Oliko ysien valtakunnallinen matikan koe vaikea?
Kommentit (18)
Meidän lapsella ei ollut kyseistä koetta 9. luokalla.
Tämän vuoden kokeesta kiinnostaisi kuulla, oliko yleisesti koettu vaikeaksi, vai eikö vain oman lapseni taidot riittäneet.
Vastasi matematiikanopetuksen tavoitteita eli jokaisen olisi pitänyt saada 80% oikein miettimättä.
Tämä on kyllä sitten opettajien vika, sillä olin itse matikkaluokalla ja saimme kurssin koodausta ysillä
Poikani mielestä koe ei muuten ollut erityisen vaikea, mutta koodaustehtävää ei osannut kun koodausta ei ole opetettu.
Matikan numerot olleet 9-10.
Joko se on ollut?
Mun lapsella on ollut vasta ruotsin koe.
Vierailija kirjoitti:
Joko se on ollut?
Mun lapsella on ollut vasta ruotsin koe.
Eikö ne ole kaikilla yhtä aikaa?
Tuo matikka oli klo 9 keskiviikkona, ainakin oman lapseni koulu olisi alkanut klo 10 silloin eli piti mennä aikaisemmin. Oliko lapsesi silloin koulussa?
Se ajankohta varmaan vaihtuu joko kouluttaen tai kaupunkittain, asun siis itä helsingissä ja meidän koulun yseillä oli perjantaina klo 12.30 - 13.15, en tiedä tarkkaa aikaa, ehkä olikin pidempi aika mut tollee tunnit usein menee, en ole varma muista ysiluokista, tiedän vaan sen yhden ysiluokan koska he olivat meidän luokan vieressä olevassa luokassa kokeen aikana, varmaan muillakin yseillä oli samaan aikaan koe.
Meidän pojalla aika loppui kesken. Hänellä on kymppi matematiikassa.
No ei koodausta edes voi opettaa. Se on logiikkatehtävä, jos ymmärtää suunilleen mikä on muuttuja ja yhteenlasku niin kyllä sen klaaraa
B-puolella oli kuulemma yksi tehtävä, jota ei osannut laskea ja A-puolella joku vaikea. Muuten kuulemma helppo. Numeroa ei ole vielä tullut. Kaveri sai jo numeron, 9-.
Lapseni mielestä koe oli ollut helppo. Hän tosin on ns. painotetussa matikassa, jossa on tehty jo tämä vuosi lukion kursseja.
Oli kuulemma. Niin sanoi lapseni, joka on matikkaluokalla, jossa ovat jo suorittaneet lukion pitkän matikan kursseja ja hän on siis hyvä matikassa, todistuksessa on 9. Oli kysytty esim koodausta, mitä ei ollut kuulemma edes opetettu niille ollenkaan.