Miten uudessa kerrastalotaloyhtiössä saisi naapureista kavereita? Pk-seutu
Kommentit (9)
Moikkaile rapussa ja pihamaalla. Kun olet tarpeeksi monta kertaa moikkaillut, voit jäädä juttelemaan. Sitten myöhemmin voit jäädä juttelemaan pidemmäksi aikaa ja esittäytyä. Siitä on sitten helppo yrittää tutustua lisää.
Itse en kylmiltään menisi kaupassa tekemään tuttavuutta, suomalaiset ovat hitaasti lämpeneviä.
Suomessa naapurikaveruus on outoa, kun täällä jopa kyylätään ovisilmästä, että reitti on selvä eikä naapureita näy tai kuulu rappukäytävässä.
Vierailija kirjoitti:
Moikkaile rapussa ja pihamaalla. Kun olet tarpeeksi monta kertaa moikkaillut, voit jäädä juttelemaan. Sitten myöhemmin voit jäädä juttelemaan pidemmäksi aikaa ja esittäytyä. Siitä on sitten helppo yrittää tutustua lisää.
Itse en kylmiltään menisi kaupassa tekemään tuttavuutta, suomalaiset ovat hitaasti lämpeneviä.
Jatkan vielä, että voisit pitää pienimuotoiset (hiljaiset) illanistujaiset, johon kutsut kavereitasi. Voisit kutsua myös pari tällaista, joiden kanssa olet päässyt juttelu- ja esittäytymisasteelle rapussa ja pihamaalla. Mielestäni ihan mukava tapa tutustua. Sitten esittelet hänet naapurinasi siellä bileissä.
Ei kai kukaan halua mitään syvempää ystävyyttä naapureiden kanssa?
Ei mitenkään.
En tuntenut yhtäkään naapuria edellisessä asunnossa, vaikka asuin siellä 5 vuotta.
Ei tullut tervehdystä, ei valitustakaan. Asuttiin omissa asunnoissa.
Kaverit on tulleet harrastusten myötä ja netistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan halua mitään syvempää ystävyyttä naapureiden kanssa?
Juu se olisi outoa. Naapureista on tarkoitus valittaa isännöitsijälle, ei kaveerata heidän kanssaan.
Nopeimmin se tuntuu käyvän päihteiden käyttäjillä. Pullon henki yhdistää.
Monet eivät halua ystävystyä sen kummemmin naapurien kanssa.
Jos teillä ole oleskelupiha, siellä voi kesällä tavata muita yhtiön sosiaalisempia asukkaita.
Minulla sama tilanne. Ovinaapurini kävikin juttusille, mutta myöhemmin ajattelin, etten haluakaan ruveta kaveeraamaan. En jaksa teeskennellä muuta mitä olen.
Välillä olen mörrimöykkyfiiliksissä, enkä totisesti halua silloin törmätä puheliaaseen naapuriin.
Tässäkin on osakkaat semmoista fiinimpää sakkia, elleivät ole nuoria vuokralaisia. En kuulu kumpaankaan ryhmään.
Tutustumalla ihmisiin.
Onko sulla koiraa? Jos on, tutustut lähialueesi koiraporukoihin. Jos ei ole, älä tätä varten hanki.
Jos menet lähikauppaan ja huomaat siellä taloyhtiössäsi asuvan, mene rohkeasti moikkaamaan ja esittele itsesi.
Tervehdi naapureitasi, vaikka et tunnekaan heitä. Fiksut vastaavat ja sillä tavalla tutustut heihin.
Jos taloyhtiön roskakatos on lähellä lasten leikkipaikkaa, pysähdy juttelemaan lasten vanhempien kanssa roskismatkalla.
Osallistu taloyhtiön yhtiökokouksiin tai yhtiön asukaskokoukdiin (kun kotonatilamne sen sallii).
Saatat tällä tavalla löytää samanhenkisen kaverin, jolla mahdollisesti sama harrastus kuin sinulla.
Tsemppiä!