Milloin aloit tuntea esikoisen liikkeet?
Minulla jo rv 20, enkä edelleenkään tunnista liikkeitä.
Kommentit (7)
Taisi olla joku Rv 15 tai 16. Ihan sellaista kevyttä hipsutusta, vähän kuin sulalla olisi kutitellut..
Se on hyvin yksilöllistä. Eiköhän ne ala kohta tuntumaan. :)
Esikoisesta tunsin itse aikaisin: kun 16vk täynnä. Tästä toisesta taisi mennä viikolle 19 asti.
Mä tunsin jo tosi aikaisin, viikolla 14 , en uskonut itsekään, mutta johtui siitä, että istukka oli selän puolella.
Viikolla 18 tunsin ensimmäisiä hipaisuja satunnaisesti. Viikolla 20 tuntui jo ihan selvää mylläystä, joskus jopa vatsan päältä kokeiltaessa. Se on niin yksilöllistä, minulla on istukka takana joten senkin takia liikkeet voi tuntua helpommin.
Viikolla 16. niinkun olis kalan evä tai perhosen siipi hipaissut. Niitä tunsi jos oli hieman etukumarassa, esim.pilkkomassa pöydän ääressä kasviksia tms. Neuvolassa sitten lyttäsivät että ei ensimmäisestä kyllä niin aikaisin tunne liikkeitä, että ne on olleet vain ilmaa suolistossa...juttelu muisen odottajien kanssa paljasti neuvolatätin ahdasmielisyyden.
Seuraavasta lapsesta tunsin jo viikolla 15.kun tiesi mitä odottaa..ilma tuntuu aivan erilaiselta ja eri kohdassa, ei kyllä voi kovin herkästi sekoittaa keskenään näitä tuntemuksia😅
Oli se mulla joku rv22.