Onko täällä sinkkuja jotka ei omista autoa?
Hävettääkö teitä joskus raahata käsin kaikki kotiin? Onko kauppa lähellä?
Kommentit (20)
Hävettääkö autoilijoita heijä saastuttaminen?
Kaupat on lähellä. Myös yksinhuoltajana totuin kantamaan kolmen hengen ruuat yksin.
Ei hävetä raahata tavaroita kotiin, siinä saa hyötyliikuntaa
Juu nolottaahan se, kaikki muut kaasuttavat ohi autolla pariskuntana tai perheenä. Reppu on selässä johon painavaa ja loput käsissä. Kauppa on suht lähellä, mutta aina ei ole niin ollut, enkä voi vannoa onko seuraavassa paikassa. Sorminivelet eivät tykkää yhtään, pitäisi olla joku hanska, joka auttaa käteen kantamisen aikana ja kaupassa painavan nostoon.
Täällä Helsingissä on normaalia ettei ole autoa jos töissä ei sitä tarvitse. Joskus kyllä autoa kaipaisi, harmi että meillä on kehnoja poliitikkoja ettei auton verotusta saada sidottua sen käyttöön. Olisi kiva jos olisi joku auton raato jota käyttäisi vain satunnaisesti kun sitä tarvitsee. Nyt autoilun kiinteät kulut ovat niin korkeat, että on pakko käyttää sitä autoa kokoajan jos sellaisen hankkii.
Käy mieluummin muuten vaan lenkillä. Kyllä ne tavarat saa kotiovelle ja kynnyksen yli nostettuina, minunkin kotikaupungissa ilman lisäkorvausta jopa.
Se mikä autottomuudessa näin sinkkuna harmittaa, että on riippuvainen julkisista kulkuvälineistä. Oma auto tuo hienoa vapautta.
Kolmeen vuoteen ei autoa ollut. Ei hävettänyt. Pyörässä kori ja reppu selässä. Talvella hain ostoksia pulkallakin, kun piti ennakoida ja ostaa ruokaa varastoon ettei tarvinnut kovilla pakkasilla lähteä kauppaan.
Sinkku en ollut, mutta ei olisi tullut mieleenkään pyytää miesystävää käyttään minua kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kolmeen vuoteen ei autoa ollut. Ei hävettänyt. Pyörässä kori ja reppu selässä. Talvella hain ostoksia pulkallakin, kun piti ennakoida ja ostaa ruokaa varastoon ettei tarvinnut kovilla pakkasilla lähteä kauppaan.
Sinkku en ollut, mutta ei olisi tullut mieleenkään pyytää miesystävää käyttään minua kaupassa.
Miksei?
Onko oikeasti olemassa ihmisiä joita hävettää ostosten kantaminen? Ja miten se liittyy sinkkuuteen?
Olen fillarikommunisti olosuhteiden pakosta. Vakuutukset ja bensa on liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei?
Haluan tulla toimeen itse ja olla itsenäinen.
Luovuin pari vuotta sitten, kun alkoi suorastaan swiduddamaan tän ryöstövaltion kokonaisverotus autoilun suhteen.
Nyt on enemmän rahaa, olen laihtunut ja kunto kohentunut.
Tilaan ruokatarvikkeet kotiin. Tietysti jos joku mieliteko tilausten välillä tulee niin saatan käydä hakemassa.
Eipä ole autoa.Noin 10 km matkat kävelen.Pidemmät matkat bussilla tai junalla.
Ei nolota, kauppa aika lähellä. Ja ehkä noin kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa tilaan isoimmat ostokset kotiin. Siis ne joita en jaksaisi kantaa kaikkea kerralla.
Ei oikeastaan hävetä. Mutta ostoskassien kantaminen on tympeää kun molemmissa käsissä on jotain vikaa. Ja kantaminen ottaa niihin kipeää vaikka kauppa on lähellä.
Reppu on kyllä lähes aina myös selässä. Mulla oli joskus pyörässä kori, mutta se ja pyörä varastettiin. Otin uuden pyörän tilalle, mutta jostain syystä uutta koria en ole ostanut.
Olen miettinyt sellaisen ”mummokärryn” hankkimista, niin se säästäisi vähän käsiä.
Käyn pyörällä kaupassa. Reppu on selässä ja jos ei mahdu kaikki sinne niin laitan kangaskassiin, joka sitten roikkuu tangolla. Isommissa asioissa lainaan autoa, jos tarvitsen.
Ei hävetä. Enkä ymmärrä miksi edes pitäisi.
Omistan auton , silti käyn kaupassa kävellen. 3km
Ei tarvitse nykyään käydä itse kaupassa, kauppa tulee itse kotiovelle.
Ps: Muista Lasse 61v päivittää virustorjunta ohjelma kerran viikossa.