Kolmas päivä/ sokerista vieroittuminen
Sokerihiiri täällä terve!
Viime talvena taas mennyt ihan överiksi, herkkuja jossain muodossa ihan joka päivä.
Päätin nyt ottaa itseä niskasta kiinni, ja vieroittaa itseni sokerista.
Huh, miten onkin vaikeaa!
Tänään ollut vaikeaa, lähinnä henkinen riippuvuus vaivaa, kun tekisi mieli mennä ostamaan jäätelöä tai keksejä tai mitä tahansa herkkuja!
Jos menisin kauppaan, tuskin pystyisin hallitsemaan tätä. Onneksi ennakoin, ja ostin ruokatarpeita viikoksi, ettei tarvitse mennä kauppaan kiusausten pariin.
Muita??
Kommentit (7)
Noudatan nykyään lähes täysin sokeritonta ruokavaliota, ainoat poikkeukset jos saan lahjaksi suklaata tai jossain kylässä tarjoillaan kakkua enkä kehtaa kieltäytyä. Ensimmäiset pari viikkoa teki mieli herkkuja, mutta sen jälkeen ei tee enää mieli kun keho on vieroittautunut addiktion kohteesta. Tsemppiä!
AP, hommaa kissa, pitää hiiret pois sokerikupilta.
Täällä myös makeannälkäinen. Tosin nykyään syön enimmäkseen terveellistä makeaa kuten kuivattuja sekahedelmiä esim. aprikooseja. Ja mysliä menee paljon. Mikähän auttas makean nälkään..oisko esim.kromi.
Uuh, täällä sokerihiiri raportoi jälleen (lähinnä itselleni). Selvisin eilisestä, nyt neljäs päivä kohta pulkassa.
Vieläkin tekisi mieli herkkuja, kunpa saisin vadelmasuklaa- Aino jäätelöä!
Tai Lontoon rae suklaata.
Sellaisen olen huomannut, että olen selkeästi nälkäisempi. Aiemmin skippasin usein aamiaisen ja saatoin syödä vasta iltapäivällä ekan kerran. Yleensäkin söin vaan kerran-kaksi päivässä. (No eipä ihme, jos herkuilla paikkasin tätä).
Oon myös jättänyt tärkkelys+ nopeat hiilarit pois, joten ehkä sekin vaikuttaa, että nälkä kurnii. Nyt olen tainnut päästä siihen suositeltuun 5 krt päivässä.
Syöthän säännöllisesti ja pidät huolta tarvittavien vitamiinien ja hivenaineiden saamisesta? Juothan myös riittävästi?
Itsehän noudatan gluteenitonta, viljatonta, maidotonta, sokeritonta, ilmatonta ja ravinnotonta ruokavaliota ja voin paremmin kuin koskaan. Syön hiekkaa ja juon vettä.
Minä!
Olen yrittänyt aikaisemminkin päästä eroon sokerista, mutta ei ole helppoa. Joskus olen selvinnyt johonkin juhlapyhään asti ja sitten taas retkahtanut.