Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tosi tykätty työkaveri, saan esimieheltä kehuja. Työilmapiiri on kiva ja kannustava, palkka hyvä, MUTTA VIHAAN TYÖTÄNI!!

Vierailija
21.04.2021 |

Olen nelikymppinen nainen siistissä sisätyössä. En saa työstäni yhtään mitään irti. Intoa ei ole. En jaksa kehittää, innostua tai edes tehdä töitäni niin hyvin kuin pystyisin. Raahustan päivät läpi ja odotan vain, että pääsen pois töistä.

Etätyösuosituksen aikana olen ollut ns. päivystysvuorossa, eli toimistolla. Tänä aikana olen huomannut, miten vähän välitän itse työstäni ja työtehtävistäni. Ne ovat puuduttavia ja tylsiä, enkä innostu mistään. Työkaverit ovat tosi kivoja ja saan hirveän usein kuulla, miten kivaa on olla töissä, kun olen paikalla. Esimies arvostaa ja olen saanut palkankorotuksia enemmän kuin olen edes kehdannut pyytää.

Pitääkö tällaista vain jatkaa? Onko muilla samaa? Itse työ on p*skaa, mutta muuten kaikki ok? Pitäisikö työnkin olla jotenkin mukavaa ja tuoda elämään jotain sisältöä?

Kun olen noin vuoden ollut lähes yksin toimistolla, olen kirjoittanut irtisanoutumisilmoituksia huvikseen lähes joka viikko. Kuvitellut, että saan yhtäkkiä jostain jonkun uuden työpaikan (neljää hakenut tänä aikana) tai lottovoiton ja sitten ilmoittaisin pomolle, että heippa, tää lähtis nyt.

Jos taas saisin jonkun mielekkäämmän työn, työyhteisö voisi olla kamala ja ahdistava.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Same here. Avauksesi voisi olla minun kirjoittamani. Lamaannuttavaa ajatella, että tätä samaa paskaa olisi luvassa vielä yli 20 vuotta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajatellaan, siitä työnteostahan sinulle maksetaan ja sen vuoksi olet paikalla (riippuen tietysti, onko työtä tehtäväksi asti tai onko väliä tehdäänkö se vai ei). Sosiaaliset kuviot ovat vain viitekehys itse työlle, ei päätarkoitus. Saatat kärsiä myös boreoutista, ellei työ ole tarpeeksi haastavaa tai merkityksellistä. Tuolloin voi olla vaikeaa nähdä työn hyviä puolia tai kehitysmahdollisuuksia. Mutta ilmeisesti kyseessä on suht itsenäinen työ, joten auttaisiko sitä tarkastella joltain uudelta kannalta tai tuoda siihen persoonallista panosta, jolloin palkitsevuus ehkä lisääntyisi?

Toki työhyvinvointiin vaikuttavat myös sosiaalinen ympäristö ja tämän puuttuminen voi kuormittaa. Kaikille ei sovellu hyvin itsenäinen työ tai sitä ei koeta mielekkäänä, voi stressatakin.

Vierailija
4/5 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä työnantaja kustantamaan sulle jakso coachausta josko siinä saisit selville, mihin suuntaan haluat työtäsi kehitää, tai lähteä?

Vierailija
5/5 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea haastavampaa työtä, tai sitten voisit luokitella työsi ns. leipätyöksi joka sinut elättää ja etsiä haasteita sen ulkopuolelta. Hanki joku kiinnostava harrastus tai ryhdy opiskelemaan kiinnostavaa alaa työsi ohessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme