Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet pitää lippiksiä vaikkei edes aurinko paistaisi

Vierailija
21.04.2021 |

Jotkut jopa väärinpäin?
Typeriä kapineita. Miksei samantien ole kunnon lierihattu päässä, lippishän on varttilierihattu.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona pidän lippalakkia auringonpaisteen vuoksi. Suojaa päänahkaa ja silmiä. Sisätiloissa en lippalakkia luonnollisesti käytä.

Laitan tänään sateen vuoksi

Vierailija
122/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt miten ihmeessä naiset jaksavat katsoa yli 25 vuotiailla miehillä sitä suoralippaista lätsää päässä. Kun naiset puuttuvat niin moneen miehen tekemiseen niin tuo on asia jonka puolesta voisivat ihan oikeasti pihdata. On nimittäin niin älyttömän kornia juuri se suoralippainen "jokapojan" lätsä. Miehiltä menee aikuisen ihmisen uskottavuus kyllä samantien. Nekin vanhat nhl lippikset olivat aikuismaisempia kuin nämä nykyajan suoralippaset hörhötykset. Kaikista hassuimmanoloinen poloinen on se Hans Välimäki, äijä on jotain 45 ja sellainen pienen lapsen lätsä päässä...Kai tämä on tätä missä ihmiset haluavat olla niin nuorekkaita etteivät tajua miten kornilta näyttävät.

Eikä tämä liity mitenkään auringonpaisteeseen tai käytännöllisyyteen että hiukset pysyvät pois tieltä. Tämä on täysin imagojuttu, tai pitäisikö sanoa imagokriisi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähineet:

1) Hatut

2) Lakit

3) Muut päähineet esim. baskerit ja myssyt

Olen pian 60 v-mies ja käytän lähes poikkeuksetta päähineitä ympäri vuoden. Ulkona.

Tapakasvatukseni sisäistäneenä en käytä päähinettä sisällä.

Minulla on useita tweedisiä lipallisia lakkeja, sangen tyylikkäitä ja käytännöllisiä. Lippiksellä tarkoitetaan tässä ketjussa ilmeisesti baseball cap-malleja ? Nekin tulee riisua sisätiloissa ja ruokailessa, niissä on vähemmän fiksuja-joitakin kuitenkin. Itsellänkin villainen jota tulee käytettyä sen hyödyllisten ominaisuuksien vuoksi. Täällä jokin lähes ikätoverini kertoi lippisten olevan lasten lakkeja. En allekirjoita.

Minulla on myös harmaa silinteri shaketin kanssa käytettäväksi. Kaikille on aikansa ja paikkansa.

Vierailija
124/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ylipäätään pitää mitään vaatteita päällään? Aivan jonninjoutavaa ihmetellä muiden pukeutumista. Ei auta ku keskittyä siihen mitä itse laittaa päälle, ei pitäisi muiden vaatetuksella olla mitään väliä kenellekään.

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut päälleen laittavat.

Vierailija
125/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lippiksessä muuten mitään mutta miksi sitä lippaa ei nykyään taiteta kaarevaksi? Minun nuoruudessa 90-luvulla vain vammaisilla oli lippa suorana. Jotenkin huvittavaa katsella nykynuoria kun lippa suorana :)

Snapbackin muoto ei edes anna taivuttaa sitä.

Vierailija
126/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisihmiset, eikö se ole tärkeintä mitä miehellä on siellä hatun alla? Miehetkin sietävät teidän tekoripsenne, tissinne, peppunne, kyntenne ja lettinne. Antakaa pojille armoa ja pitää se lippis.

-äiti

Vierailija
127/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jaksa laittaa tukkaa niin laitan lippiksen päähän.

Vierailija
128/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä vieläkin jaksetaan jankata? Eikö se ole ihan jokaisen oma asia, miten pukeutuu?

Vierailija
129/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainenn kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä pienille suomitytöille puetaan valkoiset lippikset päähän, kun ollaan lomareisulla?! Aurinko ei paista niin paljon, keksikää parempi selitys!

Piti oikein laittaa uudelleen tämä kysymykseni, kun ei tullut vastausta! Miksi, oi miksi?

Suominaiset tunnistaa caprihousuista ja pikkutytöt valkeista lippiksistä?

Meillä on pojatkin käyttäneet lierihattuja, koska lippis ei suojaa korvia (just eilen paloi lapsella korvat, kun oli lippis päässä). Mutta on se lippis paljon kätevämpi. Pysyy paremmin päässä, kun lierihattuun tarttuu tuuli helposti. En tiedä, vierailetko sieltä Ulkosuomesta paljon täällä, mutta Suomessa tuulee nykyään todella paljon, ja lierihattu on siksi hankala. Mä itsekin käytän mielelläni lierihattua, mutta se on monesti todella vaikeaa. Jonain päivänä vielä Akubrani lentää autotielle ja auto ajaa sen päältä.

(Suomessa ei myöskään ole kaupoissa valtavasti kivoja lierihattuja, joista valita.)

Vierailija
130/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä vieläkin jaksetaan jankata? Eikö se ole ihan jokaisen oma asia, miten pukeutuu?

Tässä kympin maassa siis ainoa murhe, miehen lippalakki.

Vierailija
131/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä pienille suomitytöille puetaan valkoiset lippikset päähän, kun ollaan lomareisulla?! Aurinko ei paista niin paljon, keksikää parempi selitys!

Piti oikein laittaa uudelleen tämä kysymykseni, kun ei tullut vastausta! Miksi, oi miksi?

Meillä on pojatkin käyttäneet lierihattuja, koska lippis ei suojaa korvia (just eilen paloi lapsella korvat, kun oli lippis päässä). Mutta on se lippis paljon kätevämpi. Pysyy paremmin päässä, kun lierihattuun tarttuu tuuli helposti. En tiedä, vierailetko sieltä Ulkosuomesta paljon täällä, mutta Suomessa tuulee nykyään todella paljon, ja lierihattu on siksi hankala. Mä itsekin käytän mielelläni lierihattua, mutta se on monesti todella vaikeaa. Jonain päivänä vielä Akubrani lentää autotielle ja auto ajaa sen päältä.

(Suomessa ei myöskään ole kaupoissa valtavasti kivoja lierihattuja, joista valita.)

Please pojat ja miehet, pitäkää se lippalakki, muuten teille tyrkätään huivi päähän näin  naiset koe epävarmuutta ja syrjintää.

Vierailija
132/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Please pojat ja miehet, pitäkää se lippalakki, muuten teille tyrkätään huivi päähän näin  naiset koe epävarmuutta ja syrjintää.

Miten tuo sun kommenttisi liittyy mun viestiini?

Vierailija
133/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kantaa, mutta kyllä minäkin pidän esimerkiksi autossa aurinkolippaa vaikka olisikin pilvistä. Pimeässäkin saattavat katuvalot häikäistä.

Ja onhan se nyt enemmänkin pukeutumisysymys kuin häikäisyyn liittyvää. Jos ei halua kulkea paljain päin ja lippis tuntuu rennoimmalta ja luontevimmalta valinnalta, miksi sitä ei saisi pitää? 

Vierailija
134/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt miten ihmeessä naiset jaksavat katsoa yli 25 vuotiailla miehillä sitä suoralippaista lätsää päässä. Kun naiset puuttuvat niin moneen miehen tekemiseen niin tuo on asia jonka puolesta voisivat ihan oikeasti pihdata. On nimittäin niin älyttömän kornia juuri se suoralippainen "jokapojan" lätsä. Miehiltä menee aikuisen ihmisen uskottavuus kyllä samantien. Nekin vanhat nhl lippikset olivat aikuismaisempia kuin nämä nykyajan suoralippaset hörhötykset. Kaikista hassuimmanoloinen poloinen on se Hans Välimäki, äijä on jotain 45 ja sellainen pienen lapsen lätsä päässä...Kai tämä on tätä missä ihmiset haluavat olla niin nuorekkaita etteivät tajua miten kornilta näyttävät.

Eikä tämä liity mitenkään auringonpaisteeseen tai käytännöllisyyteen että hiukset pysyvät pois tieltä. Tämä on täysin imagojuttu, tai pitäisikö sanoa imagokriisi....

Sinullahan tuossa näyttäisi imagokriisi olevan, kun jaksat kiinnostua toisien suorista lipoista. Miten kenellekään tulee mieleen arvioida tuollaisen perusteella ihmisen uskottavuutta? 

Vierailija
135/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo karvahattu turhan lämmin varsinkin kesällä

Vierailija
136/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sun kommenttisi liittyy mun viestiini?

Voi anteeksi, en tarkoittanut viestiä juuri sinulle! Laitoin viestini, ehkä siksi kun aloit ikäänkuin puolustelemaan päähineiden käyttöä.  Pikkunappulalla on ihanin sellainen lierihattu, samoin sateella sydvesti ja isompi poika, samoin mieheni  saa valita ihan itse mitä paahänsä laittaa.

Vierailija
137/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä häiritse yhtään muotoja hyväilevät salihousut naisilla. Siitä muoti-ilmiöstä pidän. Lippalakkia en käytä itse (paitsi jos olen kesäreissussa vaikka saaristossa tms).

Vierailija
138/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imago juttuja, vähän niin kuin monet naiset meikkaavat vimpan päälle vaikka eivät olisi kotoa poistumassa kuin kauppaan.

Vierailija
139/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikki (se laulaja) käyttää lippistä. Lippis nuorentaa kait.

Vierailija
140/145 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupojat ja Suomalaiset

juntit pitää lippistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi