Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain "Windows-tuki täällä, tietokoneesi on hakkeroitu"-puhelun

Vierailija
20.04.2021 |

Tänään taas tullut useita soittoja oudoista, kylläkin muka suomalaisista numeroista. Blokkasin yhden, mutta nyt juuri tulleeseen vastasin. Paksulla intialaisella aksentilla Nancy kertoi, että hän soittaa Windows 10 -yhtiöstä, ja jo kaksi viikkoa ovat saaneet tietoa, että koneeni on hakkeroitu. Ajattelin, että hukkaan hänen aikaansa huvikseni, mutta kun sanoin oh my god, hän sulki puhelimen. :( Minusta tuo oli ihan hyväksyttävä vastaus ihmiseltä, jonka kone on hakkeroitu. Meni ohi suun se hupi, harmi.

Laitan ne numerot, mitkä minulla näkyivät tähän. Muita on ollut aikaisemmin, mutta minulla ei ole enää niitä numeroita.

+358 5 21286118, lisätietona Kymi, useampi yritys
+358 41 8534878, "Nancy"

Netissä löytyy hauskoja videoita, missä näiden huijareiden systeemit paljastetaan ja heitä itseään vedätetään. Itsellä ei sellaisia taitoja ole, mutta olisin haaskaannut "Nancyn" aikaa jonkun minuutin mielelläni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minullekin tuli, minulla on tosin Applen kone, joten en ottanut hirveän tosissani soittajan ilmoitusta :D

Vierailija
2/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte vaan aina niille että Pakistan on maailman paras maa. Siitä ne suuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keksinyt näille jo monta eri vastausta.

Yhden kerran aloin tehdä heidän ohjeidensa mukaan, vedätin lähes loppuun asti olevani mukana, sitten sanoin vaan, että en todellakaan anna pääsyä koneelle.

Yhdelle aloin puhua suomea. Pelkkää suomea. Löi luurin korvaan.

Yhdelle sanoin, että en omista läppäriä, en tietokonetta. Ei oikein tiennyt miten olisi jatkanut siitä, katkesi puhelu siihen :D

Vierailija
4/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minullekin tuli, minulla on tosin Applen kone, joten en ottanut hirveän tosissani soittajan ilmoitusta :D

Annoin yhden tällaisen jatkaa juttua ja sit sanoin "mulla on kyllä Mac":

vaihto lennosta vaan "juu niin siis mac.." ja jatkoi sujuvasti. Eivät yhtään ihmettele, että en (muka) ihmettele miten ne ei näekään mikä kone mulla on ku näkevät, että mun koneessa on ongelma :D

Vierailija
5/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onpa erikoista, koska en omista mitään laitetta jolla verkkoon pääsisin". Toimii joka kerta.

Vierailija
6/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin että kummipoika sattuu istumaan tässä vieressäni ja on poliisi ( oikeastikkin on mutta on 360 km:n päässä) ja pyydänpä tarkistamaan asian. Löi luurin korvaan:D

Vierailija
7/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kysellä Linux-tukea ihastellen kuinka Microsoft on vihdoinkin siirtynyt tukemaan kunnon käyttiksiä. "Ja toki kun olet asiakastukiammattilainen osaat kertoa mikä on Linuxini, kerneliä myöten..."

Vierailija
8/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väänsin yhden kanssa pitkään siitä, että hänen kollegansa oli jo ollut yhteydessä & hoitanut minun asiani kuntoon. Tämä oli melkein totta, sillä kaksi huijaria sattui soittamaan melkein peräjälkeen. Jälkimmäinen huijari ei suostunut sulkemaan tikettiä :(

Välillä ihan hupia, useimmiten kyrsii huolella.

Vierailija
9/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran aloin tehdä heidän ohjeidensa mukaan, vedätin lähes loppuun asti olevani mukana, sitten sanoin vaan, että en todellakaan anna pääsyä koneelle.

Yhdelle sanoin, että en omista läppäriä, en tietokonetta. Ei oikein tiennyt miten olisi jatkanut siitä, katkesi puhelu siihen :D

Minäkin ajattelin , että annan selittää pitkään, sitten kun rupeaa antamaan ohjeita Teamviewerin tms. asennukseen, teeskentelen asentavani sitä, mutta että se aina epäonnistuu, kun olen niin tumpelo. ;p Halusin siis ajaa "Nancyn" hermoromahduksen partaalle. Hitsi, kun  se katkaisi puhelun. :( Olisi sekin aika ollut pois jonkun vanhuksen huijaamisesta. Ap.

Vierailija
10/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelin , että annan selittää pitkään, sitten kun rupeaa antamaan ohjeita Teamviewerin tms. asennukseen, teeskentelen asentavani sitä, mutta että se aina epäonnistuu, kun olen niin tumpelo. ;p Halusin siis ajaa "Nancyn" hermoromahduksen partaalle. Hitsi, kun  se katkaisi puhelun. :( Olisi sekin aika ollut pois jonkun vanhuksen huijaamisesta. Ap.

Joo sama ajatus meikäläisellä, että jos olisivat sekunnin pois hyvänuskoisten huijaamisesta. Samasta syystä vedätän näitä nigerianhuijareita kans niin pitkälle kuin pystyn.

Vierailija
11/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

How nice, I'm not worried at all 😆

Vierailija
12/12 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään luppoaikaa niin kannattaa aina vedättää näitä edes hetki, se lyhytkin hetki on poissa jonkin hyväuskoisemman vedätyksestä!