Olen käynyt adhd tutkimuksen haastattelussa ja jotenkin tuntuu että hoitaja ei usko minulla sitä olevan vaikka oireet täsmää.
Selittää vaan jostain trauman aiheuttamasta yli-ja alavireydestä.
Kommentit (12)
Eihän hoitaja diagnosoi. Mene lääkäriin ja painosta lähetettä vaikka psykiatrille alkajaisiksi
Puhuitteko muustakin?
ADHD diagnoosi on myös poissulkevaa,ja siinä käsitellään monia muitakin mahdollisuuksia tai rinnakkaisia tekijöitä. Ihmisellä voi olla sekä ADHD että posttraumaattinen stressi.
Miten konkreettisesti se ilmeni, ettei hoitaja uskoisi? Kyse voi tosiaan olla tulkinnastasi.
Tsemppiä tutkimuksiin.
Täällä ei pääse kuin mielenterveystoimiston hoitajan kautta aluksi tutkimukseen. Ap
Sanoi että enemmän kuulostaisi juuri alussa mainitsemaltani kuin että olisi adhd. Ap
Hoitaja haastatteli?
Miten sinulla tämä etenee?
Otin itse aikoinaan puheeksi omalääkärin luona että voisiko minulla olla add/adhd.
Lääkäri halusi tavata myös äitini ja äiti sitten tuli mukaan ja kertoi lapsuudesta.
Lääkäri pisti lähetteen mt-toimistoon jossa kävin jonkin aikaa psykologilla joka testit teki.
Sain diagnoosin. Lääkekokeilu oli jo ennen diagnoosia. Add-diagnosoitiin siis.
Mietittiin biboa ja epävakaatakin. Eivät sopineet kun en ole ollut ikinä oikeastaan masentunut ja epävakaa ei sekään ihan osunut. Add/adhd oli aika selkeä.
Minulla oli kahdella lapsellani jo diagnoosit ja sehän on vahvasti periytyvä. Sekin varmaan auttoi omalla kohdallani.
Lääkitystä en käytä. Periaatteessa en tällä diagnoisilla mitään tee mutta olen silti tyytyväinen että sen hain. Se selitti monta asiaa.
Toivottavasti saat asian eteenpäin!
Mä voin puoskaroida sua halpaan hintaan sekä kirjotella kaikenlaisia diagnooseja jos haluut kunhan annat pimppua ja tissiä ;-)
Siis kun minut ohjeistettiin ottamaan yhteyttä kaupungin terveyskeskuksen mielenterveystoimistoon ja siellä sitten hoitaja tekee ne alkuhaastattelut. En tiedä onko jotain muutakin tapaa hakeutua tutkimukseen? Ap
Meillä lapsilla add ja nyt passitetaan mies tutkimikseen. Tänään tosin mietin, että josko minullakin on.
Itse epäilen myös, mutta en jaksa aloittaa tutkimuksia tai oikeastaan saa aikaiseksi. Lisäksi ahdistaa, että haastatteluihin pyydetään läheisiäni ja menneisyydestäni en muutenkaan ole ylpeä. Ei vanhoja haavoja auki. Silti tuntuu kuin olisin "viallinen" ja pääni sisällä on rauha vain silloin, kun olen nauttinut 1-2 annosta alkoholia. Olen lähes absolutisti, joten tuokin levollinen tunne on vain hyvin harvoin.
Ei ole pienituloisena varaa yksityiselle. Ap
Up