Vihreä kuntavaalipudokas yritti haalia suosiota yrittämällä kieltää katujen hiekoittamisen pulkkailun helpottamisen nimissä
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007932603.html
Melko suosionkalastelua. Tuollaisia ihmisiä jotkut äänestää.
Ei kaduille liukkauden estoa, aurausta tai keinotekoisia hoitotoimia että mammat voi vetää lapsia pulkassa. Tämä Suomen pääkaupungissa joka liike-elämän keskus.
Kommentit (10)
Kyllähän tuo pyöräteiden suolahiekoitus saastuttaa pahemmin pohjavesiä kuin että ajelisivat autolla. Tarttis saada potkukelkka työmatkaverovähennyksen piiriin. on talvelle ekologisin kulkuneuvo.
Minulla on parempi ehdotus: mammat voivat vetää pentuja pyörällisellä kärryllä pulkan sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parempi ehdotus: mammat voivat vetää pentuja pyörällisellä kärryllä pulkan sijasta.
Tadaa! Taas on pyörä keksitty uudelleen, ja mummojen lonkat kiittävät kun hiekoitus jatkuu. Vihreiden ehdotukset🙄
Voisi yrittää haalia suosiota mieluummin niin, että kaupunki siirtyisi nykyisestä kalliosta louhitusta ns tapposepelistä, joka puhkoo polkupyörän renkaat ja tulee siten kalliiksi, oikean vanhanajan hiekoitushiekkaan. Toinen syy tapposepeliksi nimittelylle lienee, että kyllä siinä allergisen keuhkot kuolettuu, kun keväisin hengittää tämän särmikästä siivouspölyä höystettynä koiran ja ihmisen ulosteilla ja autojen renkaista jauhautuneella kumilla.
Eikö vihreät tue pyöräilyä? Sitäpaitsi mukavampi on liikkua sitä puolta, jolla ei ole hiekoitusta, koska se on joissakin sääolosuhteissa vähemmän liukas kuin tapposepelillä hiekoitettu osuus ja siinä voi jopa hiihtää tai potkukelkkailla ja vetää lasta pulkassa.
Allerginen kiittää myös jos katujen pesua lisätään vanhalle hyvälle normaalille tasolle (silloin kun olin lapsi, oli kaikki paremmin).
Vierailija kirjoitti:
Voisi yrittää haalia suosiota mieluummin niin, että kaupunki siirtyisi nykyisestä kalliosta louhitusta ns tapposepelistä, joka puhkoo polkupyörän renkaat ja tulee siten kalliiksi, oikean vanhanajan hiekoitushiekkaan. Toinen syy tapposepeliksi nimittelylle lienee, että kyllä siinä allergisen keuhkot kuolettuu, kun keväisin hengittää tämän särmikästä siivouspölyä höystettynä koiran ja ihmisen ulosteilla ja autojen renkaista jauhautuneella kumilla.
Eikö vihreät tue pyöräilyä? Sitäpaitsi mukavampi on liikkua sitä puolta, jolla ei ole hiekoitusta, koska se on joissakin sääolosuhteissa vähemmän liukas kuin tapposepelillä hiekoitettu osuus ja siinä voi jopa hiihtää tai potkukelkkailla ja vetää lasta pulkassa.
Allerginen kiittää myös jos katujen pesua lisätään vanhalle hyvälle normaalille tasolle (silloin kun olin lapsi, oli kaikki paremmin).
Maalla osataan hiekoittaa vain toista puolta, mutta Helsingissä laitetaan tapposepeliä edelleen koko kävelytien leveydeltä! Vaatisi korjausta. Puolittakaa aluksi hiekoitetun kaistan leveys.
Perusvihreä eli höpöttää järjettömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko tällaista pyörää, jossa lapsi ohjaa ja avmamma työntää takaa? Voisiko tuollainen olla edes liikenneturvallinen?
Feministinen auraus -aloite Turussa. .... samaa sheibaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko tällaista pyörää, jossa lapsi ohjaa ja avmamma työntää takaa? Voisiko tuollainen olla edes liikenneturvallinen?
No en tatkoita! Ihan samanlaista kuin pulkka, mutta pyörällinen. Tai sitten perus rattaat.
Tiedän yhden pikkukaupungin Pohjois-Pohjanmaalla, missä oli sama idea esillä.