Kissat muistettava madottaa neljä kertaa vuodessa
Koska kissat ovat jatkuvasti sisällä ihmisten kanssa. Ja koirat madotettava vain yhden kerran vuoden aikana koska matolääkkeiden teho on niin paljon noussut ja koirat ovat nykyään vähemmän ulkona. Miksi? Kysyn että miksi ihmeessä näin?
Kommentit (11)
Ei todellakaan tarvitse! Mitä ihmettä höpiset. No koirista en tiedä, mutta kissoja ei todellakaan madoteta neljästi vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minulle el- lääk. sanonut että 1-2 kerta / vuodessa riittää. Loislääkkeet aina rasittavat kissan maksaa sen takia 4 kertaa todellakin liikaa. Varsinkin sisäkissoille liikaa.
Neljä kertaa lukee kissan matolääkkeen ohjeissa. Mutta kyllä se minustakin älyttömältä ja hurjalta määrältä kuulostaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minulle el- lääk. sanonut että 1-2 kerta / vuodessa riittää. Loislääkkeet aina rasittavat kissan maksaa sen takia 4 kertaa todellakin liikaa. Varsinkin sisäkissoille liikaa.
Neljä kertaa lukee kissan matolääkkeen ohjeissa. Mutta kyllä se minustakin älyttömältä ja hurjalta määrältä kuulostaa.
Ap
Lääkeyhtiöthän aina yrittävät hyötyä. Kuuntele mieluummin eläinlääkäreitä.
Minä olen maittanut kissan tasan kerran kun tein sterilisaation ja annoin rokotteet. Tämän jälkeen ei ole luureja tai piikkejä saanut. Nyt ikää 8v ja terve on katti. Ei sisäkissa tarvitse
En madota sisäkissojani eikä niillä ole koskaan matoja tullut reilun 12v aikana. Turhaa bisnestä, tyhmät ostaa. Ulkokissat toki erikseen
Just katselin, miten kissa raahasi noin 20 cm pitkää rottaa hampaissaan johonkin piiloon. Itsekseni mietin, että onkohan rotissa jotain matoja, jotka sitten elää kissassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä se tarkoittaa tilannetta jossa kissalla on oikeasti matoja? Silloin varmaan pitääkin madottaa kunnolla. Mutta jos matoja ei ole, ei tarvitse sisäkissaa "varmuuden vuoksi" madottaa kuin kork. kerran vuodessa. Se matolääke tosiaankin rasittaa kissan sisäelimiä.
Mikähän madotusväli olisi hyvä tarhassa ulkoileville kissoille? Tarha on pihanurmikolla mutta siitä huolimatta onnistuivat viime kesänä pyydystämään hiiren ja myyrän.
Eläimet madotetaan silloin, kun niissä on matoja.
Ulkona vapaana käyvät kissat ainakin pitäisi madottaa vähintään 3 krt/vuosi. Sisäkissaa en lääkitsisi noin usein.