Oletko vapaamielinen?
Kommentit (5)
Monessa asiassa olen. Minulla on aika pitkälti niin kutsuttu liberaali arvomaailma, mitä tulee vaikkapa seksiin, seksuaalivähemmistöihin, m-muuttoon ja jossain määrin talouteen. En tosin kannata eutanasiaa ja suhtautumiseni prostituutioon ja huume.isiin on hyvin kielteinen. Olen myös sitä mieltä että ilmaston pelastamiseksi tarvittaisiin tiukempia toimia.
Vierailija kirjoitti:
Monessa asiassa olen. Minulla on aika pitkälti niin kutsuttu liberaali arvomaailma, mitä tulee vaikkapa seksiin, seksuaalivähemmistöihin, m-muuttoon ja jossain määrin talouteen. En tosin kannata eutanasiaa ja suhtautumiseni prostituutioon ja huume.isiin on hyvin kielteinen. Olen myös sitä mieltä että ilmaston pelastamiseksi tarvittaisiin tiukempia toimia.
Ilmastorajoituksia tulisi tehdä, jos isot päästömaat tekevät. Muuten täysin turhaa koska tuotannon voi siirtää minnepäin maailmaa tahansa.
Olen aina kannattanut yksilönvapauksia silloinkin kun se ei välttämättä ole yhteiskunnan edun mukaista. Moni muu tuntuu kannattavan yksilönoikeuksien rajoittamista yhteisen edun nimissä.
Jos vapaamielisyys tarkoittaa esim. sitä että minun tulisi hyväksyä deittikumppaniksi silvottu nainen niin ei kiitos.
Tämän hetkinen yhteiskunta on sopivan vapaamielinen. En halua viedä asioita vapaamielisempään suuntaan enkä myöskään taaksepäin. Viranomaisten vallankäyttöä yksilöitä kohtaan pitäisi joissakin tilanteissa suitsia, mutta yleensä toiminta on myös silloin vähintään lain hengen vastaista.