Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoiseksi menee: Lukashenka aikoo antaa vakavan presidentillisen tiedotteen, Venäjän joukot liikehtii..

Vierailija
18.04.2021 |

..Mustallamerellä, Krimillä ja Ukrainan itärajalla.

"Lukashenka kertoi väitetyn vallankaappausjuonen yhteydessä myös ”erittäin tärkeästä päätöksestä”, jonka hän on tehnyt ja jonka hän aikoo julkistaa pian. Lukashenka antoi ymmärtää, että kyseinen päätös liittyy nimenomaan siihen, että sillä estetään ulkovaltojen ja opposition juonittelu Valko-Venäjää vastaan, vaikka häntä itseään ei enää olisikaan.

– Olen tehnyt ratkaisun ja me muotoilemme sen ja lähiaikoina minä kerron sen julkisuuteen. Siitä tulee yksi minun puoli vuosisataa kestäneen presidenttikauteni tärkeimmistä päätöksistä. Siitä tulee hyvin vakava päätös, Lukashenka sanoi.

Lukashenkan mukaan päätös julkistetaan todennäköisesti presidentin asetuksen muodossa."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007926824.html

Putin aikoo pitää suuren puheensa 21.4. Eli onkohan tässä nyt niin, että Valko-Venäjä julistetaan valtioliittoon Venäjän kanssa ja samalla myös Itä-Ukraina ja Krim liitetään suurten kansojen perheeseen?

Sitten voikin alkaa laskea, montako Natoon kuulumatonta maata on Venäjän Euroopan puoleisena naapurina, jolta ei ole vielä mitään vaadittu.

Vastaushan on tasan yksi kappale...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on koonnut Mustallemerelle kaikki maihinnousualuksensa Itämereltä ja Kaspianmereltä. Huhujen mukaan ollut suurta liikehdintää sielläpäin ja lisäksi suuret ilmavoimien harjoitukset.

Ukrainan rajalla on myös ollut havaintoja huoltojoukkojen lisääntyneestä läsnäolosta. Esimerkiksi hyökkäyskiilojen kenttätankkaukseen tarkoitettuja polttoaineputkistoja on siirretty alueelle kaikkialta Venäjältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi