Ei yhden palkalla elä
Eikä elätä perhettä. Meillä toinen on päivätöissä ja toinen on pitkäaikaistyötön. Kaikki mitä tulee, menee.
Kommentit (18)
Riippuu kyllä palkasta, valitettavasti kaikki eivät saa saman verran. 😅 Meillä eletään miehen palkalla, mutta se on melkein kymppitonnin kuussa.
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu siitä palkasta. Minä elätän omallani itseni lisäksi kaksi.
Palkka ei ole suuri. Pitää elättää itsensä ja kolme muuta.
Riippuu yhden palkasta. Meillä elää koko perhe mukavasti miehen n. miljoonan euron vuosituloilla.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä palkasta, valitettavasti kaikki eivät saa saman verran. 😅 Meillä eletään miehen palkalla, mutta se on melkein kymppitonnin kuussa.
Ja heräsit päiväuniltas Kouvolassa😁
Meillä toinen keskituloinen ja toinen pitkäaikaistyötön. Kaikki raha menee, mikä tuleekin, kun 6 hengen taloutta sillä pyörittää. Oman asunnon ostaminen kaupungista tai edes lähialueelta on täysin mahdotonta.
Ihan varmasti elättää , kun suunnittelet arkiset ateriat järkevästi. Osaatko säästää ?Ruokamenot ovat hallittavissa ,kun teet mahdollisimman paljon itse aterioita. Sämpylät ja muut leivonnaiset on helppo toteutus . Kääretortut ei paljon aikaa , eikä vaivaa vaadi. Oletko unohtanut kiisselit - marjoista ja Maizena maito - suklaa kerroksina.Mitenkä kuvittelet muiden ihmisten pärjäävän? Esim. pieni eläke ja siihen lääkkeet lisäksi muiden menojen. Omaan pärjäämiseen voit itsekkin vaikuttaa , ei kaikkea saa valmiina , kun vaan vähänkin valittaa.
Hyvin elää jo keskituloisen palkalla. Meilläkin on 4 hengen talous ja 200k asuntolaina mitoitettu siten, että tarvittaessa tullaan toimeen vaikka toinen olisi työttömänä.
Mä olen työtön ja mies yrittäjä. Hyvin pärjätään vaikka on lapsia.
No mutta siinä te vaan elätte. Eli kyllä elää.
Vierailija kirjoitti:
No mutta siinä te vaan elätte. Eli kyllä elää.
Niin kun toinen tekee koko ajan jotain keikkatyötä normaalityön päälle. Ilman sitä oltaisiin leirissä.
Vierailija kirjoitti:
Menoista riippuu, riittääkö, vain siitä. Minä ja p:so olemme työttömiä, ilman tukia eikä rahahuolia ole.
Säästöillä selviämme p:son eläkeikään ja on omistuskämppä ja myydään kohta sioitusasunto, kauppa on lukkoon lyöty.
Kaikki muistaa että vielä 90-luvulla perheen miehen palkka riitti koko 3-6 henkisen perheen elättämiseen omakotitaloineen ja kaksine autoineen. Siis keskipalkkaisen miehen palkka.
Suurta kusetustahan tämä nykymeno on - kaikki raataa perse ruvella, eikä rahat riitä mihinkään ja vapaalla kotona ei jakseta tehdä mitään :D Näin kärjistetysti hiukan. Parikyt vuotta sitten oli vielä täysin toisin. Mikäs siihen tuli!?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heräsit päiväuniltas Kouvolassa😁
Ihan Tampereelta ollaan. 😊
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että joillain on hyvä palkka, jopa Suomessa?
Ihan helposti elää. Enkä edes tienaa kuin n.3000€/kk. Mies on työtön, mutta saahan sekin työttömyyskorvauksen.