Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä rytmihäiriö? Sydän lyö voimakkaasti muutaman kerran ja ikään kuin hypähtää

Vierailija
22.04.2021 |

Eli sydän lyö yhtäkkiä todella voimakkaasti muutaman kerran ja sitten tuntuu siltä, että sydän oikein hypähtää tai muljahtaa. Menee ohi muutamassa sekunnissa, mutta tuo hypähdys on aika epämiellyttävä tunne. Vissiin lisälyönteihin kuuluu usein nuo muljahdukset?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykytystä vaan todnäk, juotko kofeiinia, saatko riittävästi suolaa vai onko sulla korona?

Vierailija
2/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee noita aika usein ja olen parikymppinen. En tiedä mistä johtuu, mutta aika pelottavaa. Ihme tykytysmuljahteluja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika yleistä. Itselläkin tuttu tunne, kärsinyt yli 10 vuotta kaikenmoisista sydäntuntemuksista mutta mitään vikaa ei löydy. Ensimmäisen kerran kun muljahti niin kyllä pelästytti

Vierailija
4/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykytys on mielestäni erilaista, sitäkin on joskus ollut. Järkyttävä stressi on, suolaa saan tarpeeksi, kofeiinia menee. Tuskin on korona. Muutama päivä sitten tuli tällainen kohtaus ja muutama viikko sitten edellisen kerran. Se hypähdys tuntuu todella voimakkaalta.

Vierailija
5/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ylipainoa? Itse voin paremmin laihdutuksen jälkeen. Pahasti ylipainoisena oli just tuollaisia outoja sydämen muljahteluja. Tietenkään en ole lääkäri, joten en tiedä, millainen ongelma sinulla on.

Vierailija
6/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee noita aika usein ja olen parikymppinen. En tiedä mistä johtuu, mutta aika pelottavaa. Ihme tykytysmuljahteluja!

Minun sydän on myös muljahdellut silloin tällöin koko elämäni. Sydänfilmi on täysin normaali ja olen yli 60 v.

Vierailija
7/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muljahtelee kanssa. Tai itsellä tuntuu kuin jättäisi lyönnin väliin ja sitten taas hakkaisi. Ilmeisesti kammioperäisiä lisälyöntejä. Näissä ratkaisee se määrä.. Silloin tällöin ei haittaa mutta jos paljon vrk:ssa voidaan tutkia.

Toki taas täällä ei voi koskaan sanoa mikä ketäkin oikeasti vaivaa. Eli aina voi kysyä lääkäriltä.

Vierailija
8/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Edellisiltana kun olin menossa nukkumaan ihan rauhallisesti, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Ei hidastunut hengittelyllä tai rentoutuksella, joten olin Bisoprololin. Puolen tunnin päästä syke tasaantui, inhottavaa, enkä tiedä mistä johtuu.

Vierailija
9/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ylipainoa? Itse voin paremmin laihdutuksen jälkeen. Pahasti ylipainoisena oli just tuollaisia outoja sydämen muljahteluja. Tietenkään en ole lääkäri, joten en tiedä, millainen ongelma sinulla on.

Noin 5 kg "virallista" ylipainoa, laihdutus on kyllä mielessä, mutta ei ole ennen ollut tällaista. Nyt pari kertaa lyhyessä ajassa. Muunlaista tykytystä on kyllä ollut aiemminkin, sen olen liittänyt stressiin. Tod.näk. tämäkin johtuu siitä.

Vierailija
10/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikilla on joskus hyvälaatuisia kammiolisälyöntejä. Itsekin pelästyin, kun niitä ensimmäisen kerran tuli. Nykyään osaa jo arvata, kun sydän muljahtelee, että olen joko nukkunut liian vähän, stressaantunut tai flunssa tulossa. 

Yleensä nämä ovat harmittomia, mutta jos lisälyöntejä alkaa olemaan kymmeniä tuhansia vuorokaudessa, voi seurauksena olla sydämen vajaatoiminta. 

Itsehoitokeinona voi vaikka etusormen rystysellä koittaa hieroa kurkun molemmin puolin leuasta alaspäin. Vaikuttaa parasympaattiseen hermostoon.

Vierailija
11/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa "MattePlays":in Youtube-video. Nuori ihminen, kertoo tuoreella videollaan sydänoperaatiostaan. Voi olla siis synnynnäinen vikakin. Kardiologille voi varata ajan, jos on outoja rytmihäiriöitä. Hänelle tehtiin sydänoperaatio ilman nukutusta. Ihan hyödyllistä tietää tällaisestakin operaatiosta.

Vierailija
12/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se. Edellisiltana kun olin menossa nukkumaan ihan rauhallisesti, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Ei hidastunut hengittelyllä tai rentoutuksella, joten olin Bisoprololin. Puolen tunnin päästä syke tasaantui, inhottavaa, enkä tiedä mistä johtuu.

Tämä meni ohi nopeasti, eikä ollut mitään ennakoivaa tykytystä, vaan ihan yhtäkkiä tuli muutama erittäin voimakas ja nopea lyönti ja sitten se iso loikka, ihan kuin olisi puoli metriä hypännyt sydän tuolla sisuksissa. Vähän kyllä pelästytti.

Vierailija
13/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 5 kg "virallista" ylipainoa, laihdutus on kyllä mielessä, mutta ei ole ennen ollut tällaista. Nyt pari kertaa lyhyessä ajassa. Muunlaista tykytystä on kyllä ollut aiemminkin, sen olen liittänyt stressiin. Tod.näk. tämäkin johtuu siitä.

Joo,  5 kg ei ole paljon.

Vierailija
14/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsesta saakka tullut outoja sydämen tykytyksiä, kun olen makuuasennossa oikean kyljen puolella. Asennon vaihtaminen auttaa, mutta outoa kun tätä ei tapahdu aina, mutta aika usein, ehkä kerran viikossa. Sydän siis alkaa ihan yhtäkkiä hakkaamaan vimmatusti.

Vierailija
15/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä meni ohi nopeasti, eikä ollut mitään ennakoivaa tykytystä, vaan ihan yhtäkkiä tuli muutama erittäin voimakas ja nopea lyönti ja sitten se iso loikka, ihan kuin olisi puoli metriä hypännyt sydän tuolla sisuksissa. Vähän kyllä pelästytti.

Tiedän tunteen. Näitä on myös ollut, mutta tämä jatkuva korkea syke on kamalaa kun ei saa nukuttua. Olen kyllä käynyt tutkimuksissa eikä mitään vakavaa pitäisi olla, siksi sain lääkkeet nopealyöntisyyteen. Inhottavalta se silti tuntuu.

Vierailija
16/16 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista tykyttelyä sulla on aiemmin ollut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi