Puhutko paljon? Juttelin äsken tunnin ihmisen kanssa, joka aloitti aina samaan hengenvetoon seuraavan jutun
Itse kerron jutut yleensä aika lyhyesti, ja kerrottuani yhden jutun olen taas vähän aikaa hiljaa. Jos olet papupata, oletko aina ollut sellainen vai oletko oppinut sellaiseksi esim. monilapsisessa perheessä tms? Mietin, mistä johtuu, että jotkut puhuvat niin paljon.
Kommentit (5)
Tunnen kuvailemasi kaltaisen henkilön ja sanoisin, että ennemmin papupatapälätys johtuu siitä, että on ollut ainoa lapsi, kuin siitä, että on monilapsisesta perheestä
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kuvailemasi kaltaisen henkilön ja sanoisin, että ennemmin papupatapälätys johtuu siitä, että on ollut ainoa lapsi, kuin siitä, että on monilapsisesta perheestä
Kokemukset voivat näemmä vaihdella. Tuntemani pälättäjät ovat monilapsisista perheistä ja hiljaisemmat ainoita lapsia. ap
Tunnen sekä hiljaisia että pälättäjiä kummistakin perheistä.
Itse sanoisin, että sellainen taukoamaton monologi, huomionkerjuu ja kykenemättömyys kuuntelemaan tai kiinnostumaan toisen asioista kertoo empatian puutteesta. On muutenkin tunne-elämä hyvin sekaisin. Ei ole välttämättä sosiopatiaa, mutta voi olla muuten mieleltään sairas ja siten kommunikoinnista ja sosiaalisesta kanssakäymisestä tulee itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen sekä hiljaisia että pälättäjiä kummistakin perheistä.
Itse sanoisin, että sellainen taukoamaton monologi, huomionkerjuu ja kykenemättömyys kuuntelemaan tai kiinnostumaan toisen asioista kertoo empatian puutteesta. On muutenkin tunne-elämä hyvin sekaisin. Ei ole välttämättä sosiopatiaa, mutta voi olla muuten mieleltään sairas ja siten kommunikoinnista ja sosiaalisesta kanssakäymisestä tulee itsekästä.
No ei tämä keskustelukumppanini sentään mieleltään sairas ole. Mutta ei hän kyllä oikein kuunnellutkaan. Jos vaikka kerroin jonkun jutun, hän alkoi sen jälkeen heti kertoa seuraavaa omaa juttuaan. Itse kysyn toisten jutuista lisäkysymyksiä. ap
Toisia ei kiinnostaa kuunnella muita , pääasia että itse saa purkaa sydäntään .