Mitä teet töissä, kun ei ole tekemistä?
Kyselee kevätsiivouksen neljä kertaa työpisteessään tehnyt.
Kommentit (14)
Pidän jalkoja pöydällä ja selaan nettiä puhelimelta.
Ei ole tuollaista ongelmaa.
Tosin tuossa tilanteessa yleensä siivotaan eri kohteita kaupassa.
t: kaupassa töissä
Olen vaan ajatuksissani, katselen ikkunasta lintujen puuhastelua
Makaan sohvalla ja olen aihe vapaalla.
Eläinkaupassa töissä, yleensä jutustelen eläimille.
Pötköttelen sohvalla ja kattelen netflixiä yövuorossa. Päivystysluontoinen työ ja yö + pyhälisät vinkuu.
Vierailija kirjoitti:
Pötköttelen sohvalla ja kattelen netflixiä yövuorossa. Päivystysluontoinen työ ja yö + pyhälisät vinkuu.
Etkö pelkää että nukahdat? Vai eikö se haittaa?
Tällaista tilannetta ei kyllä ole koskaan käynyt. Aina on asioita, jotka laahaa ja on jäljessä tehtävänä. Työni ei tule ikinä valmiiksi tekemällä.
Hoitelen omia asioita ja roikun av:lla.
Pidän taukoa ja teen omia juttuja.
Näin etätyöaikana ei onneksi tarvitse "olla töissä" jos ei ole mitään tekemistä. Töitä voi tehdä silloin kun on sitä tekemistä.
Työaika tulekin käytettyjä paljon tehokkaammin tällä tavalla. Kun ei tarvitse vaan oleilla työpaikalla vaikka työtä ei olisi.
Työnantajakin tykkää. Kertoo että tuottavuus on parantunut sillä työkaika käytetään tehokkaammin. Meillä onkin saanut tämän vuoden alusta lähtien saanut siirtyä pysyvästi etätyöhön (osittain tai kokonaan) omalla ilmoituksella.
Syön eväitä. Mun työpaikalla tauot on liukuva käsite ja kun on hiljaista, niin tilanne pitää käyttää hyväksi.
Teen käsitöitä (virkkausprojekti, pystyy helposti keskeyttämään kun olisi taas töitä),
luen kirjaa (kännykältä tai paperista),
suunnittelen viikon ruoat ja ostoslistan,
maksan kännykällä laskut,
väritän värityskuvia...
Työskentelen ohjaajana koulussa ja välillä ohjattava oppilaani lintsaa tai viipyy liian kauan välitunnilla. Koronan takia en voi mennä avuksi muihin luokkiin joten puuhailen sitten omiani työpisteelläni.
Surffaan netissä.