Ei ole varaa pesukoneeseen.
Ei ole myöskään pesutupaa. Onko ainoa mahdollisuus alkaa pestä pyykit käsin?
Kommentit (37)
Facebookissa myydään usein muutamalla kympillä vanhempia koneita, joskus jopa annetaan. Eipä tuossa mitään, mutta kun ei itsellä ole rahaa edes uusiin rintaliiveihin, kaikkiin lääkkeisiin, silmätippoihin tai siitepölykankaaseen jota laitetaan ikkunaan :( Elämä on vaan yhtä kituuttamista kuukaudesta toiseen.
Missä asut? Jos asut jossain ihmisten ilmoilla, niin varmasti jostain lähistöltä löytyy joku, jolla pesukone myynnissä ja mahdollisesti pystyy sen tuomaankin sinulle korvausta vastaan. Ja hätätapauksessa tilaat sinne hakupaikkaan tilataksin ja ajelet sieltä koneen kanssa kotiin. Jos matka on muutama kilometri, niin ei maksa pariakymppiä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossusta saa maksusitoumuksen. Parin vuoden välein saa uuden, jos vanha kone rikkoutuu tai katoaa jonnekin.
älä valehtele päsilö!Jos henkilö on varaton.Rahat eivät riitä pesukoneeseen.Eikä talossa ole pesutupaa.tilaat ajan sosiaali virasto sosiaalityöntekijälle.Hänen kanssa keskustelet ja anot sosiaaliviraston kautta harkinnan varaista toimeentulotukea: Pesu-kone. Kela sitä Ei toimeentulotukena saa.Aina harkinanvaraiset toimeentulotuet, anotaan sosiaalivirasto.Heiltä Saat maksusitoomus Gigantti. Eli sillä hakee pesukonen,Siinä on tietyyn sumaan asti koneen hinta. Tämä on totista totta.; Vuonna 2021 huhtikuu!Joudut otta mukaasi tulotietosi, 3kk tilioteet/ menotositeesi, vuokra,sähkö/ sv-kulutlääkeiden jos on? Kuin muita julkisen sektorin sairaskuluja,jos on?Kotivakutus maksusi jos on? lisäksi verotodistus.Samalla voit anoa silmälasit heiltä.Molempien nimike on kai nyky maailama tarvehankinta.Tekevät ehäisevää sosiaali työtä.Ei tarvitse hävetä meno sinne.Siellä autetaan elämän koko kirjossa,Ei tarvii olla,yhteiskunna rattaista pudonnut!On harha kuvitelma on tarkoitettu vain ogelma ihmisille sosiaali virastot.Ovat Kaikille kaikessa!
Ei minullakaan ole pesukonetta. Olen pessyt käsin pyykin kohta 19 vuotta. Enkä edes kaipaa pesukonetta. Yhden ihmisen pyykit pesee käsinkin. Kotinaturistina minulla ei edes likaannu vaatteet.
Meille ostettiin vuosi sitten pesukone. Se maksoi muistaakseni 129 euroa. Minulla oli siihen rahaa, mutta olisi sen saanut 20-30 e/kk osamaksullakin. Sen nyt varmaan pystyy maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole pesukonetta. Olen pessyt käsin pyykin kohta 19 vuotta. Enkä edes kaipaa pesukonetta. Yhden ihmisen pyykit pesee käsinkin. Kotinaturistina minulla ei edes likaannu vaatteet.
Minua kiinnostaa, millaisessa vadissa tms. peset lakanat ja pyyhkeet?
Vierailija kirjoitti:
Käytetyn saa alla satasella. Vanha käytetty kestää pidempään kuin kaikkein halvimmat uudet.
On muuten totta! Itse ostin pesutornin (Whirlpool) noin 25 vuotta sitten hintaan 6000 mk. Pelittää edelleen hienosti, koskaan ei ole korjattu ja en vaihtaisi nykysiin "vettäsäästäviin" joissa on "vanhentumislaskuri". Itse on omiani myy, mutta näitä saa tosiaan vaikka Tori sivustolta.
Vierailija kirjoitti:
Täkkipussit ja lakanat on tosi työläs pestä käsin.
Miten niistä pystyy edes veden vääntämään pois, ja millaisissa astioissa noita pesette?
Pääkaupunki seudulta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossusta saa maksusitoumuksen. Parin vuoden välein saa uuden, jos vanha kone rikkoutuu tai katoaa jonnekin.
älä valehtele päsilö!Jos henkilö on varaton.Rahat eivät riitä pesukoneeseen.Eikä talossa ole pesutupaa.tilaat ajan sosiaali virasto sosiaalityöntekijälle.Hänen kanssa keskustelet ja anot sosiaaliviraston kautta harkinnan varaista toimeentulotukea: Pesu-kone. Kela sitä Ei toimeentulotukena saa.Aina harkinanvaraiset toimeentulotuet, anotaan sosiaalivirasto.Heiltä Saat maksusitoomus Gigantti. Eli sillä hakee pesukonen,Siinä on tietyyn sumaan asti koneen hinta. Tämä on totista totta.; Vuonna 2021 huhtikuu!Joudut otta mukaasi tulotietosi, 3kk tilioteet/ menotositeesi, vuokra,sähkö/ sv-kulutlääkeiden jos on? Kuin muita julkisen sektorin sairaskuluja,jos on?Kotivakutus maksusi jos on? lisäksi verotodistus.Samalla voit anoa silmälasit heiltä.Molempien nimike on kai nyky maailama tarvehankinta.Tekevät ehäisevää sosiaali työtä.Ei tarvitse hävetä meno sinne.Siellä autetaan elämän koko kirjossa,Ei tarvii olla,yhteiskunna rattaista pudonnut!On harha kuvitelma on tarkoitettu vain ogelma ihmisille sosiaali virastot.Ovat Kaikille kaikessa!
Viestistäsi huomaa, että kokemusta varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantti tai Power aika halvalla saa uuden pesukoneen.
250€ riittää jo hyvin.Gigantissa tarjouskone 199€.
Pitää olla päältä täytettävä kun kapea kylppäri+kuljetusmaksu, ei ole autoa
Meiltä olisi joutanut päältä täytettävä toimiva 6 kg:n kone, joka jäi muutossa tarpeettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, millaisessa vadissa tms. peset lakanat ja pyyhkeet?
Ihan tavallisessa vadissa pesen, lakanan tai pyyhkeen kerrallaan. Sinne nestemäinen pesuaine. Helppoa ja nopeatakin. Pyyhkeen pesen harvoin, suihkun jälkeen annan ihon kuivua itsestään, vain kasvot kevyesti pyyhkeellä ja hiukset jos pesen ne. Laitan kostealle iholle voidetta pesun jälkeen. Ihoni on erittäin hyvä. Vaatteita ei kannata pestä pilalle, monet pesevät aivan liikaa. Sukat, alusvaatteet käytön jälkeen kylpyhuoneen lavuaarissa. Vati( samanlainen mitä saunassa on) niin maksaa pari euroa.
Onko paikkakunnallasi itsepalvelupesulaa? Maksa ystävälle hänen koneen käytöstä?
Tuttu käyttää lähinnä silkki, pellava ja merinovillavaatteita, jos ne ovat kosketuksissa ihoon. Ne kun eivät likaannu helposti ja hylkivät hajuja. Huuhtelee ihoa vasten olleet vaatteet tarvittaessa iltasin ennen nukkumaanmenoa ja välillä nyrkkipyykkää pesuaineen kanssa..
Muutenkin minimalisti. Sängyksi riittää puurimojen päällä oleva patja, istuimeksi lattiatyyny ja pöydäksi sopivan matala rottinkinen, jolla tarjotin. Lisäksi rinkka ja matkalaukku, joihin mahtuu muuttaessa muu omaisuus.
Remonttitilanteessa pesin kahden hengen kaikki pyykit käsin wc:n lavuaarissa ja ämpärissä.
Lakanoita ja pyyhkeitä kävin välillä pesemässä tyttären koneella.
Alusvaatteet jätin likoamaan pesuaineveteen illalla ja huuhtelin kuivumaan aamulla. Sukkapyykille sama juttu.
Ihoa vasten tulevat työpaidat ja puserot huljautin aina käytön jälkeen.
Neuleet ja hameet ulos henkariin tuulettumaan käytön jälkeen yön yli. Ei tarvinnut usein pestä. Sielläpä tämän päivän hamoseni liehuttelee nytkin, vaikka on taas pesukone, :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täkkipussit ja lakanat on tosi työläs pestä käsin.
Miten niistä pystyy edes veden vääntämään pois, ja millaisissa astioissa noita pesette?
Eihän siinä mitään työlästä pestä yhden ihmisen pyykit käsin. Vatiin vettä ja nestemäinen pesuaine ja lakana kylppärin suihkutilassa, ei niitä tarvitse hangata paljoa, siinä vähän pusertelee. Ja sitten vain huuhtelee, n. 4-6 kertaa vettä vatiin. Ja sitten puristelee veden pois kiertoliikkeellä. Ei kai niin heikko ole ettei jaksaisi. Minä olen 58 v nainen ja käsin pessyt 19 vuotta. Kotini on erittäin siisti ja kiva. En vain halua pesukonetta kylppäriin.
Käsinpesu kuluttaa vähemmän vaatteita kuin koneella pesu. Minulla ei ole nykyään pesukonetta. Silloinkun kun oli niin vaatteet pesin käsin. Vain lakanat ja pyyhkeet koneessa. Ei käsin pesemisessä vaatteita hinkata, ensin vesu vatiin ja sitten pesuaine ja sitten vaate ja pusertelee vähän aikaa ja sitten huuhtoa ja lopuksi viileä tai kylmä vesi, pitää värin kirkkaana.
Pesin minäkin useamman vuoden pyykit käsin. Ei ollut varaa pesukoneeseen, saatikka johonkin pakastimeen. En ollut tietoinen mistään toimeentulotuesta, sinnittelin muistaakseni työmarkkinatuella ja maksoin pois opintolainaa. Olipa ankeaa aikaa, en halua edes muistella.