Eronneiden vanhempien aikuiset lapset, mitä jos vanhempanne palasivat yhtäkkiä vuosikymmenten eron jälkeen yhteen?
Ollaan siis itse tässä tilanteessa, lapset eivät vielä arvaa mitään. Jännittää suhtautuminen.
Kommentit (18)
Mielenkiintoinen aihe. Mietimme juuri seksin jälkeen sängyllä maatessamme tätä, aasialaisen naiseni kanssa.
Kysyisin vanhemmiltani, että eikö se tie jo nähty? Yhteiselo oli täyttä pas... Eikä meistä kukaan ollut siinä tilanteessa onnellinen. En todellakaan olisi innoissani asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen aihe. Mietimme juuri seksin jälkeen sängyllä maatessamme tätä, aasialaisen naiseni kanssa.
Joko se ladyboy on naiseksi leikattu?
Siinäpä sitten palaavat. Ei ole minun asiani puuttua heidän valintoihinsa.
Veisin äitini mielisairaalaan, jos sen juoppohullun kanssa vielä yhteen palaisi.
kysyisin että mikä hitto niitä vaivaa. Ne eron syyt on edelleen olemassa, eikä toinen ole asialle tehnyt elettäkään (alkoholismi ja mielenterveysongelmat).
Riippu täysin siitä, miksi aikanaan ovat eronneet ja millaisissa väleissä.
Mun vanhemmat ovat molemmat muuttuneet vanhemmiten mukavampaan suuntaan. Olisin iloinen, jos palaisivat yhteen. Uskon, että nyt olisivat onnellisempia kuin silloin kolmekymmentä vuotta sitten.
Äitini on jo kuollut, mutta jos näin olisi käynyt olisin kyllä ollut huolissani vähintään toisen tai molempien mielenterveydestä. Isäni on onnellisesti naimisissa. Vanhempani ovat eronneet 25 vuotta sitten, persoonallisuutensa kertakaikkiaan sopineet yhteen.
Mutta suhde äitiini ja isääni oli myös sellainen, että jos näin olisi käynyt, olisin varmasti kuullut siitä jo hyvin alkuvaiheessa ja olisi siis ollut mahdollista totutella ajatukseen. Eikä mitään erityistä mielipidettä olisi siitä siis sinänsä, aikuisia ihmisiä.
Mielenkiintoinen kysymys.
Suoranaista omaa kokemusta ei ole, mutta mieheni vanhemmat ovat eronneet vuosia sitten, joten vastaan siltä pohjalta. Jos he palaisivat yhteen niin lähinnä miettisin sitä, miten käy uusille puolisoille? Anopin mies on meille hyvin läheinen, olisi aika kamalaa menettää kontakti häneen.
Onko teidän kuviossanne mukana uusia puolisoita, joihin lapsenne ovat ehtineet kiintyä? Jotenkin olettaisin viestisi perusteella, että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys.
Suoranaista omaa kokemusta ei ole, mutta mieheni vanhemmat ovat eronneet vuosia sitten, joten vastaan siltä pohjalta. Jos he palaisivat yhteen niin lähinnä miettisin sitä, miten käy uusille puolisoille? Anopin mies on meille hyvin läheinen, olisi aika kamalaa menettää kontakti häneen.
Onko teidän kuviossanne mukana uusia puolisoita, joihin lapsenne ovat ehtineet kiintyä? Jotenkin olettaisin viestisi perusteella, että ei ole.
Ei ole uusia puolisoita tällä hetkellä kummallakaan (eikä mitään kovin pysyvää välissä ollut muutenkaan). Ei uusia lapsiakaan tms.
Ei olisi mahdollista. Äiti varmasti haluaisi palata isän kanssa yhteen mutta isää ei vois vähempää kiinnostaa, sillä hänellä on uusi perhe: uusi vaimo ja uudet lapset.
Minun vanhempani olivat pitkään erossa. Toisella heistä oli uusi puolisokin, joka sitten kuoli. Sitten vanhempani päättivät palata yhteen. Kyllähän se jännitti ja pelotti, kun hyvin oli vielä muistissa ne eroa edeltäneet taistelut. Ihan hyvin heillä on nyt kuitenkin mennyt. Se, kun näin heidät onnellisina yhdessä, oli lopulta helpotus. Onhan heillä nyt turvaa toisistaan, ainakin sen verran, että jos/kun toiselle sattuu jotain, toinen pystyy hälyttämään apua.
Oma mielipiteeni on, että älkää kysykö lastenne mielipidettä asiaanne, vaan tehkää itse päätöksenne, ja kantakaa itse päätöksenne seuraukset.
Hei, kai täällä joidenkin vanhemmat ovat eronneita?
Mekin ollaan juuri niitä joista ei ikinä uskoisi että palasivat yhteen.
Semmoisilta vastauksia, arvailuja, kokemuksia?