Onnistuuko sinulta tyylikäs pukeutuminen?
Katselin prinssi Philipin hautajaisia. Esimerkiksi Catherine oli pukeutunut erittäin tyylikkäästi. Mietin, että ei onnistuisi minulta.. Mistä tuollaisia takkeja ja hattuja edes löytää? En ole tainnut koskaan käyttää hattua muutenkaan.
Olisi kiva edes kerran elämässä olla supertyylikäs!
Kommentit (27)
"Mistä tuollaisia takkeja ja hattuja edes löytää?"
Ei Kate vaatteitaan itse shoppaile. Heillä on palatsi täys henkilökuntaa, jonka tehtävänä on hommata vaatteet, stailata yms. Lisäksi jokainen suunittelija ja vaateketju lähettää palatsiin jatkuvasti vaatteita toivoen, että joku nähtäisiin kuninkaallisen päällä. Kuten tiedetään, kaikki julkkisten käyttämät vaatteet myydään loppuun välittömästi.
Katella on usein takkimekkoja edustustilaisuuksissa. Ei sellasella tavis mitään tee, ainakaan Suomen oloissa. BRiteissä se lämmittää ulkona muttei ole liian lämmin kuten takki ehkä olisi, toisaalta se ei ole liian kuuma sisällä. Eikä ne edustustilaisuudet missä Katella tollanen ole kestä välttämättä kovin kauaa. Ja on yleensä ulkotiloissa suurimmaksi osaksi.
Itselläni ei ole ainakaan mitään syytä olla erityisen tyylikäs missään, kun ei ole kumppaniakaan tai mitään ns. kissanristiäisiä.
Rakastan pukeutua tyylikkäästi joka paikkaan. Joka päivä. Olen työskennellyt muodin parissa että ränderna går aldrig ur eli raidat ei häivy.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole ainakaan mitään syytä olla erityisen tyylikäs missään, kun ei ole kumppaniakaan tai mitään ns. kissanristiäisiä.
Hyvän olon tunne itsellä kun on kivat vaatteet. Feelgood.
Jos olisi varaa ostaa kalliimpia laatuvaatteita, saattaisin olla hyvinkin tyylikäs. Korona-aikana kaupassa käyntiin ja sauvakävelylenkille riittää hyvin anorakki, kuorihousut ja lenkkarit.
Ehkä sitten taas kun voi palata toimistolle, sujautan jalkaan avokkaat, pukeudun krepattuun hameeseeni ja silkkipaitaan.
Onnistuisi, jos olisi rahaa. Itse asiassa tykkäisin pukeutua tyylikkäästi, mutta täällä crocksi- maassa, keskisuuressa kaupungissa se herättäisi huomiota ja kun olen vain suorittavan työn tekijä, niin se herättäisi ihmetystä.
Tyylikäs voi olla kirpparivaatteissakin jos on tyylitajua. Tämä on se pointti.
Catherinen edustusvaatteet maksaa Charles määrärahoistaan.
Prinsessa Anne tunnetusti ei vaatteilla koreile, jotkut hänen vaatteistaan saattavat olla ikivanhoja, mutta koska ovat klassisia ja laadukkaita käyvät vuodesta toiseen.
Osaan pukeutua tyylikkäästi, mutta valitettavasti raha on este. Esim. Ralph Laurenin mallit sopivat tyyliini,
ei vain ole varaa
En halua pukeutua tyylikkäästi, tykkään enemmän rennosta olemuksesta.
Eiköhän noilla kaikilla ole ammattilaiset vaatteita valitsemassa, että onhan se sitten helppo olla tyylikäs.
Tollasia mustia naaman edessä pidettäviä suojuksia näkyy lähimarketissakin.
Joskus jos jaksan. Muuten pukeudun ihan perus farkut ja paita akselilla.
Jos jaksaisin rahallisesti panostaa niin kiinnittäisin huomiota väreihin. Menen kuitenkin järkevyys edellä ja haluan olla mukavissa vaatteissa.
Itse pukeutuminen saattaa onnistua mutta hiustenlaitto ei. En vaan jaksa paneutua siihen itse ja muidenkaan en oikeastaan halua hiuksiani laittavan. Hiukseni ovat ohuet joten laittamattomina eivät näytä miltään.
Kun jättää ne ketjuliikerytkyt sinne ketjuliikkeeseen ja ostaa vain harvoin, niin veikkaan että useammalla olisi varaa ostaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Itse pukeutuminen saattaa onnistua mutta hiustenlaitto ei. En vaan jaksa paneutua siihen itse ja muidenkaan en oikeastaan halua hiuksiani laittavan. Hiukseni ovat ohuet joten laittamattomina eivät näytä miltään.
Juuri siksi käytän aina hattua! Pelastaa, kun on bad hair day.
Hattutäti
Eiköhän Catherine saa vähän apuja.. On meikkaajat, kampaajat, vaatettajat. Jokaisen voi näyttää hyvältä oikeanlaisissa vaatteissa ja meikissä.
Onnistuu. Kun on laadukas vaatevarasto ja tuntee pukeutumisen etiketin, ei tule vaikeuksia. Ei tulisi mieleenkään mennä hautajaisiin ilman mustaa hattua.