Siitepölyallergia
Mitä kaikkea siitepölyallergia teillä aiheuttaa? Itseltä aivan veto pois, nenä vuotaa ja kutisee, silmät kutiaa, palelee.
Kommentit (38)
Lääkityksestä vielä, minulla ollut sama lääke yli 30 vuotta Rhinocort. Nyt kun menin apteekkiin hakemaan reseptiä sen valmistus oli lopetettu :o Mitä.....? Onko jollain muulla ollut sama? Mihin lääke vaihdettiin? Itselleni lääkäri kirjoitti Nasonexia.
Kuinka paljon otatte antihistamiinia?
Onko muilla sellanen kipeä olo, ihan ku flunssassa? Kuumetta ei ole.
Telfast 1tabl päivä, dymista 2krt päivä, livostin 2-4 kertaa päivässä+ ventoline.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla sellanen kipeä olo, ihan ku flunssassa? Kuumetta ei ole.
On ja ihmettelin itsekkin, että miten voikin olla näin huono olo. Olen ottanut allergiapillerin joka päivä, mutta tuntuu ettei enää toimi. Pitäisi varmaan pyytää tehokkaampaa resepti.
Opiskeluaikana siitepölyaika oli samaan aikaan kuin kevään pahin tenttikausi. Vaikea oli lukea, kun väsytti niin että silmät eivät pysyneet auki. Varsinkin jos makuultaan yritti lukea, oli kohta unessa.
Kävin siedätyksen lähes nelikymppisenä, suosittelen.
Täällä myös samasta vaivasta kärsin. Tälläkin hetkellä tuntuu kuin olisi flunssassa : nenä tukossa, kurkku karhea , silmiä punottaa ja yleisesti aika vetovoimaton olo.
Vierailija kirjoitti:
Kävin siedätyksen lähes nelikymppisenä, suosittelen.
Paljonko maksoi, kauanko kesti ja kuinka usein piti käydä? Tuleeko mitään oireita enää ja kauanko se on jo kestänyt?
Itse kuulin juuri apteekissa että Nasonex valmistus olisi lopetettu. Mitä ihmettä, korvaavaakaan lääkettä ei olut saatavilla.
Helle ja allergia on huono yhdistelmä. Pujon kukkimnen aiheuttaa todella vetämättömän olon. Reseptivapaita lääkkeitä olen syönyt. Tää on yhtä helvettiä kun kuukausitolkulla vuodesta elämä yhtä piinaa.
Tänä vuonna näköjään paha koivun siitepölytys meneillään, Heinix ei näytä estävän oireita :/
Kurkku kutisee ja yskin limaa. Silmät punotti. Otan kaksi antihistamiiniä päivässä ja kaksi suihkausta Mometasonia sieraimiin aamuisin
Kortisonisuihkeella pärjäillyt jo yli 40 vuotta. Tuo auttaa mulla jostain syystä myös silmäoireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulin juuri apteekissa että Nasonex valmistus olisi lopetettu. Mitä ihmettä, korvaavaakaan lääkettä ei olut saatavilla.
On niitä korvaavia. Viimeksi lopettivat Rhinocortin, jota käytin 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, tämä olikin vuodelta-21. Juu, eivät lopettaneet tuota.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon otatte antihistamiinia?
Mä otan 1 Kestine Lyo per vuorokausi. Tuo Lyo on vaikeiden allergiaoireiden hoitoon, ja sisältää tuplat vaikuttavaa ainetta perus Kestineen verrattuna. Väsyttää kyllä jonkun verran enemmän kuin Zyrtecit ja Histecit, mutta myös TOIMII, myös silmäoireisiin ja ihon kutinaan eikä vain nuhaan.
Millaiset lääkkeet teillä on tällä hetkellä käytössä?