuihin.
Mä elän vaatimatonta elämää ja olen siinä onnellinen. Kunhan vuokran ja laskut (joita ei ole paljoa) saa maksettua. Eniten rahaa menee siihen, että panostan luomuruokaan ym. Siihen riittää mun varat ihan hyvin.
Toisaalta tiedän, että olen myös älyttömän laiska ja ikuinen alisuoriutuja. Mussa olisi varmaan potentiaalia vaikka mihin. Koulutukseltani olen karjanhoitaja, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta niihin töihin.
Mitä ihmettä, oletko minä? Minä olen koulutukseltani eläintenhoitaja, mutta menin silti siivousalalle töihin ja täällä olen roikkunut nyt useamman vuoden. Kouluun haluaisin, mutten halua nähdä sitä vaivaa, mitä sinne hakemiseen vaaditaan, koska olen laiska ja alisuoriutuja, kuten sinäkin. Haaveilen lottovoitosta, ettei enää koskaan tarvitsisi tehdä mitään. Menoni ovat myös vähäiset.
Vierailija kirjoitti:
On toi ap k e h i t y s v a m m a i n e n ?
Vaiko vain muuten täys kaheli?
Miksi tuollainen kauhea lynkkaus? Ap sanoi vaan mielipiteensä ettei siivoustyö nappaamaan mutta toivon kyllä ettei toteuta tuota mitä kirjoitti... vaihda alaa jos et tykkää.
Vierailija kirjoitti:
No kohta robotit tekee kaiken siivouksenkin.
Kohta robotit kirjottaakin tänne meiän puolesta.
Siivoaminen on kunniallista työtä. Siivooja on aivan eri tasolla kuin tukia nostavat laiskiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kohta robotit tekee kaiken siivouksenkin.
Kohta robotit kirjottaakin tänne meiän puolesta.
Ja ajattelee meidän puolesta. Mitä me sitten tehdään?
Olisit iloinen kun sinulla on työpaikka ja tienaat jotain, jollain ei ole sitäkään!
Tein joskus omalla toiminimellä siivoustyötä 80 luvulla. Kohde oli neljä kerroksinen toimistorakennus. Alue oli laskettu 8 tuntiseksi, mutta menin iltaisin viideltä kun kaikki oli lähteneet ja sain valmiiksi ennen yhdeksää. Eli puolessa ajassa tein. Lypsäsin siitä tosi paljon rahaa hyvällä sopimuksella ja sain vielä ylimääräisiä keikkoja pestä ikkunat ja vahata ikkunat ja yli 10 vuotta sitä iloa kesti, kunnes alkoi kilpailutus ja joku firma teki melkeen puolet halvemmalla joten en jatkanut sitä alaa enää. No sai ainakin omakotitalot, mökit ja autot ostettua.