Masennuksesta ei tiedetä mitään
Eikä paljon muustakaan, eikä masennus ole edes varsinaisesti sairaus mielestäni. Olen itse kahlannut syvissä vesissä yli 20 vuotta, ja olen vakuuttunut täysin siitä, että masentuneena näen kaiken selvemmin. Se ei ole vääristynyt tila, vaan totaalisen brutaalin rehellinen tietoisuus valtaa mielen, koko elämän mielettömyys. Siksi ette koskaan tavoita masentuneen kokemusta, jos ette ole itse siinä olleet.
Toinen kysymys onkin, kuka osaa selittää, miten verhot vedetään takaisin kiinni?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Jep, joskus tuntuu, että masentuneet ovat ainoita, jotka ovat järjissään ja tajuaa, kuinka syvältä maailma on. Korruptiota, syrjintää, riistoa, hyväksikäyttöä, väkivaltaa, loputtomasti pelkkää sontaa. Miten joku voi koskaan nauttia sellaisesta?
Hyvä kysymys. Olen täysin kyllästynyt ruumiilliseen olemiseen ja maailmaan. Maailma on niin paha, se ei koskaan muutu. Ei elämä ole kaunista. Sen kun tajuaa, jotain muuttuu pysyvästi.
Toisaalta ei kannata kuvitella masennuksen kokeneena, että tajuaisi muiden ihmisten masennuksia täysin. Jokaisella masentuneella kuitenkin omanlaisensa se tunnetila, ja samalla henkilöllä voi olla useitakin toisistaan huomattavastikin poikkeavia masennusjaksoja.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ei kannata kuvitella masennuksen kokeneena, että tajuaisi muiden ihmisten masennuksia täysin. Jokaisella masentuneella kuitenkin omanlaisensa se tunnetila, ja samalla henkilöllä voi olla useitakin toisistaan huomattavastikin poikkeavia masennusjaksoja.
En kuvittele. Omakin masennus on muuttunut ja on muutakin esim. itselläni kuten ahdistus ja pakko-oireet. Mutta se tunne, kun ei jaksa enää elää eikä olla tässä maailmassa, on varmasti musertava riippumatta siitä kuka sen kokee. -ap
Jep, joskus tuntuu, että masentuneet ovat ainoita, jotka ovat järjissään ja tajuaa, kuinka syvältä maailma on. Korruptiota, syrjintää, riistoa, hyväksikäyttöä, väkivaltaa, loputtomasti pelkkää sontaa. Miten joku voi koskaan nauttia sellaisesta?